Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat zijn leuke documentaires (geschiedenis/maatschappelijk thema’s/reizen)

dag allemaal
Ik kijk eigenlijk bijna geen TV meer maar vind het fijn om ‘s avonds (als vriend-man-lief naar zijn orkest repetities of met hout bewerken in zijn atelier is) een leuke documentaire te kijken tijdens het breien (hoe suf kun je zijn). Ik heb veel genoten van de BBC reeks “going back in time”, vind bijna alles van geschiedenis interessant (tot de Tweede Wereld Oorlog, daar heb ik een beetje mijn buik vol van) maar ook maatschappelijke onderwerpen zoals consumeren (vond “Minimalism” op Nexflix echt interessant). Inmiddels ook alles van David Attenborough gekeken. Wie geeft me tips? 
bedankt
Sini

Ik weet niet of het onder jouw criteria valt maar Wild wild country, een miniserie (6 afleveringen) over de commune van Bhagwan/Osho in Oregon USA, op Netflix, is geweldig. Het is ongelofelijk hoe ze daar in the middle of nowhere een ‘stad’ uit de grond stampen en het is ongelofelijk hoe de boel ontspoort. Ik heb ‘m al twee keer gezien en dat is vast niet voor het laatst.

Ik kijk momenteel "het verhaal van Nederland'. https://hetverhaalvannederland.ntr.nl/

op de website van 2doc staan prachtige docu’s. Daar wel eens op gekeken? Zag laatst bijvoorbeeld een indrukwekkende over een echtpaar dat tegelijk wilde sterven en daar de mogelijkheden voor onderzoekt. 
Deze: https://www.2doc.nl/documentaires/series/2doc/2022/voorgoed-samen.html

Netflix: Marco Polo ( 2 seizoenen, totaal 20 afleveringen)
Vanaf de 25e het 1e seizoen: Valhallah, spin off van Vikings ( verder in de tijd)

Alles van Louis Theroux maar dat heb je vast al gezien.

docu's die ik gezien heb op netflix

- tinder swindler = entertainment maar zut goed in elkaar
- don't fuck with cats = entertainment. Over google detectives die boos zijn op iemand die kittens gedood heeft en de dader op willen sporen. Verrassend. 
- my octopus teacher - mooi
- 14 peaks - ik hou van documentsaires over bergbeklimmen. 
- our planet - natuur 
- one of us - deze vond ik prachtig. Over iemand die het ultra orthodoxe jodendom heeft verlaten en mensen interviewt die dat ook gedaan hebben. Mooi en indrukwekkend
 - roman empire - vond ik echt leuk.  Documentaire over personen in het romeinse rijk maar met geacteerde delen ertussen door. 
- last days - indrukwekkende documentaire over 5 Joodse overlevenden van de tweedewereldoorlog. 

Je ziet het. Ik hou nogal van afwisseling. Alles op zijn tijd. 

Je kunt Travel Man kijken. Het is van 10 seizoenen. De gastheer Richard Ayoade reist in elke aflevering 48 uur naar een populaire stad. Het is spannender omdat het een beetje snel is. Ik denk dat je het leuk zult vinden en je kunt er heel lang mee bezig zijn omdat het veel afleveringen heeft.

Sinilind

Sinilind

23-02-2022 om 18:27 Topicstarter

bedankt voor alle leuke tips! Ik kan weer even vooruit!

De wereld van de Chinezen met Ruben Terlou van de NPO, daar heb ik ooit een paar afleveringen van gezien. Erg boeiend. Ik moet hem ook eens gaan helemaal gaan zien.

Rail away; hoe mooi Europa in beeld komt...

Bijtje82

Bijtje82

23-02-2022 om 21:14

Reizen Waes. Misschien niet het standaard soort reisprogramma. Maar hij brengt het zo leuk en komt op plaatsen die je niet snel zelf zou bezoeken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.