Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

lijner

lijner

06-01-2013 om 14:32

Weight watchers


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Goede conditie en les 1 van evy

Ik heb een goede conditie, 30 min op de crosstrainer lukt met gemak. Ik fiets wat af (op fietsvakantie 50 km met pittige heuvels met 20 kg bagage achterop) en wandel ook gemakkelijk een uur.
En toch had ik wat spierpijn na les 1 van Evy.
Dus als je begint met trainen, ook als je sneller gaat wandelen in plaats van rennen, bouw het rustig op, afhankelijk wat je op gebied van wandelen al gewend bent.

Tijgeroog

Tijgeroog

13-01-2013 om 22:33

Margje

Ik heb laatst een nieuwe telefoon gekocht. Ik kan ermee bellen. Ik kan ermee gebeld worden. Ik kan er zelfs sms'jes mee sturen en ontvangen. Echt, precies wat een telefoon hoort te doen.
Maar ik kan er echt geen muziek op luisteren. Ookal is ie hartstikke nieuw.

ex-diëter

ex-diëter

14-01-2013 om 10:07

Het geheim van slanke mensen

Ik heb niet alles gelezen in dit draadje maar voor iedereen die klaar is met diëten en jojo-en is er Het geheim van slanke mensen. Het is geen dieet maar een methode waarbij je anders met eten om gaat. Meer bewegen, minder eten. Alles mag, je eet alleen wat je wil. Dat is het geheim van slanke mensen. Ze eten wat ze willen maar willen niet te veel eten.
Het gaat om een andere mindset en door met aandacht met je eetpatroon aan de slag te gaan ander, slank, eetgedrag te leren. Stoppen met dieetdenken. Hier werkt het.... )

Kijk even via google. Ze doen ook workshops en gratis workshops via Facebook. Ik heb zelf alleen de Facebook workshop gedaan en het boek gelezen. Na jaren jojo-en ben ik nu al maanden op gewicht, ook met sinterklaas en kerst!

Kaaskopje

Kaaskopje

14-01-2013 om 12:56

Ja precies

Dat is ook wat ik zei: meer bewegen en minder van alles eten. Ik zeg eerlijk dat ik er nog een beetje moeite mee heb, maar ik ben langzaam maar zeker mijn gedachten over eten aan het 'herschikken'. Schepte ik vroeger lekker mijn bord voor een tweede keer vol, nu voel ik me daar al bezwaard over. Snoepen heb ik nog niet helemaal uitgebannen, maar ik heb al vaker 'nee' gezegd dan in de afgelopen jaren bij elkaar. Als op het werk opeens getrakteerd wordt op een heerlijke verse taart, dan kan ik dat nog niet weerstaan. Maar als 's middags die zelfde taart nog niet op is, zal ik niet nog lekker een extra stuk pakken. Voorheen wel. Koek eet ik nog amper. Dus ik ben met die 'mindset' bezig en ik denk dat dat belangrijk is om afvallen hoe dan ook te laten slagen.

Ely

Ely

14-01-2013 om 13:34

Even expliciet maken

Herkenbaar, over dat geheim van. Wil ik even expliciet bij vernoemen-zit ook al in de mindset- dat het ook gaat om wat voor mens je jezelf ziet. Ben je een slanke den die toevallig nu in een wat dikker lichaam zit maar straks weer tevoorschijn komt of ben je bv de eeuwige dikkert (kijk maar naar mijn jeugdfoto's/familie etc). Dus welk plaatje heb je van jezelf in je hoofd?
Maar ja, hoe vervang je je plaatje, dat valt voor velen volgens mij niet mee....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ex-diëter

ex-diëter

14-01-2013 om 13:44

Ze was zelf zo'n eeuwig mollige dame

Ja ik kan me voorstellen dat dat een verschil maakt. De vrouw van Het geheim van slanke mensen is ervaringsdeskundige, en iemand die dacht dat het in haar genen zat. De methode is breder dan ik hier noemde en juist gericht op vrouwen die zichzelf als rubensvrouw zien, zeg maar...

Het is zeker de moeite waard om eens op de site te kijken. Baat het niet dan schaadt het niet. Ik heb er ieders geval veel aan. Ik herkende vooral dat dieetdenken. Dat ik van alles niet mocht, en dan was ik (weer eens) op mijn streefgewicht en mocht ik weer van alles... Nu mag ik gewoon alles wat ik wil!

lennest

lennest

14-01-2013 om 22:22

Oerdieet

Ik volg het oerdieet, gebaseerd op de overtuiging dat de mens in de afgelopen 10.000 jaar niet veranderd is, maar zijn voeding wel. Dus: geen suiker, geen meel, rijst of pasta, geen zuivel. Wel: heel veel groenten, vlees, eieren, zaden, noten, fruit, dat soort dingen. De eerste paar weken waren rampzalig! Ik had het gevoel dat ik een konijn was door die enorme hoeveelheid groenten. Maar, na een week of zes kan ik zeggen: mijn darmen zijn tot rust gekomen, ik slaap beter, geen honger meer, ik leer steeds meer over m'n eigen lijf zodat het goed vol te houden is. Met 1 uitzondering: chocolade. Ik dróóm ervan, want dat mag ook niet, nou ja, wel 1 stukje met 85% cacao, maar wat is nou 1 stukje? Ik ken mezelf: dat wordt een hele reep, en dan niet die van 85%, maar gewoon melk met hazelnoten. De hazelnoten mogen wel, maar die chocolade dus niet.
Wel 12 kg kwijt! Weet je, een streng dieet helpt bij mij beter dan een dieet waarbij ik nog steeds wat mag, ik ga dan snaaien en weet altijd wel een excuus te vinden waarom dat koekje toch mag. Nu mag er niks dus pak ik niks. Raar hè?

Ely

Ely

15-01-2013 om 09:46

Nieuwsgierig lennest

Het klinkt heftig wat jij doet en ik ben eigenlijk nieuwsgierig: stop je hier dan ooit mee of is het een levenswijze? Dat laatste lijkt me wel sneu voor je, als ik je zo lees .
En als je stopt, vliegen de kilo's er dan niet weer aan omdat je lichaam gewoon weer terugschakelt naar de oude stand? Het lijkt mij zo zonde van al het afzien nu...
Maar goed, ik ben zo iemand die denkt dat diëten alleen zinnig is om je nieuwe lifestyle een kick start te geven en je daarna dus het nieuwe eetpatroon volhoudt maar dan afgestemd op stabiel gewicht ipv afvallen. Daarom kan ik me voorstellen dat Weightwatchers bv wel werkt, ik hoor dat het na een poosje een gewoonte is om keuzes te maken wat wel wat niet.
Komt ook doordat mijn nichtje 1 of 2 keer per jaar crasht met 800 kcal per dag voor een poos en daarna het er geleidelijk weer bij eet om vervolgens -in lichte paniek- maar weer te crashen. Hondsvermoeiend

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

lennest

lennest

15-01-2013 om 22:06

Ely

Het is de bedoeling dat ik -delen- van dit dieet blijf volhouden. Ik zit nog in de detoxfase, zeg maar de ontgiftingsfase. Straks komt er brood bij (zuurdesem), soms wat kaas, en nog wat meer, wat ik nu nog niet weet. Ik moest wel: bloeddruk te hoog, glucose te hoog, appelfiguurtje, laat het tje er maar af, trouwens. Verder prikkelbaar darmsyndroom, geen energie, slecht slapen, veel opvliegers, te vaak blaasontsteking: kortom ik zat niet lekker in m'n vel. En dan tel ik het psychische deel zoals vaak chagrijnig niet eens mee! Ik gebruik ook veel te veel medicijnen naar m'n zin, ook daar wil ik vanaf. Dat er iets moest geuren, was wel duidelijk, maar wat? Via via hoorde ik van dit dieet, of liever gezegd, een andere levenswijze. Ik vond het proberen waard en ben gewoon begonnen. En ik sta versteld van de snelle resultaten. Die kilo's zijn mooi, maar vooral: ik voel me beter, slaap beter, heb een normaal ontlastingspatroon, meer energie, bloeddruk is omlaag, glucose is uit de gevarenzone, ik voel me een ander mens en dat geeft de motivatie om door te gaan.
Het is dus niet voor even, maar 'levenslang' en gelukkig voelt dat niet zo!

Ely

Ely

16-01-2013 om 21:18

Wel lifestyle dus

Ik snap je lennest. Enerzijds fijn dat het zo goed werkt maar ik kan me goed voorstellen dat je wat mist. Maar de voordelen klinken wel erg goed.... Hoop dat je een middenweg vindt..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.