Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

welk iPhone kabeltje blijft wel goed werken ?

Wie heeft DE tip, mijn echte iPhone kabels beginnen stuk te gaan (knakjes/opengescheurd bij de aansluitingen) en de nep kabeltjes die ik koop gaan na ongeveer een maand iedere keer haperen, heel irritant. Snap ook eigenlijk niet waar het aan ligt, waar ik ze ook koop, Hema,  Action, Zeeman (variërend van 7 euro tot 2 euro) ze stoppen er al snel mee, maar in het begin doen ze het prima, dat is zo eigenaardig, sommige liggen ook altijd gewoon op dezelfde plek dus niet aan slijtage (in een tas ofzo) onderhevig. En ik ben dus te krenterig om weer een nieuwe van iPhone zelf te kopen want die zijn echt belachelijk duur naar verhouding vind ik. Iemand nog een tip voor een goede nepper of moet ik maar gewoon aan geloven en weer een echte kopen?

Maar nu heb je uiteindelijk waarschijnlijk meer uitgegeven aan al die neppe kabels dan als je de eerste keer toch in een merk kabel geinvesteerd zou hebben.  

_Anoniem_

_Anoniem_

20-05-2021 om 13:48 Topicstarter

Toen ik het schreef dacht ik dat ook, maar gelukkig is dat niet zo, ik heb er 3 en heb toen maar weer teruggegrepen naar de oude bijna kapotte maar ze zien er niet uit. Wilde ook een paar reserve, voor bij mijn moeder thuis bijvoorbeeld

tja, dan ga ik toch maar reclame maken voor allekabels.nl, snelle levering en heel goede service. Fijn bij hun vind ik ook dat (bijna) alle kabels ook in verschillende lengtes te bestellen zijn. Kort kabeltje voor in de auto, lange kabel voor thuis op de bank. 

_Anoniem_

_Anoniem_

20-05-2021 om 14:25 Topicstarter

Heb jij daar ook iPhone kabels gekocht? Die goed blijven? Ik koop daar wel eens andere kabels, die zijn prima, maar met deze specifieke die dus na een maand ineens de geest geven, wil ik het graag zeker weten.

ik gebruik geen Apple producten principe dingetje. 

Maar mijn ex besteld daar al zijn apple producten en is er tevreden over.

_Anoniem_

_Anoniem_

20-05-2021 om 14:42 Topicstarter

oke, thanks!

Ik vertrouw op Aart-Jan: https://aartjan.nl/blog/iphone-kabel/

Ik heb laatst ook bij de Lidl op de gok zo’n drie-in-een kabel meegenomen. Die doet het heel goed. Heb er meteen nog twee meegenomen. 

Bij Apple weet je nooit zeker of ze het na de volgende software update nog doen. Ze doen het er gewoon om natuurlijk. 

_Anoniem_

_Anoniem_

20-05-2021 om 20:34 Topicstarter

Oh die Aart-Jan ♥︎ ..... Ik heb op het aanraden van dit artikel er twee besteld (verschillende) voor € 2,28. Eentje die ik kan laten liggen bij mijn tv-hoek (kabeltje van 22 cm kort) en nog eentje voor in de auto die 1m is. Als ze het blijven doen dan ben ik voorlopig tevreden. Wordt dit echt niets dan wordt het toch alle kabels.

Aart-Jan vergist zich ook wel eens.
Ik ben tevreden over de kabels van Kruidvat met Apple goedkeuring. 
Niet zo goedkoop als die van de Ali maar als ze kapot gaan of niet meer doen, kun je gewoon ruilen. Een van de Kruidvat kabels brak af, geen probleem, nieuwe gekregen.

De kabels van de Hema gaan hier ook lang mee. Ik moet zeggen dat mijn kabels altijd minstens vijf keer zo lang meegaan dan die van de kinderen. Ik doe met het meegeleverde oplaadsnoertje minstens net zo lang als met de telefoon zelf (3 tot 4 jaar). Je moet je telefoon ook gewoon wegleggen tijdens het opladen en niet er van alles mee blijven doen.

_Anoniem_

_Anoniem_

21-05-2021 om 12:44 Topicstarter

We gaan het zien, ik heb er twee besteld. Eigenlijk neem ik de kabeltjes nooit mee, eentje ligt bij mijn tv hoekje. Eentje bij mijn bed, eentje in de auto, eentje bij mijn computer en eentje bij mijn moeder. Ik heb dus één originele nu en die werkt het beste. Een oranje doet het op zich wel redelijk, ik heb een zwart/witte met stoffen snoertje die hapert heel veel. En dus een kapotte witte die het nog wel doet. Een heb ik weggedaan, die was van de zeeman, deed het redelijk en ineens niet meer. . Verder natuurlijk ook al rondgevraagd bij anderen, broer/vriendin, maar zij hadden ook allemaal slechte ervaringen (zij kochten iets duurdere varianten)

Lente2 schreef op 21-05-2021 om 10:49:

Aart-Jan vergist zich ook wel eens.

Uiteraard! Hij komt zelf ook wel eens op dingen terug. Als iets koop, kijk ik zelf ook nog naar de reviews. Als er veel beoordelingen zijn en dan >4,8 geloof ik het wel. Maar bij Apple is het altijd tricky omdat ze niet gecertificeerde spullen actief onbruikbaar (kunnen) maken bij updates. Daar moet je dus op letten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.