Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Britt

Britt

20-10-2017 om 11:12

Welk spel met Britse familie?

Binnenkort komt er Britse familie logeren. Wat is nou een leuk, niet te lang durend spel waarbij taal geen doorslaggevende rol speelt? Kinderen variëren van 10 - 15 jaar en er zijn uiteraard enkele volwassenen bij.
Natuurlijk spreekt iedereen wel Engels (de tienjarige minder, maar verstaat het wel). Maar bijv 30 seconds (grote hit hier) gaat niet.

Jesse_1

Jesse_1

20-10-2017 om 11:47

Ha, spellen!!

Betoverende doolhof, rummykub (hebben ze hier met duitse uitwisseling veel gedaan), kaartspelletjes, keezen of mens-erger-je-niet.

Met z'n hoevelen gaat er samen gespeeld worden?

Dat zijn spellen die je makkelijk kunt spelen, je moet ze maar net hebben natuurlijk. Er zijn zat spellen die je makkelijk zonder taal kunt spelen, alleen zit je soms misschien al met de uitleg. Bv Ticket-to-ride is erg leuk en zonder taalbarriere te spelen, maar voordat je alles hebt uitgelegd in een vreemde taal (of in twee talen als nog niemand het spel kent), dan ben je soms al een tijd verder.

Eén en twintigen? Leuk als je dan een poker-fiches set hebt - die koop je al vanaf een euro of 5.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-10-2017 om 13:01

Mens erger je niet

Ik heb laatst Mens erger je niet gespeeld met een groep Chinezen die geen Engels spraken. Erg vermakelijk (al vind ik het een stom spel). Volgens mij moet Monopoli ook wel lukken, of Uno.

Triva

Triva

20-10-2017 om 13:13

maar

elk spel met een engelse uitleg (eventueel op internet zoeken) zonder dat je met elkaar bezig bent met bepaalde woorden, komt toch in aanmerking?

Voor hoeveel personen moet het spel zijn?

Wij zijn hier momenteel vooral in de ban van Saboteur (en uitbreiding) en CamelUp

Sjoelen

Kan je van iemand een sjoelbak lenen?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

20-10-2017 om 21:13

sjoelen!

Ik heb ooit op vakantie een Frans gezin ontmoet dat helemaal onder de indruk was van de sjoelbak! Deze mensen hadden ooit op een camping Nederlanders ontmoet die de sjoelbak hadden meegenomen en ze hebben de hele vakantie lopen sjoelen in plaats van het traditionele jeu de boule

Het leuke is: uitleg is niet nodig, je snapt het zodra je het ziet.

River, Roads & Rails

Dat vonden we altijd een leuk spel om te doen. Autowegen, vaarwegen en spoorwegen proberen te maken met de kaartjes die je hebt.

Heel uitgebreide review:


https://www.youtube.com/watch?v=cnqFEPKinC0

Triva

Triva

21-10-2017 om 08:37

grappig

Die reviewer roept zoveel negatieve dingen dat ik maar gestopt ben met dat filmpje. Ik denk dat je beter carcassonne kan pakken...

Aanmoedigen

Een familiespel rond een tafel vindt zittend plaats. Het leuke van sjoelen is juist het staan en bewegen en de emotierijke aanmoedigingen van de anderen. Net bowlen of jeu de boule, alleen gaan die laatste twee wat moeilijk in je huiskamer

Britt

Britt

21-10-2017 om 10:21

Sjoelen!

Wat een vondst, we hebben nota bene nog ergens zo'n bak staan. Dat is echt een goed idee. Carcassonne trouwens ook. Bedankt!

Shuffleboard is een heel goed spel, we spelen het elke vrijdag. We nodigen de nieuwe buren uit en beginnen het spel. 

Krajam26 schreef op 13-02-2023 om 12:43:

Shuffleboard is een heel goed spel, we spelen het elke vrijdag. We nodigen de nieuwe buren uit en beginnen het spel.

Goede tip, maar je reageerd op een oud topic van 5 jaar geleden, de kans is klein dat Britt het nog leest.

Оh, ok

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.