Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Welke fim moet je níet gaan kijken

of anders:
van welke film vond je het zonde van je kijktijd dat je 'm hebt gezien?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Massi: boekverfilming

A Clockwork Orange dan? Die was toch goed? En als we het toch over Stanley Kubrick hebben vond ik The Shining als film beter te doen dan het boek

Asa

O, die slotscene in Jude - ik zag m op tv - daar was ik nog minstens de hele avond akelig van, en toen had ik nog niet eens kinderen. Bovendien zijn er maar weinig acteurs die van zichzelf al zo triest kijken als Christopher Eccleston.
Maar dat boek (dat ik niet gelezen heb) is geloof ik ook niet bedoeld als een gezellig verzetje.

Hele beroerde film hier: Van Helsing. Had vriend op dvd gekocht. Nou had ik destijds de recensies al gelezen dus ik had al lage verwachtingen, maar men, wat een bagger. Dat vond vriend ook, het is bij ons een beetje een codewoord geworden voor waardeloze film.

Groeten,

Temet

En massi 2

Hij is ook goed in Collateral, trouwens toch een goede film, al vond ik het eind minder.

Maar goed, in Collateral speelt Cruise ook een engerd, dus vandaar misschien

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

17-05-2011 om 20:15

Oke oke

Er is vast wel een goeie film met Cruise - er is er misschien zelfs wel eentje met Kevin Costner. Ik herinner me nog dat ik Field of Dreams best te pruimen vond, eigenlijk. Ik ging een beetje van grote stappen snel thuis, geloof ik.
The Shining: ik vind het boek oneindig veel enger en geloofwaardiger dan de film. In het boek blijft het heel lang in het midden OF het wel horror is, of het delirium van een alcoholist in een vergevorderd stadium. En ik vind dat er in de film dingen veranderd zijn die echt cruciaal zijn, zoals de dood van die zwarte meneer. Die gaat helemaal niet dood!
Ik meen het echt, ik heb nog geen boekverfilming gezien die tegen het boek op kon. En de meeste boekverfilmingen zijn ronduit slecht. A Clockwork Orange vind ik een goede film, maar ik heb het boek nooit gelezen. Idem dito met een sterretje voor Fight Club, een film die in mijn top tien aller tijden staat - maar het boek heb ik nog niet gelezen. Eigenlijk zijn boekverfilmingen dus vooral leuk als je het boek niet kent, of gaat dat te ver?
Groetjes
Massi

Jujube

Jujube

17-05-2011 om 22:51

Deze

Ik vond 'komt een vrouw bij de dokter' echt een slechte film. Het boek vond ik al niks, en ik ben door collega's meegenomen naar de film. We hebben wel gezellig drop zitten eten.
Groet,
Jujube

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

17-05-2011 om 23:06

De meest saaie film ook

The english patient. Wat een verschrikkelijk saai, langdradig verhaal. Zo langdradig dat ik ondanks de lange draad de draad kwijt raakte en in slaap ben gevallen. Brr.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

18-05-2011 om 08:47 Topicstarter

Inderdaad

slechte film, 'Komt een vrouw bij de dokter'. Toen ik zag hoeveel mensen erheen gingen, vroeg ik me af wat er mis is met mijn smaak.

Wat ik ook zonde van mijn kijktijd vind: films met geen sprankje hoop of positiviteit (nou ja, zoals ik het beleef dan; de filmmaker denkt er misschien anders over). Laatst bracht een vriend een film mee over drie mannen die samen een enorm bedrag aan geld vinden in een neergestort vliegtuig en vervolgens zo in de ellende raken dat de een de ander uitmoordt - weet iemand nog hoe-ie heet?

Ayanna

Ayanna

18-05-2011 om 09:29

Bromvlieg

Jij bedoelt: A Simple Plan....vond ik een geweldige film!

The shining

Dat ik de film dan toch beter vond dan het boek kan aan twee dingen liggen:
Ik heb eerst de film gezien en toen pas het boek gelezen. Ik kon echt niet uit de voeten met de buxussen die tot leven komen (zoiets staat mij vaag bij).
Ik ben echt wel audiovisueel ingesteld. De openingsscene van de film, waar van grote hoogte een auto die door een ruig landschap rijdt wordt gefilmd, waarbij vervreemdende muziek te horen is, meteen helemaal goed qua sfeer.

Merel

Merel

18-05-2011 om 11:11

Komt een vrouw

Ja die film, er komt een vrouw bij de dokter....ik vond het ook niets. Dacht al dat het aan mij lag, zo euforisch werd er over gedaan. Oh en ik kon niet door Forrest Gump heen komen, ik geloof dat iedereen deze film ook prachtig vond, maar echt, halverwege ben ik gestopt...zo saai.

ishtar

ishtar

18-05-2011 om 12:04

The shining

vond ik ook niks als film. Zo anders dan mijn 'eigen film' tijdens het lezen. Ik vind ook doorgaans verfilmde boeken niks. (en het boek van the shining kende ik al lang daarvoor) Ook de film van De daVinci Code vind ik een verschrikking.
Out of Africa vond ik dan wel weer prettig (maar goed, ook eerst film gezien) en de verfilmingen van Harry Potter over het algemeen ook wel. Ik ben eerder benieuwd hoe ze moeilijke situaties oplossen. Soms doen ze t leuk, soms echt niet! En zo heb ik ook eerst de musical Les Miserables (in Londen) gezien en daarna pas het boek gelezen. Ik weet niet wat ik er andersom van had gevonden, deze volgorde was goed.
Robin Williams vind ik wel een fijne acteur, eigenlijk al sinds Mork and Mindy (maar niet overal in, 'a Dead Poets Society' is wel favoriet) en Tom Cruise in 'a few good man' (samen met Jack Nickelson, nog een favoriet) is ook niet verkeerd. En al heb ik meestal dat ik, als ik een film goed vond, ik het boek ook wel prettig vind, daar had ik met One flew over the Cuckoo's nest toch meer moeite mee.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

18-05-2011 om 16:29 Topicstarter

A simple plan

Ja, zo heette-ie. Nou ja het is vast een mooi verzonnen plot en heel apart hoe al die mensen zich gaan gedragen, zeker wel, maar die enorm negatieve lading staat me tegen. Op dat moment vond ik het jammer van de tijd die ik eraan besteed had. Was dus geen slechte film als zodanig, maar wat-ie met me deed - dat vond ik naar.

Fiorucci

Fiorucci

18-05-2011 om 19:08

Pelle

Ik heb geen letter HP gelezen en volg de films prima, geen probleem.

wendelien

wendelien

18-05-2011 om 21:16

Boekverfilming

Ik heb me destijds in een bui van "Geef Heleen een kans" door een aantal van haar pennevruchten heengewerkt en daar moet "De gelukkige huisvrouw" bij hebben gezeten. Onlangs heb ik dan de film gezien en ik was echt onder de indruk. Voor het eerst had ik het idee dat een film het boek overtrof. Nou heb ik wél een zwak voor Carice, hoor.

Fiorucci

Fiorucci

19-05-2011 om 07:02

Boekverfilmingen

Ik heb wel degelijk een paar goede boekverfilmingen gezien. Het meisje met het rode haar bijvoorbeeld, en heel recent: Haar naam was sarah.

XL

XL

19-05-2011 om 07:18

Fiorucci

De verfilming van haar naam was Sarah is echt geweldig! Ik zag er al tegen op omdat ik ook 9 van de 10 keer een boek verfilming heel erg tegen vindt vallen. Maar ik was erg onder de indruk, echt prachtig gedaan. Slechtste film ooit vond ik Paranormal Activity, vreselijk saai en totaal niet wat je zou verwachten na alle reccensie's. Halverwege zijn we vertrokken, echt Sesamstraat is enger.

Groet XL

Valkyre

Valkyre

19-05-2011 om 08:34

Maar asa en temet

Het boek (Jude the Obscure) is toch wel zooooo mooi! Tragisch, maar prachtig. Hoewel ik niet weet of ik het nu ik een kind heb zou kunnen lezen. Ik heb de film niet gezien, maar ik herinner me nog steeds het zinnetje dat het zoontje schreef aan het eind: "Done because we are too many." Hartverscheurend...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Niny

Niny

19-05-2011 om 09:10

De slappe lach gekregen bij....

Bridges of Madison County. Wat een vreselijke rotfilm. Man en ik hebben hem uitgezet toen we allebei de slappe lach kregen.
Leuk erg: Jaws, en alle films waarbij door genetische manipulatie of onbetrouwbare wetenschappers dieren tot reuzenformaat opzwellen en voor zichzelf gaan denken (Anaconda!).
Over LOTR: wat een gemiste kans dat het hele hoofdstuk waarin ze teruggaan naar de Shire en Saruman alias Sharkey verjagen niet verfilmd is.
Niny

Fiorucci

Fiorucci

19-05-2011 om 11:51

Pelle

Oh ongetwijfeld, maar de film goed volgen is echt geen probleem.

Polly Shearman

Polly Shearman

19-05-2011 om 17:01

Beloved

Film met ophrah, die film is te gruwelijk voor woorden, die zou verboden moeten worden.
Het is al erg genoeg dat zulke dingen ooit zijn gebeurt, dat laten zien helpt niet...
geeft alleen maar vele en vele nachtmerries

echt gruwelijk!

Asa Torell

Asa Torell

19-05-2011 om 21:52

Oh nee valkyre

Als ik dat zinnetje lees word ik alweer misselijk! Misschien had ik ooit wat met dat boek gekund maar nu moet ik er echt absoluut niet meer aan denken.

Asa Torell

Asa Torell

19-05-2011 om 21:54

En nu lees ik dus Polly's bericht, en daar zou ik bijna net zo op willen reageren als Valkyre op het mijne. Want Beloved, dat vond ik dus weer een prachtig boek! Maar nee, daar hoef ik ook echt geen film van te zien. En ik weet ook niet echt of ik als moeder dat boek nog wel eens wil lezen, ik geloof het niet.

Valkyre

Valkyre

20-05-2011 om 01:11

Beloved

Ik heb een paper over dat boek (Beloved) geschreven toen ik net was bevallen... Slechte timing! Maar Morrison blijft een briljante auteur.

Dat boek is van grote betekenis geweest voor de verwerking van het collectieve trauma van het slavernijverleden door zowel zwart als blank Amerika. Daarom is dat boek dus geschreven: waar je niet over praat, kun je niet verwerken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Waterworld

waterworld en eigenlijk ook alle ban van de ring films. kon ook niet door die boeken van Tolkien komen. En dat terwijl mijn man ze zeker 7 keer heeft gelezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.