Off-topic discussies

MRI
03-09-2025 om 15:33
Begin maar met tekenen: papier van Verhaken (goedkoop maar goed 200 grams papier) een gummetje en een setje potloden. En dan lekker drawing tutorials op youtube kijken en na tekenen. Als het niks voor je is kan je altijd nog keramiek gaan doen.
Maar tekenen is echt fijn om bij jezelf te komen en zal je goed doen
En ja, ga daarnaast ook met iemand praten, zoals hierboven gezegd wordt.

Annaniem2023
03-09-2025 om 15:49
Er zijn twee problemen. Aan probleem 1 kunnen wij niks doen: iemand die de hele tijd zinloze vragen stelt. Aan probleem 2 kunnen we wel wat doen: de vragen blijven gesteld worden, zolang mensen reageren. Dus als we niet meer reageren, zoekt ze vanzelf een ander forum om te gaan irriteren.

TineWinkel
03-09-2025 om 16:21
MRI schreef op 03-09-2025 om 15:33:
Begin maar met tekenen: papier van Verhaken (goedkoop maar goed 200 grams papier) een gummetje en een setje potloden. En dan lekker drawing tutorials op youtube kijken en na tekenen. Als het niks voor je is kan je altijd nog keramiek gaan doen.
Maar tekenen is echt fijn om bij jezelf te komen en zal je goed doen
En ja, ga daarnaast ook met iemand praten, zoals hierboven gezegd wordt.
TO wil vooral een hobby om anderen te leren kennen. Tutorials kijken op Youtube lijkt me dan nou net niet de aangewezen weg?

TineWinkel
03-09-2025 om 16:25
Pippeltje schreef op 03-09-2025 om 14:30:
Het is een regel op het forum dat je info uit andere topics niet gebruikt als die persoon een ander topic opent.
Klopt. Maar als ik al aan de topictitel kan zien wie het geplaatst heeft omdat het WEER dezelfde vraag is binnen 3 dagen (of een soortelijke vraag als x maanden terug), dan wordt het voor mij toch wel erg lastig om de inhoud NIET te combineren.

MRI
03-09-2025 om 17:07
TineWinkel schreef op 03-09-2025 om 16:21:
[..]
TO wil vooral een hobby om anderen te leren kennen. Tutorials kijken op Youtube lijkt me dan nou net niet de aangewezen weg?
Ja maar ik ben van mening dat je eerst moet kijken waar je passie ligt, en dan pas die hobby samen met anderen gaan doen niet andersom. Anders wordt het krampachtig.

Pooh-Bear
03-09-2025 om 17:49
wat lijkt je het leukst. Tekenen heb je niet veel nodig kan je zo mee beginnen maar dan ontmoet je niet echt andere mensen.
kijk of er bij je in de buurt cursussen zijn voor keramiek of tekenen.
Heb je al eens gekeken voor urban sketching? Dan teken je op locatie wat je ziet. Er zijn verschillende facebook groepen waar mensen regelmatig met elkaar buiten gaan tekenen ik weet alleen niet of dat in de herfst en winter ook gedaan wordt.

Ginevra
05-09-2025 om 15:56
Tenzij je een groot huis hebt: tekenen. Het is een stuk makkelijker om 40 tekeningen op te bergen dan 40 vazen.

kenfan
05-09-2025 om 16:29
Je hebt toch al een hobby? Oeverloos dezelfde topics openen op dit forum?

Annaniem2023
05-09-2025 om 21:10
kenfan schreef op 05-09-2025 om 16:29:
Je hebt toch al een hobby? Oeverloos dezelfde topics openen op dit forum?
Hahaha

Daglichtlamp
06-09-2025 om 12:10
Pippeltje schreef op 03-09-2025 om 14:30:
Het is een regel op het forum dat je info uit andere topics niet gebruikt als die persoon een ander topic opent.
Welke regel is dat precies?
Ik zie wel heel regelmatig deze regel overtreden worden: 2.11 Speculeren over eerdere nicknames is niet toegestaan, evenals trolhinten. Heb je hier vermoedens van? Meld dit dan aan de moderators door het bericht te rapporteren.