Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

saartje

saartje

13-02-2011 om 19:44

Welke tv serie op dvd mag ik niet missen?

hallo allemaal, ivm een ziekte ben ik de komende maanden op de bank te vinden. Ik kijl graag naar dvd's en heb de tv series op dvd ontdekt. Dankzij dit forum nu groot fan van dexter, waarvoor dank. Wat mag ik nog meer niet missen? Hou van spanning, drama en comedy. hoor graag van jullie, alvast veel dank, groetjes


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*bella*

*bella*

14-02-2011 om 20:59

Holmes!

Afgelopen tijd Sherlock Holmes gekeken, prachtig!

bertje1

bertje1

14-02-2011 om 21:25

The office, absoluut!

The office, als je houdt van engelse droge humor moet je deze serie kopen. Ge-wel-dig.

margje van dijk

margje van dijk

14-02-2011 om 21:29

Office en tudors

The office hebben wij ook een box van. Ik vind het inderdaad briljant wat hij doet (het is diezelfde vent die ook de praatjes houdt bij de Oscar-uitreikingen in Amerika), maar bij The Office heb je het op een gegeven moment wel door en dan is het leuke er ook af vind ik. Die series lange spanning van andere genoemden hier heb ik dan toch liever. Maar the office is inderdaad hilarisch voor zolang als het duurt.

En dan die Tudors, op de een of andere manier heb ik dat gemist, ik ben ook niet goed in series op TV volgen. Maar die paar keer dat ik het gezien heb deed het me wel erg denken aan Rome, qua heftigheid en sex. Dus dames, die van Tudors houden, jullie kunnen ook gerust Rome kijken. 't Is maar een tipje.

Margje
PS saartje, maken we je al gek?

Prison break

Absoluut helemaal geweldig!!!!

*bella* (ot)

Welke Holmes-serie? Die nieuwe van 3 afleveringen, Sherlock, heb je die ook gezien? Ik vind hem prachtig en kijk uit naar de nieuwe afleveringen die gemaakt gaan worden!

Blackadder en tudors

Is Blackadder al genoemd? Is natuurlijk ook al een gouwe ouwe, maar nog altijd zeer de moeite waard.

Tudors heb ik ook eigenlijk gemist: door het beroerde uitzendtijdstip en omdat ik Henry VIII geen sympathieke figuur vind, ben ik na de eerste afleveringen niet blijven hangen. Toegegeven, het is een prachtig gemaakte serie met een geweldige aankleding. Bij het zappen viel me laatst wel Henry Cavill (Charles Brandon) op. Voor hem zou ik de serie best wel helemaal eens op dvd willen bekijken

Chris

pooh bear

pooh bear

15-02-2011 om 11:06

Lost

Hallo

Ongeveer twee jaar geleden heb ik ook door ziekte een poosje heel veel tv gekeken.
Ik heb toen de hele serie lost achterelkaar gekeken.
Een heerlijke serie van zes seizoenen.
z'n serie kijkt ook veel fijner op dvd want dan hoef je niet steeds op het volgende seizoen te wachten.
Ik vind bij z'n serie dat je er dan gelijk uit ben.

Cold feet

Cold feet is een geweldige Engelse serie met drama en humor over 3 stellen, heb hier van gesmuld!

En ik mis nog Greys Anatomy in de lijst, heerlijk om de eerste seizoenen te bekijken.

Gr. Julia

*bella*

*bella*

15-02-2011 om 12:41

Ja super!

Egberdien, maar ik bedoelde de oude (twee series) met Jeremy Brett, echt fantastisch. Zo'n mooie beelden ook, vind ik. Ik weet eigenlijk niet of er nog mee zijn. (behalve een film dan, laatst gezien)

wendelien

wendelien

15-02-2011 om 14:16

Leestip voor fans van tudors

Een jaar of twee geleden verscheen Wolf Hall van Hilary Mantel. Gaat over Hendrik VIII en wordt beschreven vanuit het perspectief van Thomas Cromwell. Ik weet niet hoe de Nederlandse vertaling is, maar ik vond het in het Engels zeer boeiend en meeslepend.

Holmes

Ok, die zal ik dan ook eens gaan kijken, bedankt!

Wendelien

Net Wolf Hall gelezen en dat was inderdaad prachtig. Er schijnt een vervolg in de maak te zijn. Helaas kon ik me niet bedwingen en heb ik Thomas Cromwell in (de Engelse) Wikipedia opgezocht (daar staat trouwens het portret van Hans Holbein bij waaraan in het boek gerefereerd wordt), dus nu weet ik ook hoe het met Cromwell afloopt. En wanneer. Neemt niet weg dat ik met smart op het vervolg wacht.

Aangezien ik de serie The Tudors niet volg en ook niet tot over mijn oren in de Engelse geschiedenis zit had ik van die hele Thomas Cromwell nooit gehoord, alleen van Oliver (dat blijkt dus een achterneef te zijn)

Groeten,

Temet

Roosje Katoen

Roosje Katoen

15-02-2011 om 15:20

Ja the killing!

Je moet er even inkomen maar dan heb je ook wat. En daar zijn ook 2 series van ☺

En Cold Feet idd, die wil ik ook wel op dvd zien.

wendelien

wendelien

15-02-2011 om 15:25

Temet

Ja, ik las de afloop helaas ook voortijdig in een recensie (ws. deze: http://www.guardian.co.uk/books/2009/apr/26/hilary-mantel-wolf-hall). (The Tudors heb ik gemist.)
Ik vond het ook zo leuk Holbein "tegen te komen". Een jaar of wat geleden was er in Den Haag een indrukwekkende Holbein-expositie, dus ik kon me er al iets bij voorstellen. En de toch vaak bejubelde Thomas More komt in dit verhaal heel wat minder fraai uit de verf. (Mr. Van Olden in The Boardwalk Empire deed me aan hem denken).

Wendelien

"(Mr. Van Olden in The Boardwalk Empire deed me aan hem denken)."

Ja, mij ook. Komt door die zelfkastijding natuurlijk.

En ik baal als een stekker dat ik destijds niet naar die Holbeintentoonstelling geweest ben, maar dat geheel terzijde.

Wat The Tudors betreft: hij wordt nu zo ongeveer overal uitgezonden geloof ik: op een van de RTL-en, maar ook op de BBC en in elk geval tot voor kort ook op de Belg.

Groeten,

Temet

Jo Hanna

Jo Hanna

15-02-2011 om 16:13

Six feet under - true blood - in treatment

Six Feet Under: vijf seizoenen lief, leed en zwarte humor van begrafenisondernemersfamilie.

True Blood: vreemde serie over vampiers en andere wonderlijke wezens die proberen te integreren in de samenleving. Ik moest er even aan wennen maar ben er toch aan verslingerd geraakt.

In Treatment: Therepeut en client 25 minuten in gesprek. Draait om de (sterke) dialogen. Bijna toneel. Goed geschreven en geacteerd.

Groet, Jo Hanna

fladder

fladder

15-02-2011 om 23:15

Centennial

Mijn moeder had het boek (van James A. Michener) gekocht toen de serie op tv was (1979?). Ik las en keek het en was verloren. Ik heb het boek voor mezelf gekocht en volgens mij heb ik het nog steeds.
De serie heb ik nooit meer teruggezien, maar vorig jaar vond ik 'm als DVD-reeks ergens in de ramsj. Ik heb hem nog niet teruggezien, maar het is een voornemen als ik weer fulltime thuis ben

Samen met de complete reeks Ontdek Je Plekje. Die goddelijke reeks uit de jaren 70/80 toen oude dorpjes en stadjes nog (net) niet allemaal gemoderniseerd waren. Überkneuterig, met haast ironisch nostalgisch commentaar erbij. NADH-muziekje erbij, zálig!

Fiorucci

Fiorucci

16-02-2011 om 13:20

Fladder

Jaaaaa, die serie zou ik graag nog eens zien,ge-wel-dig!

Jade

Jade

16-02-2011 om 14:03

Fladder,

Jaaaaa Centennial.......als kind samen met mijn ouders en zus plat voor de buis gezeten

´Ontdek Je Plekje´, daar keken wij ook altijd naar. Iets wat ik ook wel graag terug zou willen zien....

Fiorucci

Fiorucci

16-02-2011 om 16:47

Cobi

Bedankt voor de tip!

Polly Shearman

Polly Shearman

16-02-2011 om 18:20

Ontdek je plekje

Dat is toch die lijzige voice over stem die zegt ; " de reiger heeft niet in de gaten dat wij hem filmen"

heerlijke nostalgie!

Fiorucci

Fiorucci

16-02-2011 om 19:05

Slappe lach

Alleen al van de titel: 'Ontdek je plekje' kregen zus en ik dusdanig de slappe lach dat we de afleveringen nooit zagen..

oregano

oregano

16-02-2011 om 19:52

La piovra , millenium en lynley

Mis ik nog.
La Piovra (trijd tegen de maffia)is een prachtige serie.
We kijken nu naar de serie van Millenium die net zijn uitgezonden van de boeken van Stieg larsson, geweldig vind ik het.
Ook Lynley (Elisabeth George)vind ik trouwens een leuke serie, én Nathaniel Parker als Lynley hoogst aantrekkelijk met al zijn arrogantie
En natuurlijk de al genoemde van the Wire, Sopranos, Dexter, Six feet under. En absulutely fabulous, van keeten en de bie en jiskefet. Nu maar even weer stoppen, ik kom helemaal op dreef merk ik.
Oregano

fladder

fladder

17-02-2011 om 00:38

Fio, jade en polly

Ik voel opeens een spontane dvd-maratonsessie opborrelen . Eentje met Centennial en eentje met "Ontplek je Dekje" (en dan drinken we thee door een zeeteefje of uit een zeetakje )
Doen jullie mee?

Ballykissangel

Schoot me net te binnen. Dat was ook wel een serie waar ik voor thuisbleef (d.w.z. tot Peter en Assumpta uit de serie werden geschreven).

Chris

Oregano

Als je van La Poivra houdt zou je Romanzo Criminale ook moeten zien! Van dezelfde makers, wederom maffia. Prachtige DVD box.

Nyntje

Nyntje

22-02-2011 om 23:04

Meerdere

heb het draadje niet volledig gevolgd, dus misschien wat dingen dubbel maar zeker te weten:

E.R.
Dexter
Spartacus, Blood and Sand
Wire in the Blood

ok wij houden van bloederig, moet je wel tegenkunnen

Saartje, kaatje, janeway

Saartje,
Natuurlijk mag Swiebertje ook niet aan jouw verzameling voor op de bank ontbreken!
Veel sterkte trouwens.
Ik heb hierboven al heel veel bekends langs zien komen (Dexter vinden wij ook geweldig!) maar miste nog enkele leuke: Medium, Numbers, Third Watch (dat wij, op vakantie in Zweden, leerden kennen als "Tretje Skiftet"!). Wij kijken nu veel naar Burn Notice, een leuke Miami-spionnenserie (niet oud hoor), met o.a. Sharon Gless (die blonde van Cagney & Lacey.)
Misschien, als je ervan houdt, nog andere genres: Charmed, Buffy. En als je van SF houdt: de Star Trek-series, de Stargate-series (Atlantis vonden wij heel mooi, Universe nu nog mee bezig, ook erg leuk).
In 4 delen, ook net op TV geweest: Emma. En mijn favoriet, wat dat soort series betreft: Pride & Prejudice, de 6-delige serie.
Ach ik vergeet vast nog van alles...
Kaatje: Ally McBeal inderdaad: daar komt mijn nick vandaan!
Janeway: vast ook een Star Trek-fan, of niet?!

Mocht je het TV-kijken zat zijn Saartje: nog een leuke site met grappige / mooie spellen: http://amanita-design.net/

Groetjes,
Vonda

Fiorucci

Fiorucci

27-02-2011 om 16:23

Vonda

Jaaa, Third Watch! Ik heb de laatste maanden het allerlaatste seizoen kunnen zien op Fox gelukkig, een digitale zender.

Valkyre

Valkyre

02-03-2011 om 22:12

Lipstick jungle al genoemd?

Als je Sex & The City leuk vond indertijd, dan is Lipstick Jungle misschien wel iets voor je. Ook met mooie kleren, maar zonder Carrie-met-lelijk-naamkettinkje. Wel met Brooke Shields (niet slecht in deze serie) wat volwassener (Brooke Shields heeft kinderen in de serie) dus herkenbaarder.

Wat ik vroeger zoooo fantastisch vond was Moonlighting, met Bruce Willis en Cybil Shepard - geen idee of dat op DVD te krijgen is. Met leuke dialogentennis a la Gilmore Girls.

En natuurlijk al genoemd, want fantastisch: Mad Men, Carnivale, Six Feet Under. Zelf hou ik ook van Glee (zo fout dat het weer goed is), hoewel jammer van de autotuning (soort equalizer die ervoor zorgt dat alles wat vals gezongen wordt toch goed klinkt, alleen wel wat metalig). Maar Glee vind ik denk ik leuk omdat ik een zangobsessie heb, en zelf in Amerika aan een high school musical heb meegedaan, haha...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.