Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

40er

40er

03-02-2016 om 12:38

whaha eindelijk Tatoeage laten zetten

Vandaag, na 2 jaar denken, het ontwerp al een half jaar op de kast hebben liggen, eindelijk een afspraak gemaakt. Over 2 weken krijg ik een tatoeage!!
Jeuh, helemaal blij!

Heb het alleen man vertelt. Gaat veel commentaar op komen binnen de familie als ze hem zien, maar ik doe het voor mezelf en niet voor een ander.
Vind het rete spannend, maar ik heb er stiekem ook zin in!


Paddington

Paddington

03-02-2016 om 12:39

Leuk

Waar laat je hem zetten?

Celine

Celine

03-02-2016 om 12:45

Goed zeg

Ik hou zelf helemaal niet van tatoeages, maar vind het supergoed dat je hem laat zetten, ondanks dat je weet dat je afkeuring van je omgeving krijgt.

Lekker doen waar je zelf zin in hebt, zolang je anderen niet tot last bent en dat ben je niet als je een tatoeage zet, kijken ze maar de andere kant uit .

Hoe reageerde je man?

40er

40er

03-02-2016 om 13:06

thanks

Hij komt op mijn rug, tussen mijn schouderbladen in.

Mijn man is al 2 jaar op de hoogte en vond het stoer dat ik nu eindelijk doorgepakt heb.
Als ik een tshirt aan heb zie je hem niet dus het duurt nog wel even voor de rest van de familie hem ziet.

Paddington

Paddington

03-02-2016 om 13:23

Stoer

Ik heb er zelf 3, ook op discrete plaatsen

40er

40er

03-02-2016 om 13:52

paddington

Schijnt verslavend te werken werd me al verteld....
Binnenkort maar eens bedenken wat nr 2 word

zonde

Van je lijf, zo'n verminking. Ik vind het vreselijk lelijk dat geklieder op je vel, en naarmate je ouder wordt, wordt het er ook al niet mooier op. Veel mensen zullen je bovendien meteen in een bepaald hokje plaatsten, met je tatoeage.
Maar ja, als jij het mooi vindt en je zit daar niet mee, vooral doen natuurlijk

40er

40er

03-02-2016 om 14:07

jippox

Ik ben me ervan bewust dat er zo gedacht gaat worden, familie denkt net zo. Maar ik ga er geen spijt van krijgen, hooguit dat ik het niet eerder heb gedaan

Vesper Lynd

Vesper Lynd

03-02-2016 om 14:22

Leuk hoor

Die van mij zit er al 24 jaar dus de afbeelding is inmiddels wel wat gedateerd. Toch geen spijt van!
Het doet overigens wel pijn, het zetten, dus stel je daar vast op in.

Hokje

Dat vind ik echt altijd de grootste pret. De hokjesgeest van de gemiddelde Nederlander. Ik heb een heel behoorlijke baan waar ik bijna dagelijks met verschillende ´hoge heren´ en wethouders om tafel zit. Ik zie er keurig uit. Altijd een goeie hak, mooi jurkje, stijlvolle juwelen en een sjieke tas aan mn arm. Echt keurig. Al zeg ik het zelf. Van moment dat ik voor het eerst tijdens een vergadering de mouwen van mijn blouse opstroop en daar 4 behoorlijke tatoeages zichtbaar worden geniet ik altijd intens. Het anders zijn dan er wordt verwacht, de verwarring die het schept. Het is vast vreselijk maar soms doe ik het er om.

Voor mij is echt een vorm van kunst. Degene die de tatoeages heeft gezet een kunstenaar. En daar ben ik meer dan trots op.

Renée

Renée

03-02-2016 om 14:59

schouderbladen

Waarom laat je een tatoeage tussen je schouderbladen zetten waar je hem zelf niet kan zien?

Renée

Je hoeft iets niet te zien om te weten dat het er is

swaen

Je denkt zelf natuurlijk net zo goed in hokjes als je veronderstelt dat al die 'hoge heren' en wethouders (is dat een andere categorie?) wel op zullen kijken van een middelbare dame met tattoos

Jippox

Je bracht me op een idee door te schrijven ´dat sommige mensen je dan wel in een hokje zullen plaatsen´. Overigens baseer ik mn mening op ervaring al is qua hokjesgeest mij niets menselijks vreemd.

(middelbaar ben ik overigens nog niet

Vesper

"Die van mij zit er al 24 jaar dus de afbeelding is inmiddels wel wat gedateerd."

Oh, vertel! Een dolfijntje op je enkel, prikkeldraad om je arm of een vlinder vlak boven je bilnaad?

Ik kan al nauwelijks eetkamerstoelen kiezen omdat ik bang ben dat ik ze snel zat ben, dus aan een tatoeage waag ik me zeker niet.

skik

40er

40er

03-02-2016 om 15:44

plek

De plek vind ik mooi. Ik wil niks geen tatoeage in mijn decolleté, vind ik niet mooi (persoonlijke mening hè). Afbeelding heeft een speciale betekenis en ik vind die op mijn rug het mooiste uitkomen.

De vooroordelen komen er toch wel. Ook de opmerking dat ik er later, in het bejaardenhuis wel spijt van heb. Misschien wel, maar er zijn meer keuzes waar je spijt van kunt krijgen. Ook van dingen die je niet hebt gedaan.
Gezien mijn nickname kun je zien in welke leeftijdscategorie ik zit. Ben de helft van mijn leven al uit het ouderlijk huis. Al die tijd heeft mijn opvoeding lang nagewerkt. En de laatste 2 jaar ben ik mijn leven meer gaan leven zo ik het wil. Dus het is voor mij ook een manier om een statement te maken. En een punt waarop ik voor mezelf kies!

rode krullenbol

rode krullenbol

03-02-2016 om 15:54

Let wel!

Wie binnen het huidige tijdsgewricht een dolk laat tatoeëren tussen de schouderbladen, roept een zekere associatie op met een zeker regime uit de eigentijdse geschiedenis.

Rode krullenbol

Vesper Lynd

Vesper Lynd

03-02-2016 om 15:57

Skik

Begin jaren 90 waren de tekenfilmfiguurtjes nogal in

Toch "gewoon" ?

Maar een tattoo is toch niet meer zo bijzonder dat familie daar commentaar op levert? Ladingen vrouwen hebben een tattoo op voet, enkel, schouder?
Vaak de namen of beginletters van hun kind(eren) of van een overleden kind of andere dierbare.
Ik kijk niet meer op of om bij een tattoo eerlijk gezegd.

Of na een scheiding, dan moet je ook op dit keerpunt in je leven een tekst laten zetten.

Op facebook rollen de tattoomakers over mijn beeldscherm, ik kan zelfs mee doen met winacties.

Lekker doen waar jij blij van wordt, het is jou lijf.

40er

40er

03-02-2016 om 16:02

eh Wil

Randje biblebelt... zegt denk ik genoeg over mijn familie

In het ziekenhuis

Ik heb een nogal bijzondere tatoeage op mijn bil. Best groot en een aandenken aan een speciale hobby die ik destijds deelde met mijn man. Da's trouwens niet zo slim want die man is er ondertussen niet meer en zijn naam wel Ik heb er geen spijt van en ga hem ook niet laten weghalen. Alleen al omdat ie zo groot is dat dat nogal wat voeten in de aarde zou hebben. Maar ik zou zeker geen naam meer laten zetten.
Maar ik lag dus een keer in het ziekenhuis en moest een zetpil hebben. Dus ik draai en die verpleger had zoiets van hé hallo, wat is dat? Best een beetje geschokt Erg grappig. Achteraf dan, op dat moment was ik te ziek

40er

Ach, dan bedek je jou "ordinaire" tattoo bij de officiële gelegenheden

40er,

Wat dacht je van een duif met een twijgje in de snavel.-
Gelijk ook een creatie dat naar avontuur en vrijheid vliegt.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-02-2016 om 17:56

Leuk 40'er

Stiekem zou ik het ook wel leuk vinden, een heel bescheiden tattootje, maar voorlopig vind ik het nog 'zonde' om daar geld in te steken.

Kon je hem maar laten zien.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-02-2016 om 18:00

Jippox

Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van hoeveel, hoe groot enz., maar een tattoo is allang niet meer typisch volks of ordinair.

Qua smaak, is mijn smaak niet altijd hetzelfde als van degene die een tattoo heeft laten zetten. Héél groot, armlang, ik zou het niet doen. Maar dat is mijn smaak.

kaaskopje

Ik weet het. Ik kom wel eens in een zwembad, nou, als je je wilt onderscheiden, moet je vooral géén tattoo nemen

Kaaskopje

Kaaskopje

03-02-2016 om 18:47

Jippox

Je bent een trendsetter. Althans... voor deze eeuw

Leuk!

Leuk dat je na twee jaar twijfelen een tattoo laat zetten. In die twee jaar zal je ook wel flink geshopt hebben naar goede,schoon werkende artiesten.

Er zitten echte kunstenaars bij, ik heb jammer genoeg niet genoeg niet meer het lijf om als doek dienst te doen. Dus blijft het subtiel en met een bijzondere betekenis.

Veel plezier, ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn.

Vesper

Say no more... http://tinyurl.com/hugkmeu

skik

Mandy

Mandy

03-02-2016 om 21:57

leuk

Ik heb er zelf geen, ik ben te perfectionistisch om een ander een bijna niet te herstellen bobbelige lijn of iets op mijn lijf te laten zetten.
Ken wel mensen met tattoo's die zelf vinden dat de plaatser een artiest is, maar dan denk ik soms oei, maar tekenen kan hij niet, zelfs niet eens overtrekken....
Scheve lijnen, ongelijkheden, verkeerd perspectief, foute schaduwen, verkeerde plek, te dikke onstrakke lijnen, tattoo's die er uitzien als een vlek, letters die op cijfers lijken zodat er heel iets anders lijkt te staan, scheve zinnen enz.

artiesten

Er zitten ongelooflijk veel kneuzen tussen de mensen die zich artiest noemen, of kunstenaar. Maar ook veel mensen die in de eerste instantie kiezen voor snel een afspraak kunnen maken en zo goedkoop mogelijk. Een doodzonde wat mij betreft. Mijn tattooguy heeft een wachttijd van minimaal een half jaar en het kost een rib. Iedere euro waard wat mij betreft want ik ben ook een perfectionist.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.