Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Halowa

Halowa

01-07-2020 om 15:07

Wie heeft er wel eens wat besteld bij Halowa?

Wie heeft er wel eens wat besteld bij de webshop Halowo? En hoe lang duurde het voordat de bestelling binnen was?
Ik zit al 3 weken te wachten op een bestelling, terwijl ze aangeven dat de gemiddelde levertijd 7-14 dagen is. Ik weet dat de levertijd ook boven het gemiddelde kan zitten, maar heb ernstig het vermoeden dat het hier om een webshop a la aliexpress gaat en de bestelling misschein wel helemaal niet meer komt.

geen ervaring maar

Als ik een geschatte levertijd van meer dan 5 dagen zie en het gaat niet om een bestelling bij Bol , dan check ik tegenwoordig standaard wat de ervaringen van anderen zijn. Laatst ook al bijna gevallen voor een Nederlands ogende site die dan kennelijk toch weer een frontje was voor een Chinese site met feitelijke levertijden van een maand.

Daarna op Bol gekeken voor een vergelijkbaar artikel. Dat bleek te worden verstuurd door een externe partner van Bol. Dat systeem vertrouw ik wel. Toen op de site van die partner zelf gekeken - een Nederlands bedrijf - en die leverde ook rechtstreeks, iets goedkoper dan het via Bol was. Daarop rechtstreeks bij die club besteld. Maar dat durf ik dus alleen aan als ik er vrij zeker van ben dat ik met een echt bestaand Nederlands (of, vooruit, Belgisch of Duits) bedrijf te maken heb dat ook gewoon eigen voorraad aanhoudt.

Heb nu even Halowa ervaringen in Google gegooid, er zitten kennelijk heel veel mensen op een fontein te wachten: https://nl.trustpilot.com/review/halowa.nl

Groeten,

Temet

Halowa

Halowa

01-07-2020 om 19:55

Fontein

Laat ik nou ook op een fontein zitten te wachten. Ik bestel normaal ook niet bij vage sites, maar mijn schoonmoeder gaf de link hiervan door voor een verjaardagscadeau voor mijn schoonvader. Ik dacht laat ik dan maar via deze site bestellen, want dan heb ik in iedere geval de juiste.

Hilde

Hilde

01-07-2020 om 20:03

Aliexpress of Wish

Zijn het niet van die producten die voor een fractie van de prijs bij Ali of Wish worden verkocht en waar jij de hoofdprijs voor betaalt?
Is erg lucratief hoorde ik, alleen niet voor de klant. Levering duurt sws te lang.

Plios

Plios

01-07-2020 om 21:06

Lightinthebox

Geen ervaring met Halowa, wel met Lightinthebox. De kerstjurk die ik begin november had besteld is twee weken geleden aangekomen!
Ik had het niet door, dat het een front voor een Chinese webwinkel was. Stom. Levertijd was 5 werkdagen, vond ik niet snel, maar ik had geen haast want begin november. Nou ja, gelukkig is ie op tijd voor kerst dit jaar 😜

koffie

koffie

01-07-2020 om 21:20

dropshipping

Ik ken de genoemde site niet, maar dit klinkt als dropshipping. Dat zijn (Nederlandse) webwinkels die alleen als intermediair tussen jou en (meestal) Chinese webwinkel optreden. Oftewel: zij plaatsen namens jouw de bestelling bij Ali of wish en dergelijke. En strijken op die manier met nauwelijks moeite of investering een leuk bedrag op. Want jij betaalt via hen aanzienlijk meer dan rechtstreeks bij ali/wish.

En Temet: een kleine waarschuwing. Ook verkopers die via bol.com aanbieden kunnen dropshippers zijn. Levertijd van meer dan 2-3 dagen is altijd reden voor een alarmbel. Wamt dan hebben ze blijkbaar niets op voorraad én geen lokale/Europese leverancier.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Drop_shipping

koffie

koffie

01-07-2020 om 21:23

inderdaad dropshippng

https://halowa.nl/pages/bestelling-en-levering

Om ervoor te zorgen we eerlijke prijzen kunnen vragen voor "onze producten hebben wij ervoor gekozen om de producten. Direct vanuit de leverancier naar je toe te sturen. Zo kunnen wij enorm besparen op opslag-, transport- en verpakkingskosten en kunnen wij jou de producten aanbieden voor een eerlijke prijs."

Zonnehoed

Zonnehoed

01-07-2020 om 22:51

Fontein

Elders besteld en ook lang gewacht, maar wel gekregen na een week of vier. Ik had de hoop al opgegeven maar het viel dus mee. Inderdaad vanuit China. Wel super leuk

Foster

Foster

02-07-2020 om 00:51

Zal wel zoiets zijn ja

Wish: beschermmiddelen corona. Levertijd 7 dagen. Nu al tegen de 7 weken en leverdatum wordt nog steeds verder geschoven. Ik vind het ook wel een soort van grappig. Ging maar om 15 euro anders had ik het niet gedurfd.

Koffie

Dank voor de waarschuwing. Nu kan het natuurlijk ook dat een bedrijf wel betrouwbaar is en normaal gesproken hetzij eigen voorraad heeft, hetzij een leverancier dichtbij, maar toevallig is er voor een bepaald artikel tijdelijk een tekort. Ik vind het vaak helemaal niet erg om wat langer op iets te moeten wachten, als ik a) het maar van tevoren weet en b) het bestelde dan ook inderdaad geleverd krijg.

Enig idee hoe de dropshippers dan wel te onderscheiden zijn van de "echte"leveranciers? Met mijn onderdelen via Stofzuigerexpert.nl (of zoiets) ging het dus gewoon goed, maar een verkeerde gok is dus ook zo gemaakt.

Of is het gewoon een kwestie van naar de beoordelingen van klanten kijken? Daar heb ik ook zo mijn vraagtekens bij (vooral als alles positief is, wie zegt me dat die lui niet zijn betaald?)

Groeten,

Temet

de moraal

Kennelijk is de moraal van het verhaal dat bij een externe leverancier van Bol je misschien toch beter bij Bol zelf kunt bestellen. Ik ben niet per se dol op die bijna-monopolisten, maar eerlijk is eerlijk: zowel met hun klantenservice als met hun retourbeleid heb ik alleen maar goede (hoewel gelukkig beperkte) ervaringen gehad.

Groeten,

Temet

Big Shopper

Big Shopper

02-07-2020 om 09:51

Verschil

"Enig idee hoe de dropshippers dan wel te onderscheiden zijn van de "echte"leveranciers? Met mijn onderdelen via Stofzuigerexpert.nl (of zoiets) ging het dus gewoon goed, maar een verkeerde gok is dus ook zo gemaakt. "

Als je onder contact kijkt zie je het meestal direct.

Nederlands telefoonnummer? BTW nummer? Bezoekadres?

Alleen een webformulier? Alarmbel!

Annelies B.

Annelies B.

02-07-2020 om 13:28

Dropshippers ...

Dropshippers, er is een leuke groep op Facebook over deze jongens en meisjes. (Ali versus de rest)
Hoe je ze herkend?
De tekst van hun aanbieding: vol passie hebben ze iets uitgevonden...., om magazijnkosten te voorkomen wordt het door de leverancier rechtstreeks verzonden.
Lees hun voorwaarden maar eens, altijd levertijd van minimaal 7-14 dagen...
Als je zoekt staat of het KvK-nummer er niet bij, of 2 verschillende ... En als er wel eentje staat, controleer hem dan via de site van de KvK, meestal bestaat het nummer niet..
De reviews die erbij staan zijn gekocht.
Kijk maar eens naar de oprichtingsdatum van die webshop. Vaak bestaan ze pas een week, hebben duizenden reviews van een datum die ver voor de oprichting van de webshop ligt, plus dat de levertijd zodanig is dat er nog geen review kan zijn.

En vind je het artikel leuk? Maak een screenprint en zoek daarmee op Ali, In 99 van de 100 keren kom je daar precies dezelfde foto's tegen. Met een prijs die 1/3 of 1/4 van zo'n dropshipper is.
De meeste aanbiedingen die je tegenwoordig via Facebook krijgt zijn ook via Ali te koop. Tegen een veel leukere prijs. En .... als het boven de €22 is (bij die dropshipper al gauw) loop je ook nog de kans dat de douane ook nog een rekening presenteert.

Die drinkfontein, is dat die vierkante voor katten? Heb al gehoord dat er een USB-versie wordt geleverd terwijl er met netsnoer wordt aangeboden. Dus even oppassen.

Groet, Annelies

merel

merel

02-07-2020 om 13:33

voor in de tuin toch?

Volgens mij is het een fontein voor in de tuin die je inderdaad (met dezelfde foto's) tegenkomt op aliexpress voor een fractie van de prijs.

Hilde

Hilde

02-07-2020 om 13:36

Dropshipping

...is legaal, dat is het ergste. Producten zijn hier in Europa vaak afgekeurd en/of gevaarlijk voor jonge kinderen. Als er iets mee is zit je als dropshipper lelijk in de problemen want jij bent de verkoper. Ik ben benieuwd wanneer er maatregelen komen.

Plios

"De kerstjurk die ik begin november had besteld is twee weken geleden aangekomen!"

Inderdaad mooi op tijd voor Kerst 2020. Maar is het wat? Ik geloof dat er over de mooie jurken van Ali nogal wordt geklaagd, dus vandaar mijn vraag. En past-ie? Ook nog zoiets.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.