Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Emmawee

Emmawee

17-05-2020 om 22:31

Wie kent deze spreuk / uitspraak

"Zijn leven lang vecht de mens tegen de eenzaamheid én tegen gezelschap."

Dit citaat hing vroeger bij een vriendin van mij op de wc, tussen vele andere knipsels. We weten allebei niet meer van wie de uitspraak was en Google helpt ons ook niet echt.
Iemand hier?
(Ik vind hem prachtig en hij is geregeld heel toepasselijk.)

Inderdaad heel mooi

Ik ken hem niet, heb het naar het Frans en naar het Engels vertaald, zonder resultaat van Google. Doet me een beetje denken aan een uitspraak van Blaise Pascal, de Franse filosoof: "Al het ongeluk van mensen komt voort uit een ding: ze kunnen niet rustig stil blijven zitten in een kamer".
Een beetje. Want het gezelschap element zit er niet direct in.
Ben benieuwd of iemand het herkent.
Sini

Jo Hanna

Jo Hanna

18-05-2020 om 22:47

Gasten

Gasten brengen vreugde aan, is ‘t niet bij ‘t komen dan wel bij ‘t gaan.

Daar heb ik ooit een tegeltje van de kringloop cadeau gedaan aan iemand bij wie ik geregeld logeerde. Jouw spreuk deed me daaraan denken, die is alleen wat serieuzer van toon.

Geen idee waar jouw spreuk vandaan komt.

Paasei

Paasei

18-05-2020 om 23:20

Tegelwijsheid

Zoiets als 'Gasten en vis blijven drie dagen fris'?

Cello

Cello

19-05-2020 om 08:39

Roosbeef

Deze tekst doet mij denken aan het liedje Pulpo van Roosbeef; daarin zingt ze ‘We zijn graag op onszelf, maar liever niet alleen’. Leuk liedje overigens. Maar goed, daarmee heb je nog geen verklaring van de herkomst, sorry.

Emmawee

Emmawee

20-05-2020 om 18:45

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties. Leuk liedje van Roosbeef en die uitspraak over vreugde bij het komen en het gaan, ken ik dan weer over kleinkinderen. Die maken je twee keer blij, als ze komen en als ze weer vertrekken, heb ik een blije opa eens horen zeggen.

Maar nog geen antwoord op mijn vraag. "We zullen het nooit weten" zeggen wij hier thuis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.