Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilders en rechtzaak

2 down 1 to go hoorde ik vanmiddag. Vreselijk.

Ben in nou de enige die hoopt dat hij voor dat 3e punt wel de knar gaat indraaien ? Of kan hij de knar niet indraaien, wat voor straf staat er eigenlijk op als hij schuldig bevonden wordt ? Ik vind namelijk wel (als leek) dat hij aanzet tot discriminatie, sterker nog hij discrimineert. Als je al zijn teksten eens erbij pakt en overal waar hij Moslim of Islamiet zegt, of Marokkaan en dat verandert door 'vrouw' dan is het toch duidelijk ?

En wat gebeurt er nou als hij niet schuldig bevonden wordt, wat gebeurt er dan met ons allemaal, mag iedereen dan maar ronduit Moslims of welk ander gehate groep weren, bordjes met "Moslims verboden"...

Ik vind het allemaal zo vreselijk, voor mijn Moslim medemens, mijn cursuscollega X die zich zo ontzettend inzet elke dag om wat goeds te doen voor haar land, Nederland dus, die zich uit de naad werkt en toch getreiterd wordt.

Ik wil niet wonen in een land waar een groep op basis van geslacht, geloof, seksuele voorkeur etc aan de kant geschoven mag worden, waar mensen getreiterd worden en in verdomhoekjes worden geduwd.

Dat de cultuursector afgeknepen wordt, er grote orkesten en vele kleine groepjes theatermakers, cultuurkaarten en veel meer verdwijnen kan ik nog wel slikken, dan zet ik mezelf gewoon nog een tandje meer in binnen de cultuureducatie.

Maar als dit gebeurt, vrijspraak, daar wil ik niet aan denken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna3

Anna3

15-10-2010 om 21:25

Inderdaad manda

Je bent niet de enige die het niet begrijpt. Ik vind het nogal een academische discussie. Omdat hij geen moslims beledigt maar de islam, zou hij niet strafbaar zijn. Hij heeft het toch steeds over moslims, over rotte appels etc.?
Je mag hem ook al geen racist noemen geloof ik.

Theo van gogh

sprak ook niet bepaald vleiend over bepaalde bevolkingsgroepen. Maar we vonden met elkaar dat dat moest mogen en hij was een verdediger van het vrije woord. Waarom is er toen nooit een rechtzaak geweest?

Tirza G.

Tirza G.

15-10-2010 om 23:42

Misschien

omdat Van Gogh geen politicus was?

Tirza

liora

liora

16-10-2010 om 07:46

Oneens

Ik had het een schande gevonden als Wilders was veroordeeld. Ik ben een voorstander van vrijheid van meningsuiting.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bastet

Bastet

16-10-2010 om 08:30

Nog niet zeker

Dit is selchts de "eis" van de officier van justitie.De verdediging komt maandag aan het woord.

liora

liora

16-10-2010 om 09:25

Nee bastet

De aanklager komt maandag aan het woord.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bastet

Bastet

16-10-2010 om 09:50

Liora

Klopt,ik ben in de war,omdat de advocaat van de klagende partij gisteren in DWDD te zien was..

Manda Rijn

Manda Rijn

16-10-2010 om 12:08 Topicstarter

Verbieden van de islam

welnee, hij heeft het over het voorkomen van een tsunami van Moslims. A. is het niet correct als je naar de immigratie cijfers kijkt. B. vind ik die uitspraak heel duidelijk discriminerend, je bent dus welkom zolang je maar niet practiserend Moslim bent ??

Verder is de boodschap van Wilders niet gericht op extreme Moslims zoals Knurf aan geeft maar op de hele islam.

Xerxes

Xerxes

16-10-2010 om 15:22

Ezels

Veel van die mensen die gniffelend hun vingers aflikten bij het zgn ezelsarrest waarbij Gerard Reve vrijuit ging na de christenen en hun god tot in het diepst beledigd te hebben hopen nu wanhopig dat Wilders veroordeeld wordt.

Die discussies over wat wel en niet gezegd mag worden hangen mij de keel uit. Wilders vrij en wat mij betreft mag je ook ongestraft beweren dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden.

Oproepen tot geweld blijft wat mij betreft verboden (wat dat betreft is het knieschietverhaal nog wel interessant al geloof ik niet dat iemand denkt dat dat serieus bedoeld was) en voor de rest klets je maar wat je wilt...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.