Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

mara

mara

29-10-2011 om 16:22

Wintertijd


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

31-10-2011 om 13:49

Tuurlijk tussen de oren

Tenminste, ik neem aan dat er ergens in mijn hersenen het biologische klokje zit. Het zal niet in mijn buik of grote teen zitten.
En Vic, we zijn het helemaal eens. Ik hoef niet om te schakelen naar de gewone tijd. Ik hoef nu niet te wennen. Ik word moe en ga naar bed, ik word wakker en sta op. Dat kan ik zonder op de klok te kijken, zonder wekker te zetten. Ook als ik om half 8 de bus moet hebben. En het is dus kloppend met wat men nu 'wintertijd' placht te noemen.
Zodra de zomertijd ingaat, lukt dat niet meer. Ook niet na twee dagen, ook niet na twee weken. Ik moet een wekker zetten en ik word wakker in een compleet verkeerde fase van de slaap. Dat blijft. Tot nu. Hoera!
Ik heb niet zozeer de indruk dat het mij om uren daglicht gaat, maar om kosmische krachten...)

Fiorucci

Fiorucci

31-10-2011 om 13:51

Klopt kaatje

Ook mijn man heeft heel veel last van de zomertijd. En kennelijk is dat lastig te snappen voor diegenen die er geen last van hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-10-2011 om 14:11

Vanzelf wakker worden

Mijn man is ook iemand die zonder wekker wakker wordt. Ik vind het een wonder, echt waar. Maar dat lukt dus in zowel de zomer- als de wintertijd.
Ik heb van zaterdag op zondag overigens wel heerlijk geprofiteerd van het extra uurtje slaap. Ik moest werken en heb de wekker op half 10 (wintertijd) gezet (moest er 12 uur zijn). Ik ging eerder dan normaal op zaterdag naar bed (lag er kwart over 1 in) en werd vlak voor de wekker afging zelf wakker. Toch een voordeeltje dus

Kaaskopje

Kaaskopje

31-10-2011 om 14:21

Ja, ik meen me ook te herinneren dat ik het ooit begreep, maar ik ben dus weer terug bij af Man en ik hadden het er naar aanleiding van dit draadje over en wij kunnen ons er blijkbaar toch niet voldoende voor inleven om het te begrijpen. Zeker als je de mooie uiteenzetting over de vorige eeuwen leest, moet je toch concluderen dat het begrip tijd sowieso een menselijke uitvinding is. Als je klok van slag raakt van een uurtje verschuiving, hoe ga je dan om met het feit dat je de biologische klok negeert en úren bij kunstlicht wakker blijft tot je het zélf bedtijd vindt? 'Je' in het algemeen uiteraard.
Wat Antartica betreft, heb ik dus een probleem. Daar is het koudVuurland van hetzelfde laken een pak. Het kan daar behoorlijk koud en guur zijn. Nog maar even niet emigreren dus

Kaaskopje

Kaaskopje

01-11-2011 om 09:05

Tja

Zelfs met de gelukzaligheid van avondmensen vraag ik mij af of de biologische klok iets te maken heeft. Zoals jij ook weet denk ik, ben ik een superavondmens. Zaten er maar 30 uur in een dag. Ik merk geen verschil. Ik ga vergeleken met de zo
mertijd een uur later naar bed en sta even veel ook weer op.

Fiorucci

Fiorucci

01-11-2011 om 11:48

Het effect van de zomertijd duurt bij mijn man een paar weken, niet de hele zomertijd. Maar die paar weken zijn al vervelend zat uiteraard..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.