Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Arawen

Arawen

08-04-2013 om 16:24

Woestijn/kamelen-nummer gezocht

Zoon komt uit (middelbare) school met een verhaal over muziekles en een melodietje dat hij heeft geleerd op de piano daar, iets van Shrek, 'Fairytale'. Afijn, hij begint het melodietje hier na te spelen en ik roep meteen 'dat ken ik!'. Die beginnoten.. ik ken dat nummer 'Fairytale' verder niet, maar dit lijkt wel heel erg op dat 'kamelen c.q. woestijn-nummer' dat in de jaren '80 (dacht ik) vaak op de radio langs kwam... Er wordt niet in gezongen, uitsluitend instrumentaal. 'Pam pam pam, pam pam pam, pam pam pam pam pam pam pam...
Zoon nieuwsgierig natuurlijk, ik You Tube afspeuren, maar kan niet vinden... Wie weet welk nummer ik bedoel en hoe dat heet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

08-04-2013 om 17:01

Walk like an egyptian?


http://youtu.be/BWP-AsG5DRk De tekst staat eronder.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

08-04-2013 om 19:01

Deze?

Egyptian Reggae - Jonathan Richman and the Modern Lovers (oud favorietje van me )


http://www.youtube.com/watch?v=oLANh5OWD4Y

Arawen

Arawen

08-04-2013 om 20:17

Yes!

Rode, je bent geweldig! Goh hoe vindt je zoiets... hehe.. man was inmiddels thuis en is al meer dan een uur zijn uitgebreide online muziekcollectie aan het doorspitten en we hadden 't nog niet.. Kunnen we dankzij jou toch nog rustig slapen vanavond..
Bedankt!

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

08-04-2013 om 21:52

Fan van dat soort muziek

In mijn puberjaren hield ik meer van dit soort muziek dan van Smokie, Boney M en zo
En toen je sprak over woestijnmuziek zonder zang wist ik het meteen: kán niet missen. Dat, en Jona Lewie, Blondie (voor ze disco ging doen), Wreckless Eric, The Ramones... Was toen nog amper te horen op de radio in ons brave Nederland, en er was nog geen Spotify, maar ik las er veel over in Oor (toen nog Muziekkrant Oor), en had een paar jongens in de klas die wel eens platen haalden bij RAF in Amsterdam en die waren altijd zo lief een cassettebandje voor me te maken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.