Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wonderlijke dingen in de lente


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rodebeuk

rodebeuk

23-04-2011 om 16:09 Topicstarter

Geweldig tonny

.. jij mag straks op mijn natuurcoach-website als referentie van mijn 1e klant

Hier staar ik nog steeds veel naar de bomen, hoe dat van dag tot dag uitloopt. Nooit gezien dat zoveel bomen ook meteen bloeien. Bij eiken hangen er hele trossen omlaag.

Ook een rare boom met knalrood blad en groene bloempjes gevonden, mogelijk een acer-soort.

Oh en het rood/groen verhaal: het beukenraadsel is nog steeds niet opgelost. Binnenkort ga ik naar de begraafplaats om te kijken of die grote kale bomen beuken waren.

In jouw haag is de positie natuurlijk identiek, dus de vraag blijft of die rode beuken meer solitair staan en daardoor het beeld verstoren...

tonny

tonny

23-04-2011 om 18:50

Hee ja!

Het is een lijster! Even afbeeldingen gegoogled.

Maarre - ik zal een eenvoudig vogelboekje voor mijn verjaardag vragen

Valkyre

Valkyre

24-04-2011 om 22:15

Vorig jaar

Ik heb nog foto's van Pasen vorig jaar - zoon, neefje en nichtje in dikke truien aan het eieren zoeken! Dit jaar in zwembroek

Vorig jaar "verstopten" we de eieren in kale struiken - dit jaar staat zelfs de late sering al in bloei. Bizar eigenlijk.

Oh, en ik ben de Kleine Johannes aan het herlezen (Frederik van Eeden), past wel mooi bij het seizoen, dacht ik. Ook al een stukje voorgelezen aan zoonlief )bijna 4). Veel te ouderwetse taal natuurlijk, maar hij luisterde ademloos Het scheelt dat hij Duits verstaat, met al die "de ogen der dieren" enzo. Volgend jaar Erik of Het Klein Insectenboek!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bibi72

Bibi72

24-04-2011 om 22:24

Maar...

Pasen viel vorig jaar ook 20 dagen eerder, dat scheelt wel natuurlijk! Nu was het op 5 april ook maar een graad of 14 (even nagezocht) Dus geen dikke truien, maar ook geen zwembroek!

Valkyre

Valkyre

26-04-2011 om 08:31

Aha

Dat verklaart veel, Bibi!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mijn druif

mijn titel heeft 2 verhaaltjes:
Mijn jongste druif vond gisteren een eitje in de tuin. Maar hij herkende het niet. Hij kende alleen de eieren uit het kippenhok van de buurman (heeeerlijk grote eieren) en die we kopen in de supermarkt. Vol verwondering hield hij het kleine eitje (waarschijnlijk uit het slordige duivennest gevallen) en kneep erin. Om vervolgens stijf van schrik te staan en te gaan gillen. Hij had geen idee wat hij vast hield en samen hebben we onderzocht wat het kon zijn. (maar mamaatje, het was een wit zacht bolletje.... en toen was opeens alles geel) We hebben het nest wel kunnen vinden, hoog in de berkenboom.
Druif 2 is mijn eigen druivenrank. Tsjonge zeg, wat zitten er dit jaar al veel trossen aan.We gaan hem dit jaar goed in de gaten houden en stekken voor een vriendin.

Rembrand

Rembrand

28-04-2011 om 10:11

Trossen aan je druif?

Waar woon je dan ?
Bij mij begint de druif namelijk net uit te lopen.
M.

ishtar

ishtar

28-04-2011 om 15:35

Een heel klein groen rupsje

op ruim 1 meter hoogte in het midden van het fietspad, zwevend aan een (bijna onzichtbaar) draadje.

Puck

Puck

29-04-2011 om 10:49

Ontkiemen

Wie kan dit verklaren:
Ik heb pluksla in de volle grond gezaaid en gewone sla, sjalotjes en tomaten in een kweekbakje (met deksel dus). Allebei op dezelfde dag. Tot mijn verbazing komt de pluksla al aan alle kanten de grond uit brullen terwijl het kweekkasje nog geen enkel teken van leven geeft? Ook de slaplantjes doen nog helemaal niets? Iemand enig idee hoe dat kan komen?

Valkyre

Valkyre

01-05-2011 om 00:39

Raadsel

Dat is wel echt een raadsel ja! Misschien dat iemand in het moestuindraadjes (Huis en Tuin, of hoe heet die rubriek ook alweer) het weet?

Rembrand

Ze zijn nog groen hoor, maar we hebben al heel veel blad en hadden we vorig jaar maar kleine trosjes, ongeveer 15. Nu lijken de trossen al veel voller en hebben we er ruim 40. Jummie, lekkere zoete kleine blauwe druifjes. Nu nog wachten tot de zomervakantie tot we ze kunnen eten. Misschien wel eerder. Oh en ik woon in Spijkenisse, onder de rook van Rotterdam (of Botlekgebied) misschien dat dit helpt

Ineke P.

Ineke P.

01-05-2011 om 17:58

Sla

sla heeft zover ik weet koude nachten nodig om te kiemen. Dat zou wel verklaren waarom je pluksla het in de volle grond beter doet dan de sla in je bakje.

rodebeuk

rodebeuk

04-05-2011 om 18:08 Topicstarter

Zwaluwen

Vandaag leek ik zwaluwen te horen. In een stadspark. Nou ja, boven een stadspark. Ik kon ze niet zien wegens bomen en drie spelende kinderen die drie kanten uitrenden.

Kan dat al, begin mei?

Fiorucci

Fiorucci

04-05-2011 om 18:22

Ja hoor

Ja dat kan hoor! Ik heb ze hier ook al gezien.

Gierzwaluwen

Van gierzwaluwen (die ik helaas niet veel meer zie sinds ik verhuisd ben) wordt altijd gezegd dat ze rond Koninginnedag aankomen. Dus als je die bedoelt klopt het zeker.

Groeten,

Temet

Beleef de lente

op die site zijn al een poosje boerenzwaluwen aanwezig in de schuur.
Gierzwaluwen zijn overigens ondanks hun naam geen zwaluwen. Wél fascinerende vogels. Die alles behalve broeden in de lucht doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.