Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Triva

Triva

19-10-2020 om 13:24

Zijn jullie al bezig met Sinterklaas in coronatijd?

Toevallig kwam ik dit tegen (nee geen aandelen): https://www.onlinesocialgames.com/nl/concept/sinterklaas-game

Goed idee

Goed bedacht. Hoe ze die vrij te spelen cadeautjes gaan bezorgen lijkt me nog wel een dingetje. Maar samen iets online doen in feestsfeer lijkt me prima.

Ik zoek nog iets voor Kerstavond. Dan hebben we traditioneel visite die nu echt niet door kan gaan. Op de een of andere manier iets op afstand samen doen lijkt me echt wel leuker dan niets doen. En dan allemaal je eigen kerstdiner maken, of allemaal iets hetzelfde.

Triva

Triva

19-10-2020 om 13:44

ik denk

dat het de bedoeling is om het kleiner te vieren en dan juist een extra draai er aan te geven? Er is een kinder- en een volwassenenversie.

Juline

Juline

20-10-2020 om 20:01

Online spel

Ik ben inderdaad aan het kijken naar een online spel dat we met verschillende gezinnen kunnen spelen. Die link die jij noemt is misschien wel wat.
We hebben tijdens de lockdown wel escapesrooms gedaan, met een skype-verbinding erbij. Was erg gezellig. Zoiets zou ik ook wel leuk vinden voor 5 december.

Juline

Oh nee

De feestdagen. Ik ga onder een steen liggen. Mijn kinderen blijken én kerst én sinterklaas bij ex te 'vieren'. En vooral die laatste doet pijn, wilde ex nooit doen, de truus zit bovenop mijn kinderen.

Griekenland

Elledoris, ik zou gezellig naar Griekenland gaan! Het mag, het is geel, het is dan december en niet nu, en in Griekenland houden ze vast feest met de Kerst.

In elk geval hoef je niet te koken, kunt lekker eten, en misschien ook nog wel wat beter weer dan hier.

juf Ank

juf Ank

22-10-2020 om 10:13

elledoris

er zijn toch 2 kerstdagen en er is nog zoiets als oud en nieuw?

Esther

Esther

22-10-2020 om 11:38

Sinterklaas

Vieren we hier altijd alleen met de kinderen en eventuele aanhang. Nog geen kleinkinderen, dus een relatief klein groepje.

Dat gaat we dit jaar ook gewoon doen. (en veel gemakkelijker plannen dan anders, wat verder vrijwel geen afspraken).

Als jij ook sinterklaas wilt vieren met je kinderen vraag hun dan of ze dat willen. Hier hebben we langzamerhand een traditie ontwikkeld dat iedereen een kleinigheid voor iedereen koopt. Budget is naar eigen keuze, de bedoeling is alleen dat je iedereen ongeveer gelijk bedeelt. Hiervoor een keer lootjes trekken geprobeerd, maar dat vond iedereen veel minder leuk.

Gedichtjes en suprises zijn vrijwillig.

Juf ank

Er zijn ook nog schoonouders.

Mandarijntje

Mandarijntje

22-10-2020 om 22:00

Elledoris

Ik heb een alleenstaande collega die al jaren naar een welnes hotel gaat met de kerstdagen, met een vriendin. Heel de dag alleen maar sauna en relaxen en savonds in badjas eten, lijkt mij echt heerlijk!

@Emma

@Emma

22-10-2020 om 22:33

Elledoris

Boek een kamer in een wandelpension in Zuidlimburg of iets degelijks. Je bent vast niet de enige, en zeker niet met kerst. De sfeer is wat informeler, dus wat aanspraak is er ook wel.

Tango

Tango

22-10-2020 om 22:49

Sinterklaas vieren

Deden we gelukkig de laatste jaren al met het gezin. Dat zal dit jaar denk ik niet anders zijn. Eerst gourmetten en daarna dobbelspel. Het grootste probleem vind ik nog passende kadootjes vinden, die voor iedereen leuk zijn. Dus als iemand nog tips heeft....Die van mij zijn na 2 keer al wel aardig uitgeput.
Kerst is ook nog even een lastige, maar ik had maar bedacht om mijn ouders en zus hier uit te nodigen. Dat mag net, zoontje van mijn zus is 7 dus telt niet mee bij de 3 personen. En dan maar iets van een buffet maken, zodat er ook nog voldoende afstand bewaard kan worden. Want als we allemaal met elkaar aan tafel gaan lukt dat niet, daar is mijn eettafel te klein voor. Eten kunnen we dan op de bank of evt. nog een statafel neerzetten.
Dochter vond hier vieren wel een goed idee. De voorgaande jaren deden we het bij mijn ouders en stelden we met elkaar een menu samen. Dit was nooit een daverend succes. Mijn moeder deed het hoofdmenu en dat was veel te gezond vond dochter En mijn zus deed 2 keer het dessert dat ook niet echt geweldig was. Geen idee nog wat we gaan maken voor het buffet. Ook daarvoor zijn tips uiteraard welkom.

Weggaan

Tuurlijk kan ik ergens een kamer boeken. Maar dan blijft 't feit dat truus bovenop mijn kinderen zit en ze daar gezellig met z'n allen zitten te zijn. Terwijl ex in de tijd dat wij samen waren echt geen sinterklaas wilde doen. Dat doet gewoon pijn.

Zonnehoed

Zonnehoed

23-10-2020 om 09:36

Elledoris

Ik herinner me dat dit vorig jaar ook al speelde en ben benieuwd of je dit inmiddels met je kinderen hebt besproken en wat hun reactie daarop was. Je focust je steeds op de vriendin van je ex, die blijkbaar een leuke vrouw is om de feestdagen mee door te brengen, maar zij heeft op zich niks te maken met de relatie tussen jou en je kinderen. Al je tegen je kinderen ook zo negatief over haar bent en/of in de slachtofferrol kruipt, bereik je waarschijnlijk het tegenovergestelde van wat je zou willen.

ElenaH

ElenaH

23-10-2020 om 10:00

Elledoris

Je kunt toch tegen je kinderen zeggen dat je het best leuk had gevonden om één van de feestdagen samen te vieren? En dan samen kijken wat er mogelijk is. Mocht alles echt al vast liggen (de Sinterklaaskadootjes zijn al gekocht, de kerstkalkoen ligt te wachten in de vriezer), en Oudjaar is ook geen optie, dan 'reserveer' je alvast Eerste Kerstdag van volgend jaar bij je kinderen. Gewoon luchtig brengen, dan kan er veel meer dan wanneer je thuis op de bank gaat zitten mokken. Je kinderen kunnen geen gedachten lezen.

Watervrouw

Watervrouw

23-10-2020 om 10:43

Elledoris

Ik voel met je mee maar dat heb ik vaker gezegd. Zelf heb ik ook moeite met de nieuwe partner van ex die altijd alles beter doet dan ik, lijkt ook alsof alles haar makkelijker af gaat maar ik probeer het los te laten. Ik denk dat je kinderen nu op een leeftijd zijn (rond de 20 als ik me niet vergis) dat ze het druk hebben en erg met zichzelf bezig zijn en automatisch de meest makkelijke en leuke opties kiezen. Waarschijnlijk is nieuwe vriendin van ex je voor geweest. Ik haat het om vroeg de feestdagen in te plannen maar dat moet in sommige gevallen wel want anders ben je te laat. Ik had vroeger een vriendje toen ik rond de 20 was met gescheiden ouders en die begonnen in augustus te plannen, wij gingen overal op in en dachten niet echt na waar we het jaar daarvoor waren of wie er alleen zou zitten.
Kijk wat je wel kan organiseren met je kinderen de dag waarop is nu dan even minder van belang.
Ooit, lang geleden toen ik single was en nog geen kinderen had zou ik de hele kerstperiode werken tijdens een groot internationaal evenement, dat evenement werd totaal onverwacht afgeblazen en mijn familie en vrienden hadden al hun kerstplannen klaar. Ik heb zelden een fijnere week gehad als toen, heerlijk rustig thuis, ik had mooie bloemen en kerstversiering, lekker eten en drinken, goede boeken en hoefde helemaal niets, heb zelfs een poging gedaan om te breien. Op oudjaarsavond lag ik in bad te welnessen met champagne.
Om groepen op te zoeken met mensen die je niet kent kan leuk zijn maar daar kan je je ook juist extra eenzaam gaan voelen. Zorg goed voor jezelf en houd het klein.

Negatief

Nee hoor, ben tegen de kinderen niet negatief over ex of truus. En ik onderneem best veel. Eigenlijk word ik vooral als sterke vrouw ervaren. Maar sommige dingen doen gewoon pijn, of duurt lang voor de pijn slijt. En soms vind ik dat best zwaar om in m'n eentje te dragen. Dan is er gelukkig dit forum waar ik dat ongenegeerd kan benoemen.
Terug naar topic, als ik een traditie had met de kinderen zou ik die nu in tijden van corona gewoon voortzetten. Dan zou ik daarna wel goed bij mensen uit de buurt blijven voor 't geval dat.

Pirata

Pirata

24-10-2020 om 17:02

Geen buffet

Volgens mij is een buffet de ultieme manier om elkaar te besmetten. Eén persoon die alles klaarmaakt en opschept, met ontsmette handen, lijkt me beter. Iedereen mag dan zelf het bord ophalen.

Niet lopen

En dan liever ook uitdelen. Want lopen verspreid aerosolen in de lucht op 'haphoogte'. Als 1 iemand loopt is dat minder kans dan als er meer lopen.

Tenzij je na het afhalen niet meer in elkaars ademruimte zit, zoals afhalen bij een loket.

Tango

Tango

26-10-2020 om 13:54

Ingewikkeld hoor

Gelukkig is het nog lang geen Kerst. Buffet meer in de zin van vaste hapjes etc. die iedereen met zijn eigen bestek kan pakken dacht ik.
Maar lopen mag dus ook al niet
Ronddelen wordt weer lastig met afstand bewaren lijkt me.
Ik ga er nog maar eens even over nadenken. Het risico met mijn ouders en zus vind ik overigens dusdanig klein daar mijn ouders verder bijna nergens komen en mijn zus eigenlijk ook niet. Alleen haar kind gaat naar school. Maar die is 7 dus niet zo'n groot risico w.b. verspreiding.

Debora

Debora

31-10-2020 om 14:21

Sinterklaas geen probleem, vrees wel voor kerst

Sinterklaas vieren we de laatste paar jaar toch al alleen met ons eigen gezin. Dat wordt dit jaar niet anders.

Met kerst gaan we normaal de ene dag naar mijn familie en de andere naar mijn schoonfamilie. Hopelijk is er met kerst een lockdown anders wordt in ieder geval door mijn moeder moeilijk over gedaan dat mijn man en ik het niet verstandig vinden om met 10 man aan het kerstdiner te zitten.

Lou

Lou

31-10-2020 om 15:13

Lockdown met kerst

"Hopelijk is er met kerst een lockdown anders wordt in ieder geval door mijn moeder moeilijk over gedaan"

Ik hoop niet echt op een lockdown (wie wel), maar het zou inderdaad de keuze wel wat helderder maken. Vooral voor families waarin de meningen nogal uiteenlopen. Anders voorzie ik toch fikse ruzies hier en daar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.