Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tigress

Tigress

28-11-2013 om 15:02

Zit je net lekker reclame te kijken...

Komt er weer een stuk film!

Ik weet dat deze discussie al eens is gevoerd en ik weet ook dat de commerciëlen ergens hun inkomsten van moeten hebben. Maar ik vind dat het nu de spuigaten uitloopt. (ja, ik weet het ... in Amerika is het erger) Ik raak zo helemaal uit een film en het wordt me domweg te laat om het einde af te wachten. Nu kan ik het opnemen en dan de reclame snel doorspoelen maar soms kan ik niet meepraten tijdens de koffiepauze want ik moet 'm nog zien. (dan weet ik hoe het afloopt, voor ik kan kijken)
Films die vooral voor kinderen ook leuk zijn zenden ze op dezelfde manier uit. Mag je kind zo'n film mét reclameblokken wel uitzitten, of vind je dat te laat worden? Ik pleit eigenlijk voor één (desnoods twee)langer reclameblok, (voor een plaspauze, een loop naar de keuken, een (noem maar op) en dan lekker weer helemaal opgaan de film. Tot 6 (!) onderbrekingen vind ik persoonlijk om gek van te worden.
Wat vinden jullie?


helaas

Ik ben het geheel met je eens. Of een kind de film mag uitzitten hangt geheel af van de eindtijd in combinatie met de dag van de week, maar gewoonlijk is het antwoord nee (mijn kinderen zijn nog jong). Dan nemen we dus op.

Partner en ik slaken regelmatig een kreet van frustratie als een film weer eens wordt onderbroken. Dat ze onderbreken is al hinderlijk genoeg, maar het gebeurt vaak nog op een onmogelijk punt ook. Echt midden in een scene, terwijl er soms een minuut eerder of later een natuurlijke overgang zit waar die breuk veel minder irritant is.

En inderdaad, in de VS is het erger. Daarom doet HBO het daar ook zo goed

Groeten,

Temet

par

par

28-11-2013 om 17:56

om gek van te worden ja

Wij kijken sinds twee maanden via Netflix. Heerlijk. Geen aandelen

sbs

Maakt het soms helemaal bont. Onderbreken ze een film voor een uitzending Hart Van Nederland. Grrr...

Knurf

Knurf

28-11-2013 om 18:45

hier

wij zijn groot fan van onze HDD-speler. Opnemen van de tv, kijken op een tijdstip dat je uitkomt, doorspoelen als er reclame is.

Jaina

Jaina

28-11-2013 om 19:02

Ik vind het enorm vervelend. Ik kijk dus al jaren niet meer naar de commerciele zenders. Niet omdat er nooit eens wat interessant op is maar omdat ik de programma's niet meer kan vinden tussen alle reclame.
Ik kijk dus gewoon niet meer. Films kijk ik of op de publieke omroep of via internet (streaming of downloaden) of op DVD.

Tigress

Tigress

28-11-2013 om 19:09

Gonnie Gans

O, dat is erg! Ik programmeer via de tv gids van mijn provider en dan komt Hart van Nederland het einde van de film verpesten. Dat stukje moet ik erna programmeren en dat zie ik vaak over het hoofd... Aaarrrggghhh

Rafelkap

Rafelkap

28-11-2013 om 19:20

pulp

Precies, dat soort films kijken wij niet. Wij nemen alleen films op van de publieke en Belgische zenders en kijken dvd's. Een film wil ik ononderbroken kijken.
Mijn ervaring is dat films met veel reclame erin niks zijn

amk

amk

28-11-2013 om 19:49

gewoon niet kijken?

Er is nog een tv in huis, maar dochter raakt niet meer in paniek bij het idee om het ding er uit te gooien. We kijken toch niet.
En bij de koffieautomaat mee moeten praten: gewoon 1x een pot thee halen en die koffieautomaat zie ik niet meer.
Eigenlijk worden er hier nauwelijks tv programmaas besproken. En als dat wel gebeurt zeg ik gewoon eerlijk dat ik het niet gezien heb.
We lenen regelmatig een dvd bij de bibliotheek voor onze foute filmavond.
Maar mijn laatste tv avondje is toch zeker al weer een maand of 4 geleden.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2013 om 00:14

Proef ik hier

enige minachting voor de smaak van het 'gewone volk'?

Ik had een collega die lekker film ging kijken met haar puberdochter, maaarrr... dat waren dan wel filmhuisfilms! Die Amerikaanse bioscoopfilms... nee, dáár keken ze niet naar! Ik vroeg me altijd af of die dochter dat echt leuk vond, of dat ze de film voor lief nam bij die moeder-dochter-avondje. Maar dat ietwat elitaire toontje proef ik in dit draadje ook.

Ik vind de reclames tijdens films ook irritant en dat SBS er een compleet nieuwsblok doorheen parkeert is gewoon respectloos naar de filmkijker. Maar om juist die films meteen pulp te noemen, vind ik wa al te denigrerend. Ook hier heb je kwaliteitsverschil. De ene keer is het echt wel wat en de andere keer minder.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2013 om 00:16

AMK

Waar zijn de bedrijven, waar je zoveel tijd mag verdoen bij het koffie-apparaat dat je er complete films bij kunt bespreken? Dan ga ik daar solliciteren over een paar maanden!

Knurf

Knurf

29-11-2013 om 07:45

'Mijn ervaring is dat films met veel reclame erin niks zijn '

Jeetje, wat kortzichtig. Alle films van in de ban van de ring zijn op tv geweest met reclame. Dat kan op zich natuurlijk niet je smaak zijn, maar om ze nou meteen niks te noemen ...

Dalarna

Dalarna

29-11-2013 om 10:22

hmm

Inderdaad wel weer heel stoere praat hier over de films op de publieke zenders.... ik denk dat ze best die films van de commerciëlen zouden willen uitzenden maar ze kunnen het gewoon niet betalen

Kaaskopje: volgens mij moet je niet over een paar maanden gaan solliciteren bij die bedrijven maar NU!

Rafelkap

Rafelkap

29-11-2013 om 10:23

'Mijn ervaring is dat films met veel reclame erin niks zijn '
Ik schreef het ook met een Die zijn meestal (ik zeg; meestal) niet waar ik van houd. Smaken verschillen, mijn smaak is niet beter. Ik heb het niet over het 'gewone volk', ik heb het over mij.
Omdat ik de films op andere zenders meer waardeer hoef ik me ook niet te ergeren aan de reclames. Een film die wordt onderbroken heb ik al meteen geen zin in.
Maar het liefst kijk ik films op dvd (of harddisk) of in de bioscoop.

Jaina

Jaina

29-11-2013 om 11:51

Geen idee

Ik weet niet of er leuke films worden uitgezonden door de commerciële omroepen want ik kijk niet eens of er wat op is. Er zal vast wel eens een leuke film worden uitgezonden maar als ik voor een film die 2 uur duurt 3 uur voor de televisie moet zitten waarvan ik een deel van de tijd naar stompzinnige reclame boodschappen moet kijken dan haak ik nu al af. Lord of the Rings is een hele mooie film maar om een film die al meer dan 3 uur duurt te gaan zien met nog om het kwartier een reclame blok is niet alleen zonde van mijn tijd maar verpest voor mij ook de hele film. Dan liever niet. En op de publieke omroepen wordt ook genoeg pulp uitgezonden overigens en is zeker niet elke film even interessant.

Jaina

Jaina

29-11-2013 om 11:55

Kaaskopje

Waarom zou die dochter niet van filmhuis films houden? Het kan toch heel goed zijn dat ze de smaak van haar moeder deelt en ook graag naar dat soort films kijkt en helemaal niet houdt van Hollywood films?
Of misschien vind ze beide leuk, zowel de Hollywood films als de filmhuis films.
Ik vind het zo'n onzin om aan te nemen dat alleen omdat het een puber is het haar smaak niet zou zijn.

Pipo

Pipo

29-11-2013 om 12:12

Jaina

"Ik vind het zo'n onzin om aan te nemen dat alleen omdat het een puber is het haar smaak niet zou zijn."
Omdat het woord 'elitair' weer is gevallen, denk ik wel te weten wat hier achter schuilt. Elitair betekent in deze gedachtegang dat je kijkt naar wat goed geacht wordt, of je het nou leuk vindt of niet. Je stemt je smaak af op wat je goed hoort te vinden, zodat je er goede sier mee kunt maken. Daar neem je natuurlijk óók je kinderen in mee, want het is helemaal mooi als je tegen iedereen kunt zeggen dat je kinderen óók al zo'n onberispelijke verantwoorde smaak hebben. Maar in je hart zou je liever avond aan avond met haar naar pulpfilms kijken.
Het idee dat het gewoon je smaak kan zijn, filmhuisfilms, is blijkbaar te onvoorstelbaar. Als je daarvoor uitkomt, probeer je iedereen die die smaak niet deelt een rotgevoel te bezorgen. Met je elitaire gedoe. Andersom is dat niet zo; als je zegt het liefst Holywoodfilms te kijken, kom je uit voor je 'gewone', 'eerlijke' smaak.

Brianna F

Brianna F

29-11-2013 om 12:49

Geen televisie meer

We kijken enkel en alleen nog series en films die we downloaden. Geen reclame. Of in het uiterste geval beginnen we een half uur later te kijken en spoelen we de reclame door.

Pipo

Pipo

29-11-2013 om 13:03

en On Topic

Reclames zijn vervelend, behalve bij het doelloos zappen, dan is het een goed moment om los te komen uit een programma dat niet leuk genoeg is. Films die we willen zien nemen we op.

Katniss

Katniss

29-11-2013 om 13:18

Juist wel

Ik heb juist het idee dat de beste films het vaakst onderbroken worden door reclames. Laatst ook deel 6 van Harry Potter, dat was een hele zit tot 23.30 uur ofzo. In het geval van Harry Potter mocht mijn kind hem wel zien, maar anders alleen als een film uiterlijk om 22.30 uur afgelopen is. Dochter kijkt tegenwoordig overigens vaker films op haar laptop dan op tv. Elitaire, zogenaamd prachtige ontroerende, filmhuisfilms (vaak dan ook nog Zweeds of Deens) kunnen mij niet boeien.

Rafelkap

Rafelkap

29-11-2013 om 13:27

pipo - even doormijmeren

Je kan ook gewoon echt niet van pulpfilms houden, als puber of als volwassene. Zelf houd ik ook wel van filmhuisfilms, maar zeker niet alle. Ik heb mijn eigen voorkeuren ongeacht wat men vindt. Ik weet niet wie 'men' is. Met wie moet ik dan rekening houden? Toch alleen met mijn ega die naast me zit op de bank? Wij hebben zo'n beetje dezelfde smaak dus dat is geen probleem.

Net als ik wel van klassieke muziek of jazz houd, maar niet van alles.
Ik stem mijn smaak niet af van wat ik goed hoor te vinden of wat ik in de krant lees. Een goede recensie zegt niet alles, ik vind goed wat ik zelf goed vind.
Maar wie zegt dat er op de publieke omroepen alleen filmhuisfilms te zien zijn? Zijn die films daar zo elitair? Vind ik niet. En is er op de commerciele zenders alleen pulp? Vast soms ook wel eens een film die ik goed vind, alleen wil ik die reclames niet, dat stoort.

Ik denk eerder dat diegene die zich beledigt voelt door mijn uitspraken een minderwaardigheidscomplexje heeft. Maar waarvoor? Ik zit niet met jou op de bank. Ik houd van de dingen waar ik van houd. En ik gun ieder z'n eigen verzetje

Pipo

Pipo

29-11-2013 om 13:38

Rafelkap

Precies wat ik bedoel. Smaak is smaak.

Andersom

Ik snap het wel hoor, je kunt je vast groen en geel ergeren, maar ik vind het soms ook wel handig. Ik kijk graag naar de KRO detectives op woensdag maar dan mis ik wel de plaspauze en de koffiezetpauze omdat daar geen reclame in zit.

amk

amk

29-11-2013 om 15:17

kaaskopje

hoe lang duurt het bespreken van een film? Korter dan het halen van 2x 5 kopjes automaten koffie. Daarbij plannen wij gewoon elke ochtend 20minuten pauze voor de hele afdeling. Heb je tijd ga je er heen, heb je geen tijd ook prima. Wordt van alles besproken in die tijd en soms schuift onze businessgroup director ook aan, vooral als er weer een hardloopevenement is geweest: even tijden vergelijken.
Er zijn ook normale bedrijven die hun medewerkers een pauze gunnen.

Conference

Conference

29-11-2013 om 16:16

Juist handig

Kijk je kan je ergeren over de reclame, maar je kan het ook positief zien als kleine stukjes vrije tijd. Wij zitten altijd onze tijd uit tot de reclame en dan gaan we vervolgens tien minuten heel druk doen. Tijdens de reclame zitten man en ik te kletsen, haalt hij wat te drinken en te snacken, gaan we even bij de kinderen om het hoekje kijken of doucht een van ons alvast even snel. Of man kijkt even 10 minuutjes van de voetbalwedstrijd die op een ander net wordt uitgezonden, of ik bel even met mijn vriendin. Om vervolgens weer op de bank te zakken voor het vervolg van de film, tot de volgende reclame.
Bij films op de publieke zenders zitten we altijd tevergeefs te wachten op de reclame en zitten we elkaar aan te kijken wie het drinken gaat regelen, diegene mist een stukje van de film.

Dalarna

Dalarna

29-11-2013 om 17:13

Hier

Ik neem dit soort dingen gewoon op en dan maar niet mee praten, mijn ervaring is dat er niet door iedereen naar dezelfde film of serie wordt gekeken en ik hoor ook wel eens iemand roepen op mijn werk dat we pas volgende week over de aflevering van deze week mogen praten

Ik ga mijn tijd niet verdoen met reclames, ik neem en op en pauzeer wanneer ik wil.

neteret mut

neteret mut

29-11-2013 om 19:53

gelukkig bestaan er

usb sticks, dvd's en is er de digibox. ( en internet). Wij hebben 1 televisie die ook gebruikt moet worden voor de playstation en de wii. Meestal is het enige dat ik eis dat ik journaal kan kijken minstens 1x per dag (of op nl of op vrt) en de rest is in overleg met wie er thuis is enz. en dat kan vaak goed en soms gaat het er heftig aan toe. Hangt van de film af of ik reclame kan verdragen, pauze kan ook wel fijn zijn om even iets te drinken halen of toiletbezoek. Irritant is ook dat soms al tijdens de aftiteling de reclame alweer begint

Hombre

Hombre

30-11-2013 om 08:27

Terreur van de live-TV

Weg met de terreur van de live-TV. Wij kijken er eigenlijk nooit naar, zelfs het Sinterklaasjournaal komt via uitzending gemist en iPad via Airplay op de (enkele) TV. Wii's en playstations doen we niet aan.

Ooit een jaar samen op reis geweest en daarmee het achter de TV zitten en tot je nemen wat er langskomt voorgoed afgeleerd.

We kijken eigenlijk alleen gedownloade films en series. En alleen als *wij* zin en tijd hebben. Een nadeel: Een hele generatie 'Bekende Nederlanders' is aan ons voorbij gegaan. Of misschien is dat juist een voordeel

Tigress

Tigress

30-11-2013 om 13:40

Plaspauze (maar ik hoef niet zó vaak)

Inmiddels zijn we het wel gewend dat er reclame wordt uitgezonden tijdens films en programma's. Plaspauze heb je in de bioscoop ook. Ik blijf er echter moeite mee houden dat het zo vaak gebeurt en er zodoende helemaal uitraak. Zoals ik al zei, ik pleit dus voor 1 (of 2) reclameonderbreking. Dan duurt het langer eer je weer verder kunt kijken maar kun je wel weer lekker helemaal in de film opgaan tot het einde.
Ik snap dat de commerciëlen het geld ergens vandaan moeten halen om ons al die 'pulp' voor te schotelen. Maar als iedereen gaat afhaken omdat we al die reclameblokken tot op het bot zat zijn, gaat het tegen ze werken. Toch?

Kaaskopje

Kaaskopje

30-11-2013 om 13:40

AMK

Je zag mijn opmerking niet als grapje blijkbaar.

Op mijn huidige werk is het momenteel zo druk, dat bij het koffie-apparaat meer woorden uitwisselen dan 'hoi' eigenlijk teveel tijd kost. Daarom gaan we niet voor onszelf koffie halen, maar meteen voor ons blokje. En dan ook gewoon even vlot. Dus films bespreken komt er dan niet van. Of iets anders dan werkgerelateerd.

Onder het werk wordt wel eens wat uitgewisseld, zover mogelijk. Het is tussen 10 en 5 gewoon té druk voor volledige gesprekken. Ik vind die drukte heerlijk overigens, de tijd vliegt voorbij, maar voor sociaal doen is er dus wat minder tijd. Bij deze werkgever hebben we geen koffiepauzes, we mogen eten en drinken bij ons bureau. De lunchpauze is wat langer, omdat de ochtendpauze daar eigenlijk aangeplakt is. In de lunchpauze zou het dus wel over zaken als tv kunnen gaan, maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Ik ben er misschien ook nog te kort voor dat soort gesprekken met andere collega's. Het gaat vaak nog over wat er op het werk gebeurt.

Dalarna

Dalarna

30-11-2013 om 14:06

Tigress

Na ruim 20 jaar nog roepen dat als iedereen afhaakt ze wel wat aan die reclameblokken gaan doen vind ik behoorlijk naiëf. Ook dat ze wel 1 of 2 langere reclameblokken kunnen gaan uitzenden vind ik naiëf, gewoon omdat iedereen dan zeker wegzapt en een groot deel van de reclames niet bekijkt. Wie wil er nog betalen voor de middelste reclame in een blok van 20 minuten? Alleen de eerste en de laatste reclame willen ze dan nog.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.