Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Zomertijd

Even zeuren hoor. De zomertijd is nu een week een feit maar nog steeds is mijn jongste niet gewend. Hij sliep altijd meteen als ik hem in bed legde maar duurt het een uur voor hij in slaap valt. Met alle drama's die daarbij horen...
Vind het zo'n onzin. Nog meer tegenstanders hier?

Barvaux

Barvaux

05-04-2015 om 21:05

nee

Ik ben absoluut geen tegenstander, als de zomertijd er aan kwam gingen we al een aantal dagen ervoor op die tijd leven en daarbij hoorde ook dat je de etenstijden langzaam ging opschuiven. Ik vind het heerlijk die langere avonden licht! Ik zou mijn kind ook niet dus opeens een uur eerder (voor zijn gevoel) op bed leggen maar elke dag vijf minuten eerder, dan duurt het 12 dagen voor je weer op dat uur bent maar denk dus goed aan de etenstijden, dat je die ook langzaam verschuift.

bieb63

bieb63

05-04-2015 om 21:10

zo heb ik het ook opgelost

Een week van te voren, steeds iets eerder eten en iets eerder naar bed. Bij ons ging dat goed.

Moni

Moni

05-04-2015 om 21:15

Wij doen gewoon cold turkey

Op de zondag dat de zomertijd ingaat, eten we op de tijd van de zomertijd. Omdat het zondag is, is dat al later dan door de week. Maar wel vroeger dan de zondag ervoor
Op maandag is iedereen moe bij het opstaan, loopt wat te zeuren. In de avond gaat iedereen naar bed op basis van zomertijd.
Op dinsdag is iedereen weer enigszins bijgeslapen en gaan we over tot de normale routine.
Op woensdag is de zomertijd geen issue meer.
Ik ben blij dat we hier geen 12 dagen over doen

bieb63

bieb63

05-04-2015 om 21:20

werkt ook moni

zo hebben we het ook wel eens gedaan, en inderdaad na een paar dagen geen issue meer.

Tonny

Tonny

05-04-2015 om 21:36

Van mij hoeft het niet

Gewoon lekker het hele jaar dezelfde tijd. En zoals mijn vader zaliger zei: en dan ook terug naar de tijd van voor de oorlog. Dan kloot het allemaal weer met de natuurtijd van onze geografische ligging.

Jaina

Jaina

05-04-2015 om 21:40

Fijn

Ik vind de lange avonden in de zomer heerlijk. En 's ochtends is het toch ook al vroeg licht dus dat neem je ook mee. Ik vind zomertijd/wintertijd prima. Dat moeten wennen heb ik nooit last van gehad maar ik ben ook niet iemand die erg op de klok leeft. Ik ga normaal ook regelmatig een uur eerder of later naar bed of sta eerder of later op. Ik merk het niet eens die overschakeling. Mijn kinderen hebben er ook nooit last van gehad maar die lijken wat dat betreft op mij. ook redelijk flexibel wat tijd betreft.

Carla

Carla

05-04-2015 om 23:57

van mij

Van mij mag het wel blijven, ik geniet wel van langer licht en ben een avond/nachtmens, maar ik heb er zelf ook veel moeite mee en ik slaap van mijzelf al slecht.
Soms een inslaapprobleem, meestal een doorslaapprobleem.
Momenteel dus allebei.
Langzaam wennen en overdag flink moe maken zou misschien voor je jongste handiger zijn.
Dus voor nu op de wintertijd naar bed en dan zoals al genoemd steeds iets eerder.
Sterkte, wakker liggen is niet echt prettig.

Barvaux

Barvaux

06-04-2015 om 07:30

moni

Ik heb het nooit zo hoeven doen, die methode van jou werkt hier ook prima maar als je weet dat je kinderen wél problemen geven dan moet je niet met cold turkey beginnen want dan liggen ze een uur wakker als je pech hebt en dat stimuleert niet zo.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-04-2015 om 09:05

Ook prima

Van mij zou het altijd zomertijd mogen blijven.

Wij schoven een kwartiertje per dag. En dat was eigenlijk nooit echt een probleem. 12 dagen 5 minuten eerder? Respect, wat heb je dan een structuur in je leven!

Barvaux

Barvaux

06-04-2015 om 10:25

tjee

Het was maar een voorbeeld... ik doe dat helemaal niet zo maar een uur wakker liggen vind ik echt zielig. Dan moet je het in stapjes doen. Welke grootte maak je zelf uit.

Monique D*

Monique D*

06-04-2015 om 16:27

Zomertijd

Omdat wij avondmensen zijn "voelen" wij dat wel op de maandag daarop. Dat vinden wij vervelend, wij zien het als een "aantasting van onze biologische klok", maar het is zoals het is. Na een tijdje wen je eraan. Dat is hetzelfde als je op vakantie gaat naar een ander land waar er een ander tijdverschil is dan hier.

Ik ben het eens met Tony. Laat de tijd gewoon hetzelfde zijn, want het maakt echt niet veel uit wat betreft de energie.

De zomertijd eindigt pas eind oktober. Je zit dan ongeveer een maand met donkere ochtenden en avonden. De lampen moeten dan toch aan. Waarom stopt het niet in september? Volgens mij was dit een aantal jaren wel zo?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

06-04-2015 om 16:44

Een week

heb ik er last van als de zomertijd of de wintertijd ingaan. Kinderen hadden er nauwelijks last van toen ze echt klein waren. Vanaf dat ze naar school gingen leverde de overgang naar de zomertijd wel op dat ze niet naar bed wilden ''want het is nog niet donker'. Maar ik heb het er graag voor over: ik vind het heerlijk dat het dan 's avonds langer licht is. Ik was ook heel erg blij dat het gaan naar de wintertijd van eind september naar eind oktober verplaatst werd.

Aagje

Kaaskopje

Kaaskopje

07-04-2015 om 00:08

Totaal geen last van gehad

Het enige wat even misging was dat de klok in de kamer niet was aangepast, waardoor ik niet in de gaten had dat het eten voor mijn (werkende) dochter allang klaar had moeten zijn toen ze naar beneden kwam. Het arme kind is toen maar met wat geld van ons wat gaan halen en na haar werk heeft ze nog 'echt' gegeten.

Wij hebben er zelf totaal geen last van gehad. We leven vanaf het begin op de zomerklok. De hond keek wel een beetje raar op dat hij zomaar een uur eerder eten kreeg dan normaal. Hond had nog niet echt honger leek wel. Maar ook dat was de volgende dag alweer gewend.

Ik ben een enorme voorstander van de zomertijd. Ik vind het héérlijk! Wat mij betreft wordt het nooit helemaal donker. (In de zomer in Scandinavië wonen is geen optie). Het uur extra licht in de avond geeft mij een gevoel van opluchting. Dan kan ik alles nog goed zien buiten. Zodra het schemerig wordt zie ik buiten zo belabberd, dat ik niet meer durf te fietsen. Vorig jaar heb ik in oktober iemand van de sokken gereden en vanaf dat moment heb ik de fiets laten staan. Maar los van dit persoonlijke probleem, ben ik gewoon blij met ieder uurtje daglicht. Altijd al.

Hanne.

Hanne.

07-04-2015 om 09:55

verschil

Ik heb er ook niet veel last van. Ja 's morgens bij het opstaan voelt het een paar dagen vroeg, maar 's avonds, geen probeem. Geldt ook voor de kinderen.

Wat denk ik scheelt is dat wij niet zo 'op de klok' leven als het gaat om dingen als bedtijden en avondeten. Tussen vroeg eten/naar bed en wat later eten/naar bed zit gerust al een uur verschil. Dus dat de klok nu ineens een uur verschoven is zit gewoon in de dagelijkse marge.

Behalve dat opstaan dus. Dat is even lasting.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.