Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Anoniem

Anoniem

04-09-2013 om 15:58

Zomerweer

Ik ben dolblij met dit mooie aanhoudende weer maar ik hoorde iemand laatst zeggen: het mag van mij nu wel ophouden, heb zin in herfst.
Ik kan mij er niets bij voorstellen, ik geniet! Het mag van mij nog maanden aanhouden!
Ben gewoon nieuwsgierig wat jullie vinden, herfst of zomer laten voortduren?

Gr madelief

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.


Dalarna

Dalarna

04-09-2013 om 16:31

Nee van mij hoeft het niet

Ik geniet bij 20-23 graden en droog weer. Daarboven hoeft het van mij echt niet meer. De laatste twee jaar waren we tot 1 september op vakantie en toen viel het mij niet zo op. Nu zijn we al 4 wk terug en ik ben er echt klaar mee.
Morgen moet ik weer eens invallen bij de post maar ik heb er geen zin in met dit weer. Veel te warm.

Dalarna

Dalarna

04-09-2013 om 16:32

Dus

Ik vind het dus prima als het in september nog 20 graden en droog is hoor, daar klaag ik niet over maar ik vind het ook al weer fijn dat het wat eerder donker wordt, gezellig!

Heerlijk

'op een moo-oo-ooie zomerse dag in september!'

Graag zelfs. De zomer begon vrij laat, laat-ie nog maar lekker een tijdje blijven hangen.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-09-2013 om 17:05

Ik ben er ook nog niet klaar mee

Mijn man was afgelopen week helemaal blij met het herfstige weer. Ha, lékker! Nou, écht niet. Ik vrees dat ik mijn vader achterna ga in dat ik het steeds vervelender ga vinden om de winter weer in te moeten. Ik wil dit... het hele jaar.

Fiorucci

Fiorucci

04-09-2013 om 17:15

Nou.....

Ik moet morgen drie uur hard aan de slag, dan hoeft 30 graden niet van mij,maar verder....heerlijk, wat mij betreft. De herfst/winter...daar kunnen we nog lang zat van 'genieten'....

Berber.

Berber.

04-09-2013 om 18:21

ben dol op dit weer en het mag van mij nog heel lang zo blijven maar helemaal zonder herfst zou ik niet kunnen. De lange, donkere, regenachtige avonden (die waarin ik niet naar buiten hoef) zou ik erg gaan missen. Potje kaneelthee, kaarsje aan, lekker met een dekentje bankhangen. Heerlijk.

De winter, die mag wel dood wmb. Ik heb gruwelijk de pest aan vrieskou en sneeuw en alles wat daarbij hoort Dus ik stel voor: 10 maanden dit en dan mag het een maand of twee wel wat herfstig zijn (november en december).

Thursday Next

Thursday Next

04-09-2013 om 19:02

Het maakt mij niet uit,

ik vind alle weer eigenlijk fijn (ja, ook regen). Ik geniet nu van de warme dagen en als we straks herfststormen krijgen vind ik dat weer heerlijk en verheug ik me ook op de sneeuw en kou die (hopelijk) komt. Alleen dagenlange regen vind ik wel vervelend.

Dalarna

Dalarna

04-09-2013 om 19:48

Berber

Tien maanden lang 25-30 graden, je woont in het verkeerde land

Berber.

Berber.

04-09-2013 om 20:19

Dalarna

I know. Het is vreselijk. Ik ben in het verkeerde land geboren en helaas ben ik er aan gehecht geraakt.

madelief

madelief

04-09-2013 om 20:48

Overwinteren

Dat lijkt me zaaalig lekker naar de zon en pas terug als de zon hier schijnt. Als het altijd mooi weer is hoef je er ook minder van te genieten. Nu denk ik steeds: hup, naar buiten straks kan het niet meer. Als het altijd mooi weer is maakt dat niet uit. In zuidelijke landen is het eerder donker, ga ik dan wel met de kaarsjes aan zitten
Ach van een storm kan ik best genieten maar slecht weer ben ik eigenlijk ook heel snel weer zat! Leuk om te lezen wat jullie vinden!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tink

Tink

04-09-2013 om 22:26

Ik sluit me aan

... bij Berber. Ik roep inderdaad ook vaak dat ik in het verkeerde land geboren ben . Ja, gráág nog een hele poos van dit weer. Ik geniet me suf.

Heerlijk

Het hele jaar zon en 25 graden en `s nachts een buitje regen voor de boeren.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-09-2013 om 23:22

Doe mij ook maar

Ieder seizoen heeft wel iets, maar de zomer is toch wel veruit mijn favoriet. Ik teken voor het scenario van Berber, maar dan wel met twee weken sneeuw in de Kerstvakantie. Net lang genoeg om leuk te blijven.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Kaaskopje

Kaaskopje

04-09-2013 om 23:44

In het goeie land geboren

Ik ben in het goeie land geboren, maar helaas werd ik in de wandelwagen gezet en hoppekee daar ging Kaaskopje naar Kaaskoppenland
Mijn vader heeft toch altijd heimwee naar dat mooiere weer gehouden. Mijn ouders wonen inmiddels alweer 16 jaar in een warm land.

Tigress

Tigress

06-09-2013 om 10:53

Oooo!

Ik vind het prettig als het tussen de 20 en 23 graden is. Alles daarboven ervaar ik als hitte. Nu ook weet ik me van ellende geen raad. Ik zit naast een waaiezwaaier te typen. Anders kun je me opdweilen. Ik verheug me al op de komende week, dan mogen we van geluk spreken als de 20 graden wordt gehaald.
En ja, stiekem verheug ik me toch weer op het verkleuren van de bomen, 's avonds de kaarsen aan en 's morgens niet te vroeg gewekt worden omdat het al licht is...

neteret mut

neteret mut

06-09-2013 om 12:36

rond de 20 maximaal

is meer dan genoeg, dan is het te doen om zonder jas buiten te lopen maar niet zo warm dat je er lamlendig als een natte dweil bij hangt. Te warm om ook maar iets te doen. Overigens houd ik nu ook weer niet zo van sneeuw en ijs, heeft vooral te maken met eventuele gladheid.

bibi63

bibi63

08-09-2013 om 16:04

baal van natte, slechte zomers, en gure winters, maar...... ik zou echt niet zonder onze seizoenen kunnen! Anders is er niets meer te verheugen, geen lente (meest favo seizoen) en altijd alles hetzelfde. Dus ach, het geeft diversiteit en het genoegen om je te verheugen op het volgende seizoen met als z'n eigen leuke en minder leuke dingen.
Gr. Bibi

Fiorucci

Fiorucci

08-09-2013 om 17:15

Bibi

Mja is zo, maar de winter mag van mij overgeslagen worden, ik verheug me daar niet op.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-09-2013 om 17:42

geen seizoenen

In landen waar het warmer is heb je toch ook wel seizoenen? Niet zoals bij ons misschien, maar afwisseling in de natuur is er toch wel? Ik word blij genoeg van bloeiende bomen, daar heb ik niet eerst 16 weken baggerweer voor nodig

Dalarna

Dalarna

08-09-2013 om 19:25

Kaaskopje

De seizoenen zijn daar wat eenvoudiger, bijv een regenseizoen en een droog seizoen en wat ik ook hoor is dat je aan 1 boom de verschillende stadia kunt zien die wij hier achter elkaar hebben.

lennest

lennest

08-09-2013 om 20:19

Kruidnootjes

Donderdag was jet zo'n graadje of 30? In de supermarkt zag ik al kruidnootjes!!! Neeee! Het is nog zomer! En die mag nog wel even duren hoor, ik geniet volop: buiten eten, lange avonden buiten zitten, T-shirts in plaats van truien, slippertjes onder de korte broek, we hebben zo lang op de zomer moeten wachten, ik wacht nog wel even op de winter, tijd genoeg!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-09-2013 om 23:57

Bijna..

bijna had ik een zakje kruidnootjes in mijn karretje gelegd vandaag. Eerst keek ik naar het zakje, toen naar mijn man, weer naar het zakje... dochter zou het wel lekker vinden... en toen resoluut 'nee, het is tegen mijn principe'. Dus nootloos hebben we de winkel verlaten. Ik hoop dat nog een paar weken vol te houden.

Dalarna

Dalarna

09-09-2013 om 08:41

Lennest

Uhh geniet jij nog steeds dit weekend van het weer dan? Nu is het gewoon nazomer met buien

Katniss

Katniss

09-09-2013 om 10:12

Regen

Nou, hier is de temperatuur dramatisch gekelderd. Vrijdagochtend was het nog behoorlijk warm, het buitje van vrijdagmiddag was dus een welkome verkoeling. Maar nu is het gewoon rotweer hier, we hebben weer een lange broek aan en moesten vanmorgen de jassen opzoeken. Jongste maakte drama omdat haar broek te strak zat, het is inderdaad even wennen als je voor het eerst weer een spijkerbroek aan moet. Dat zit veel minder prettig dan flodderige zomerkleertjes.

lennest

lennest

09-09-2013 om 17:19

overdekt terras op het zuiden

de titel zegt 't al: ik kan al heel vroeg in het seizoen buiten zitten en dus ook tot heel laat in het seizoen, o, heerlijk! Vanochtend was het te fris om buiten te ontbijten, maar er heeft vanmiddag toch redelijk wat zon op het terras gestaan, dus vanavond weer buiten eten! Het mag van mij nog wel even duren!

warmte en Madelief

@Madelief: in het zuiden is het langer licht 's avonds; als ik met dochter whats app, die in NL woont is het daar al donker terwijl het in ES nog licht is. Het wordt wel sneller donker.
Hier afgelopen week een flinke regenbui gevallen, heerlijk, heb ff staan dansen in de regen. In de streek waar ik woon, wel degelijk seizoenen, zelfs sneeuw (wel 5 cm dik soms) één of twee nachtjes, maar ook warmte gaat vervelen, je doet niets meer. In NL ben ik zoveel meer actiever.
Hier nu gelukkig temperatuur gezakt van 40 naar 30 graden, een heel verschil: straks met 20-25 graden zelfs wat mij betreft al te koud om nog te gaan zwemmen

Kaarsjes aan, kruidnootjes op tafel

daar wordt het nu wel tijd voor,want hier in huis zelfs waait de wind. Alle kapstokken hangen vol met natte regenjassen en broeken.
Kom er maar voor uit, wie heeft dit weer besteld en kan het de volgende keer iets minder? Herfst nog daar aan toe, maar dit is overdreven ik woei bijna van mijn fiets!

Fiorucci

Fiorucci

10-09-2013 om 21:22

Nou zeg

Jullie mogen de zomer zat zijn hoor, maar dit hoeft nou ook weer niet.....mijn vijver stroomt over, 38 mm regen......

Sancy

Sancy

11-09-2013 om 08:57

goed voor het land

Mensen,

Dit is zó nodig in de streek waar ik woon! Er is hier de afgelopen tijd werkelijk veel te weinig water gevallen, de grond is verdroogd en de vele mm regen die de afgelopen 3 dagen gevallen is, zal dat tekort maar voor een deel verminderen.

Bovendien ben ik best benieuwd of de werkzaamheden aan de vijver in het plantsoen die net voor de zomer afgerond waren, het gewenste effect hebben. Daar is nu een "natuurlijk" plateau aangelegd (nou ja, afgegraven eigenlijk) om overtollig water op te vangen.

Maar goed. Er is nog niets veranderd verder, regen verveelt me nog steeds uitermate snel

Tigress

Tigress

11-09-2013 om 12:35

Bestelling verkeerd opgenomen.

Ja, ik had minder warm weer besteld! Maar de weergoden hadden alleen koud of warm, lauw is er niet En ik wou wel een buitje voor het stof, maar ze hebben de kraan wel heel ver opengedraaid hoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.