Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

fio

fio

25-09-2018 om 11:40

app school ontwikkeling kind bijhouden

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een app, om de schooldag van uw kind beter te kunnen volgen. Ik ben nu in de validatie fase, daarvoor zou het fijn zijn als jullie even 1 minuutje de tijd willen nemen om mijn enquete in te vullen.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdGAvb8DKhSgHNZ2XTSBjP-lM-yJ_5F0P7szj6VoDS_m-WGag/viewform?usp=sf_link

Flavia

Flavia

25-09-2018 om 11:45

waarom

waarom zou je de schooldag van je kind willen volgen?

Ze zijn op school en vertellen na school hun verhaal thuis, of niet.

Schooltijden zijn bekend voor basisschool kinderen, voor middelbare scholieren is er Magister of vergelijkbaar.

Tine Winkel

Tine Winkel

25-09-2018 om 12:07

vreemde vragen

begint al met vraag 1, mijn leeftijd - er zijn zat ouders die ouder zijn dan 35 jaar met kinderen op de basisschool... Zelf vind ik het niet interessant, ik klets met mijn kinderen na schooltijd. Wat er overigens in je verhaal/vragen niet aangegeven wordt: wie zorgt dan voor de gegevens IN die app? Leerkracht heeft al genoeg te doen lijkt me.

V@@s

V@@s

25-09-2018 om 12:08

verdiep je eerst eens in je doelgroep

Met een maximale leeftijd van 35 sluit je een heleboel ouders al uit.

V@@s

V@@s

25-09-2018 om 12:11

en als je reacties wilt

jezelf even voorstellen en vertellen welke opleiding je doet is toch wel het minste.

fio

fio

25-09-2018 om 12:25

informatie

excuses mijn naam is Fioran en ben bezig met de minor start up your own business aan de HVA.
Ik heb inderdaad een foutje gemaakt met de leeftijden, ik heb deze te laag ingesteld. De leraren zorgen voor de gegevens in de app. De app is bedoeld om voor hun ook werkdruk weg te nemen. Dit doormiddel van futures in de app zoals rapporten bijhouden, leerprocessen bijhouden en meer. Waarom dit interessant is, is omdat ik veel mensen hoor die aan hun kinderen vragen hoe hun schooldag was. Vaak krijgen de mensen dan een kort antwoord of een antwoord als: we hebben gerekend, met blokken gespeeld, taal les gehad etc. Maar echt de diepte in is lastig, omdat u er zelf niet bij bent. Door middel van deze app bent wordt u meer betrokken bij uw kind zijn schooldag. En kunt u als uw kind thuis komt meer de diepte in en zien wat hij/ zij gemaakt heeft van de blokken. Met de app kunt u thuis ook het leerproces van uw kind bijhouden per dag. Ik hoop dat dit voor meer informatie zorgt,

MVG,
fioran filippi

V@@s

V@@s

25-09-2018 om 12:33

als de leraren gegeven moeten invoeren in de app

hoe denk je dan hun werkdruk omlaag te brengen? Ik zie alleen maar extra werkdruk. Of wil je iets maken wat het leerlingvolgsysteem kan vervangen?

Krisje

Krisje

25-09-2018 om 12:49

Jemig

Ik ben 52 en val nog steeds buiten de doelgroep van je. Ik heb toch echt een dochter in groep 6.

Maar voor wat mijn mening waard is: ik heb geen behoefte aan een app om alles te volgen. Sinds dit jaar hebben we Social Schools. Dat is best leuk om te zien, tekeningen, een gymles, maar ik hen nog steeds graag persoonlijk contact met de leerkracht als dat nodig is.

Overigens vertelt mijn dochter heel veel na schooltijd. Misschien niet "de diepte in" maar wel met een hoop enthousiasme.

Watervrouw

Watervrouw

25-09-2018 om 14:21

Leeftijd

Fioran kan zich blijkbaar onmogelijk voorstellen dat er op de basisschool ouders rondlopen die ouder zijn dan 45
Ik ben 51, en heb ook echt een kind in groep 6.
Ik wil geen app hierover, ik word al gestoord van alle groepapps van de sporten en hobby's van de kinderen. Zal de leeftijd wel zijn.

zit hier te gniffelen

Ik zit hier te gniffelen achter mijn bureau. Zielig voor onze enthousiaste HBO-student, maar ik zie hier weer een fraai voorbeeld van een fenomeen dat ik hier wel vaker zie.

Jonge Onbedorven Student: "Kijk, ik ben bezig met het ontwikkelen van iets dat voor ouders een gat in de markt gaat vullen. Het is heel modern en nuttig en iets met een app"
Vermoeide Ouders:" Je probeert zelf een gat in de markt te boren. We hebben het al druk zat en willen geen app".

Ik denk dat ik in een andere rubriek een draadje ga openen over welke gaten er nu werkelijk in de markt liggen

Sorry Fioran. Succes met afstuderen verder. Volgende keer misschien eerst de doelgroep vragen waar behoefte aan bestaat en dan pas iets bedenken, vooral als je zelf niet tot die doelgroep behoort.

En ben je zelf van plan om al voor je 23e al je kinderen te krijgen, als je denkt dat je met 35 al uit de basisschoolkinderen bent?

Groeten,

Temet

Ouwe knar

Ouwe knar

25-09-2018 om 16:12

Mijn man is 60 en heeft nog een basisschoolkind... ik ken zelfs een man van 68 met een eigen kind op deze school.

Half a twin

Half a twin

25-09-2018 om 16:21

Temet ik weet een gat in de markt, een echte

Dus kon maar op met je topic!

Leah

Leah

25-09-2018 om 18:02

aantal kinderen

Ik weet dat vrouwen gemiddeld 1,7 kinderen krijgen, maar ik heb toch echt vier kinderen en kan ze niet kwijt in je vragenlijst

half a twin

Hij staat in huis, tuin en keuken. Ben benieuwd!

groeten,

Temet

zucht

Los van dat ik zo'n app helemaal niet zou willen, is de enquete ook om te huilen. Ik ben 46 (die keuze is er niet, gaat tot 45) Ik heb 4 kinderen (maar kan alleen kiezen uit 1, 2 of 3), de leeftijden variëren, maar ik kan alleen kiezen voor één blokje (4-6, 6-8, 8-10, 10-12)...
Dit is niet in te vullen dus.

Sorry Fioran, maar begin maar even helemaal opnieuw!

Caesar

Caesar

25-09-2018 om 22:45

Tja...

Als jouw app net zo goed is als jouw enquête....

Bloem

Bloem

26-09-2018 om 11:14

Huiswerk, overhoringen ed

Mijn kind, eerste VO weliswaar, leert wel uit boeken etc maar huiswerk en woordjes oefenen ed wordt waar het kan op de computer gedaan. Toetsen niet maar het cijfer wordt door de leerkracht erin gezet.
Er is een leeromgeving voor de leerlingen en een portaal voor de ouders. Daar kan je zien wat de vorderingen zijn, hoever het huiswerk is gemaakt met een percentage (loopt kind voor of achter). Toetsdata staan erin, huiswerk ed. Dit is dus echt een fijne tool omdat deze door school en leerlingen gebruikt wordt. Daarom heb je een goed beeld van de vorderingen (van afgelopen week).

Ikzelf zie niet zo goed wat een tool dat als extra werklast door school moet worden ingevuld met als enig doel de ouders op de hoogte te brengen. Ik denk dat ouders nog meer vragen zullen hebben en er nog meer behoefte zal zijn aan een gesprek met school. Daar krijg ik een soort magister idee bij: scholen hebben dat wel maar gebruiken het niet of nauwelijks.

Snappet...

Euh... ik kan een deel van de belangrijkste vakken volgen omdat ik thuis kan inloggen op Snappet. Daar zie ik wat ze gedaan heeft, hoe het er voor staat, welke leerdoelen ze heeft. Heb ik niet om gevraagd, maar ik heb het omdat Dochterlief ook thuis wel eens wat op Snappet moet doen in de vorm van huiswerk. Ik weet waar ze is, wie haar leraressen zijn en als er wat is weten we elkaar te vinden. Ik zou de vraag of er behoefte is aan een app ook eens aan de leerkrachten stellen... denk dat ze er niet op zitten te wachten...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.