Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Boterbloem

Boterbloem

24-02-2020 om 09:53

creativiteit en ideeën gevraagd

Hallo ouders,

Samen met een collega ga ik een kleinschalige kinderopvang (2 kdv groepen en 1 bso groep) starten dit jaar.
Wij zijn al op de hoogte van alles wat erbij komt kijken qua regelgeving, vergunningen e.d.

Maar een makkelijker vraagstuk, maar voor ons toch nog moeilijk een naam?!
Zouden jullie met ons mee willen denken?
Wij zitten te denken aan een hippe , stoere en niet te lange naam. Er komt ook een BSO bij en die kinderen moeten ook zonder schaamte kunnen zeggen naar welke opvang zij gaan (dus niet De troetelbeertjes o.i.d.).
Wie komt er met leuke ideeën?

Nog een vraagje. Wij zijn al een aardig eind met ons beleidsplan maar vragen ons toch af of er ouders zijn die nog wat missen in de huidige kinderopvang. Wij staan achter het idee wat wij nu hebben , maar meedenken of meningen van andere ouders kan nooit kwaad, misschien zien wij wel wat belangrijks over het hoofd.

Graag horen wij jullie ideeën en meningen.

Groetjes!


juf Ank

juf Ank

24-02-2020 om 10:38

uh...

De banjers

De boenders

De stokstaartjes

rode krullenbol

rode krullenbol

24-02-2020 om 10:50

Naamsuggesties

De Boterbloem

Geuren en kleuren

Waar anders dan hier?

Nergens beter

Homo Ludens

Net Thuis

Het Hof van Eden

Het Hof van Heden

Onderweg naar Vrede

Luieren Toegestaan

Wereldse Vrede

Huize Sport en Spel

Kanjers

Ieder(s) Kind Telt

De Speeltuin

Water, Vuur, Hemel en Aarde

De Eeuwige Stroom

Aan de Kant

Het Kleine Gelijk

Morgen is Nu

Klein is Groots

Groot en Klein

De Wachtkamer

Flavia

Flavia

24-02-2020 om 11:01

warme maaltijd

Waar ik altijd heel erg blij mee ben geweest is dat mijn dochter op de bso tussen de middag een warme maaltijd kreeg. Ze werd opgehaald van school aten en spelen daar en dan weer terug naar school.

Wat ook erg fijn was dat sport echt aangeboden werd, via de plaatselijke voetbal, korfbal en zwemvereniging.
Ook kunstzinnige vorming werd gegeven dmv een attelier met ingehuurde kunstdocente.

En de bso kinderen hadden een kinderraad die met de leiding overlegt over activiteiten , regels en bv welke materialen aan te schaffen.

rode krullenbol

rode krullenbol

24-02-2020 om 11:07

Nog eentje

Bij de Pappa's en de Mamma's

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-02-2020 om 11:14

Aansluiting met sport

Voetbaltrainingen om 5 uur zijn de pest....

rode krullenbol

rode krullenbol

24-02-2020 om 11:25

Nog twee

Voor Niets Gaat De Zon Op

Brood en Spelen

rode krullenbol

rode krullenbol

24-02-2020 om 11:27

Of ...

Brood en Spelen Maar

rode krullenbol

rode krullenbol

24-02-2020 om 11:30

En wat dachten jullie van ...

De Eeuwige Jeugd?

rode krullenbol

rode krullenbol

24-02-2020 om 11:33

Of ...

Geef me de Hand

Mijntje

Mijntje

24-02-2020 om 11:36

Oeroeboeroe

Oeroeboeroe

Ad Hombre

Ad Hombre

24-02-2020 om 12:07

Mijntje

Fout! Oehoeboeroe!

Mijntje

Mijntje

24-02-2020 om 12:13

Is de naam van vroeger logeerhuis, bestaat niet meer.
Maar je hebt wel gelijk. Beide namen bekken leuk.

Ad Hombre

Ad Hombre

24-02-2020 om 12:38

Mijntje

De grote strijd tussen Oeroeboeroe en Oehoeboeroe of 'De Ware Naam van de Uil' is een van de grootste twistpunten uit de geschiedenis van het Nederlandse Usenet

https://forum.fok.nl/topic/1931394

(ja, er was leven voor OO)

Neutraal

Kun je de opvang noemen naar de wijk waar je bent?

Leuk of stoer is ook zo afhankelijk van smaak

BSO De Jordaan

wimb

wimb

24-02-2020 om 14:39

Mijn favoriete naam :

Marsbasis II

wimb

Watervrouw

Watervrouw

24-02-2020 om 15:39

Thee

Wat ik graag had gewild is gewoon een kop thee en een gewoon koekje bij het uit school komen. Bij de bso van mijn kinderen mocht geen thee geschonken worden ivm veiligheid en geen ranja ivm suiker, ze kregen een beker water. Zo ook geen koekjes maar vage crackers. Laat desnoods de thee afkoelen of leng het aan met koud water.

Ideeën voor een naam: Kinderkracht, Kinderpracht, Bij-ons, Bijeen

Biebel

Biebel

24-02-2020 om 15:52

Crearief

Doe alsjeblieft geen hip gespelde naam zoals Kidzz, Zpeeltuin of BeeEsOow

Meedenken;
- Ome Willem (Yep zo oud ben ik al, dat dat voor mij een leuke associatie heeft)
- Bij de blauwe/rode/groene deur (welke kleur de deur dan ook heeft)
- Het grijze/bruine huis
- De Speeltuin
- the After.

Maar goed, die laatste komt van mijn 18 jarige dochter, die na afloop van een carnavalsavond altijd nog even gaat afteren bij de macdonalds.

En ja, dat woord heb ik ook drie keer moeten lezen voor ik het snapte

rode krullenbol

rode krullenbol

24-02-2020 om 15:58

Wat ook leuk zou kunnen zijn ...

Een vernoeming naar een of andere wereldberoemde locatie. Berlin Alexanderplatz bijvoorbeeld. Let er wel op dat het geen al te beladen locatie is, zoals Plein van de Hemelse Vrede.

Boterbloem

Boterbloem

24-02-2020 om 16:39

Leuk Leuk

Oh geweldig die reacties!

Wat naam betreft...inderdaad niet hip in de zin van Kidzzzz ofzo.. daar houden wij ook niet van. Maar het moet beide doelgroepen aanspreken en niet van die verkleinwoordjes De Hummeltjes enzenz.. Maar er zitten al leuke namen tussen. Wat ons aanpreekt maar het nog niet helemaal is voor ons zijn bijv..De Bonte Villa, High Five, Bloom! enz..

Wat leuk om die ervaringen van ouders te lezen en wat jullie fijn vonden of juist mis(t)sen op de opvang. Het idee van de warme maaltijd staat al in ons plan, maar voor de bso wordt dit dan aan het eind van de middag i.v.m. alleen maar continu roosters hier.
Ja en qua voeding vinden wij dat je een middenweg moet vinden in het gezonde en andere voeding. Dus gewoon ook thee met dan inderdaad afgekoeld met koud water en een koekje. Maar ook gezondere keuzes, beetje een balans tussen zoeken.

Bedankt voor alle reacties die er al zijn. Wij zijn ben benieuwd naar nog meer ideeën!

rode krullenbol

rode krullenbol

24-02-2020 om 17:17

Okay ... in dat geval

Hier is het

De Samenleving

Alles Bij Elkaar

Kom Eens Hier

Het Tussenstation

Fata Morgana

Een Dak Boven Je Hoofd

De Berenkuil

Het Hol van de Leeuw

Het Hazenleger

Goed Bekeken

Wis en Waarachtig

De Zoete Inval

Het Nest

De Sprookjestuin

Villa Viking

Via Via

Petje Af

Pluis

Pluis

24-02-2020 om 17:33

Villa Kakelbont

Dus!

Triva

Triva

24-02-2020 om 17:43

Namen

Samen

Nu

De storm

Uit&thuis

Strakjes

De onderzeeër

De schoolbus

Het station

mijk

mijk

24-02-2020 om 17:48

wat ik altijd miste

was helder beleid ten opzichte van speelafspraakjes. Mijn kinderen gingen niet naar BSO en er was één vriendinnetje die naar afwijkende bso ging dan de BSO bij school en daar mocht dochter tot haar grote vreugde wel eens spelen. Zij belden ook zonder gedoe ouders als kinderen echt heel graag wilde spelen. Andere BSO kon dat dus niet en kinderen die veel dagen opvang hadden speelden dus nooit bij iemand thuis. Ik snapte dat op zich wel maar beleid van andere BSo was voor kinderen wel veel leuker.
Mijn kinderen gingen niet omdat ie altijd behoorlijk overprikkelt thuiskwamen dus wat wegkruiphoekjes om even alleen te zijn lijkt me ook een goed idee .

Mijk

rode krullenbol

rode krullenbol

24-02-2020 om 18:08

Nog enkele

Uit de wind

Het Behouden Huis

Het Buitenverblijf

Alle Dagen Vrij

Pension Prepensioen

Het Toevluchtsoord

De Residentie

Het Andere Thuis

Ons Dorp

De Terp

Huize Weeromkeer

Dol Fijn

Gezelligheid Kent Geen Tijd

Chic de Paris

Substituut

Phryne Fisher

Phryne Fisher

24-02-2020 om 18:25

Namen

Mijn kinderen hebben op een bso gezeten waarvan de naam een gebruiksvoorwerp was die gezelligheid uitstraalde. De andere bso waar oudste op gezeten heeft had als naam een soort hoed.
Iets als Broodje Soep zou ik wel leuk vinden, of De Vlindertuin, De Appelboom, De Huishoek.

Maro

Maro

24-02-2020 om 20:25

Appeltjes

Van alles wat

Rode koontjes

de perenboom

de driehoek

de rotonde

heen en weer

kereweer

de schatkist

pompidompi

de bloemenmand

spelend groeien

spel en groei

spuit elf

het kringetje

samen groeien

samenspel

leuk en stoer

de step

.... etc

sorry als ik iets heb verzonnen wat iemand al genoemd heeft.

rode krullenbol

rode krullenbol

24-02-2020 om 20:39

Of ...

De Blijde Boodschap

Het Woud der Reuzen

Happerdepap hiephoi

In Beweging

Stap voor Stap

Het Einddoel

Het Trefpunt

De Kubus

Geen Gekkigheid

De Oplossing

De Uitkomst

Het Lichtpunt

Het Baken

De Boei

De Vuurtoren

Titaantjes

De Oever

Het Groene Gras

Alle Zeilen Bij

Voor de Wind

De Kustwacht

rode krullenbol

rode krullenbol

24-02-2020 om 20:43

En dan natuurlijk ook ...

Het Boegbeeld

Het Aambeeld

De Kentering

Orkaankracht 7

De Wet van Vraag en Aanbod

Boterbloem

Boterbloem

26-02-2020 om 16:09

Ervaringen

Inmiddels weer wat dagen verder.
Wij hebben flink zitten sparren en een naam is nu al zo goed als zeker!
We houden het nog even stil totdat alles definitief is.

We zouden het nog wel heel leuk vinden om nog wat ervaringen met kinderopvang te lezen. Wat vond je prettig of wat was totaal niet handig, wat mis(te) je bij de opvang of BSO? enz..

2 Dingen

Wat ik me herinner, want het is hier al een tijdje geleden waren er twee dingen.
1. Borstvoeding en 2. Koemelkeiwitallergie
Ik gaf borstvoeding maar daarmee was ik niet echt welkom op de kinderopvang. Vooral niet als ik, zoals in het begin, ook overdag nog een keer kwam voeden. Wat je nodig hebt is een goede stoel om te zitten en een mogelijkheid om je handen te wassen.
2. Allergie was een lastig dingetje. Bij kleintjes was het elke spoortje koemelkeiwit uit de voeding laten en dat was nog te begrijpen al waren er ook leidsters die het allemaal onzin vonden. Bij de ouderen kon het wel gewoon normaal als je er maar geen glas melk bij geeft. Zo vaak eten ze geen brood op de opvang. En als er een roomijsje getracteerd kon worden was dat ook geen probleem. Dat was soms best lastig. Of de kinderen werden gedwongen elke dag 'hun' melk op te drinken of als er getracteerd werd kregen ze geen ijsje.
En zo ernstig was en is hun koemelkeiwitallergie niet. Ook nu houden we ons er zo goed mogelijk aan, maar een beetje in sommige producten is geen probleem. Als je maar niet dagelijks melktoetjes doet, kan wel een keer maar niet dagelijks, of een pak chocolademelk laat drinken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.