Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Laura

Laura

14-11-2018 om 16:14

Enquette over opvoeding

Hallo,
Wij zijn Dorinda en Laura en wij doen ons PWS over opvoeding.
Wij zouden het erg fijn vinden als jullie mee willen doen met deze enquette.

https://www.enquetesmaken.com/s/7622f3a

Alvast bedankt!
De enquette is anoniem!

Lente

Lente

14-11-2018 om 16:26

Deze enquete is een aanrader.

Op het begin lijkt die wat simpel, maar uiteindelijk vond ik het interessante vragen. Veel open vragen ook, binnen bepaalde grenzen in de vraagstelling.
Ik ben benieuwd hoe jullie dit gaan verwerken.
Zet je een link naar het eindresultaat op dit forum? Met het behaalde cijfer

Sancy

Sancy

14-11-2018 om 16:55

Inderdaad

Ik werd verleid om mijn gehele opvoedkundige filosofie uit de doeken te doen.

Pennestreek

Pennestreek

14-11-2018 om 20:57

Ook gedaan

Zeker een leuk stel vragen. Maar waarom de vraag of een zoon op voetbal zou mogen? Waarom voetbal, en geen andere sport (en) en waarom alleen een zoon en geen dochter?

Ad Hombre

Ad Hombre

14-11-2018 om 23:16

Enquête

Enquête is met één t en een dakje op de tweede e. Dat weet zelfs mijn - behoorlijk domme - smartphone...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-11-2018 om 00:27

Ad heeft gelijk

Maar trek het je verder niet aan.
Zelden zo'n goed uitgewerkte, prettige enquête gezien. Jullie zetten mij zelfs aan het denken over iets waar ik normaal nooit zo bij stil sta.
Opvoeden gaat normaal meer intuïtief.

Staat overigens ergens in de vragen nog een me (moeder), waar mijn had moeten staan. Ik weet niet of je dat nog kunt aanpassen?

Amsterdamse

Amsterdamse

15-11-2018 om 11:02

Gedaan en

inderdaad leuke vragen! Ben benieuwd naar de resultaten. Succes!

Lou

Lou

15-11-2018 om 11:56

Een van de betere

Een van de betere enquêtes inderdaad. Leuk om in te vullen en het maakt mij ook nieuwsgierig naar de resultaten.

rutiel

rutiel

15-11-2018 om 12:50

Gedaan

Ik vond het ook een erg leuke enquete. Jammer dat je bij de meerkeuzevragen je antwoord niet kon toelichten. Zo zal mijn keuze voor de opvoedingsstijl "verwaarlozing" een beetje uit de toon vallen. "Democratisch" was veiliger geweest. Dat is mijn enige kritiekpunt eigenlijk, dat ik deze vraag vrij sturend vond, puur vanwege de naam die jullie aan het soort opvoedingsstijl hebben gegeven.

Lou

Lou

15-11-2018 om 13:12

rutiel

Ja, nu je het zegt, dat is wel een puntje. Ik heb 'toegeeflijk' ingevuld maar ook die naam vind ik niet passen. Die klinkt meer alsof je een dreinend kind dan toch maar zucht zucht een snoepje geeft vlak voor het eten of zo.

Sancy

Sancy

15-11-2018 om 13:51

Rutiel, Lou

Dat verleidde mij inderdaad om mijn filosofie uitgebreid te beschrijven daar waar ik er ruimte voor had Het lijkt wat sturend, maar ik denk dat het vooral een kwestie is van een onvolledige vertaalslag van de studie (onderzoeksvraag) naar de enquête. Het ook best lastig om de juiste balans te vinden. Maar TS mag zeker de positieve reacties hier als compliment beschouwen.

mijk

mijk

15-11-2018 om 16:05

Heel erg leuk!

ben ook wel benieuwd hoe dat is als scholier om al die antwoorden van ouders te lezen. Kijk je nu anders naar je eigen opvoeding?

Kaaskopje

Kaaskopje

16-11-2018 om 09:55

Ik sluit me aan

Door de vragen vroeg ik me wel af of 'geloof' een belangrijke factor is bij deze enquête. Waarom, bijvoorbeeld, zou je zoon niet op voetbal mogen? Dan kan ik alleen bedenken dat er soms op zondag gevoetbald wordt. Ik heb er ook op gewezen dat niet alleen zoons voetballen .

Pirata

Pirata

16-11-2018 om 10:28

Kaaskopje

Daar heb ik ingevuld, dat het niet mag omdat ie al op 3 andere dingen zit.
En omdat ie bij 3 keer voetballen 3 hersenschuddingen opliep, kennelijk is mijn kind niet geschikt voor voetbal?

vlinder72

vlinder72

16-11-2018 om 10:37

kaaskopje

Ik denk dat dat komt omdat sommige ouders voetballen blijkbaar nog steeds associeren met asociaal gedrag. Met de wat vervelendere, stoere jongetjes. Tenminste dat denk ik. Ik vond het een rare vraag.

Twee van mijn kinderen zitten op voetbal en mijn dochter zit op korfbal. Dat is toch een behoorlijk brave sport lijkt mij. Ik heb bij de vrije tekst gezet dat er bij mijn zoons nooit problemen geweest zijn en mijn kinderen natuurlijk op voetbal mogen. Bij mij dochter daarentegen zitten echt asociale ouders die vreselijk tekeer gaan in app groepen over wat er wel niet allemaal mis is in het team en de club. Wat mensen verwachten bij voetbal, zie ik gebeuren bij korfbal. En mijn dochter speelt ergens in een laag team. Geen selectiekorfbal.

Floria

Floria

16-11-2018 om 11:59

Voetbal

Ik dacht dat het meer om het idee er achter ging: mag het kind zelf bepalen waar het op gaat, of stuur je, negeer je zijn voorkeur, enz,?

Mijn antwoord was dus algemener, met dat in gedachten.

Wat betreft geloof, die prominente rol begreep ik ook niet zo.

vlinder72

vlinder72

16-11-2018 om 12:11

Floria

En dat begrijp ik dan weer wel. Ik ben getrouwd met iemand die streng gelovig is opgevoed. Mijn schoonouders gaan nog steeds op zondag twee keer per dag naar de kerk. Ze doen niets waardoor iemand voor ze zou moeten werken op zondag zoals bijvoorbeeld tanken of een ijsje kopen. Winkelen is al helemaal uit den boze. De was doen op zondag kan niet etc.

Ik ben niet gelovig opgevoed. Het geloof heeft in onze relatie wel altijd een rol gespeeld. Van man moeten kinderen gedoopt worden, wij zijn ook in de kerk getrouwd, man en kinderen bidden voor het eten, ze gingen naar een Christelijke basisschool. Van mij hoefde dat allemaal niet maar het maakte mij ook niet zoveel uit. Wel heb ik heel duidelijk gemaakt dat ik de keuze voor het geloof bij de kinderen niet ga beïnvloeden. Als de kinderen niet meer mee willen naar kerk dan mag dat van mij. Het is aan mijn man om het geloof actief te houden. Ik bid niet mee bijvoorbeeld. Ik ondermijn niks maar het is niet mijn ding.

Dus ik begreep deze vragen wel. Ik vond ze juist heel herkenbaar omdat ik weet hoeveel invloed het geloof kan hebben in een relatie en hoe belangrijk dat gevonden wordt door sommige mensen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.