Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Anna

Anna

09-10-2020 om 12:02

Eten voor kinderen waar iedereen blij van wordt

Beste allemaal,

Mijn naam is Anna en ik ben een vierdejaars Food Innovation student aan de HAS Hogeschool. In deze opleiding staan het bedenken, vormgeven en de realisatie van concepten en foodproducten centraal. Ik ben op dit moment bezig met mijn afstudeeropdracht waarbij ik onderzoek doe naar het ontwikkelen van een verantwoord (food) concept voor kinderen tussen de 4 en 8 jaar. In deze categorie valt er zeker nog veel te innoveren en verbeteren.

Bent u een ouder/verzorger van kinderen uit deze groep? Dan zou u mij enorm helpen met het invullen van deze enquête. De enquête duurt hooguit 5 minuutjes. Als jullie het leuk kan ik achteraf de resultaten met jullie delen.

Het onderling delen van de enquête mag.
Alvast bedankt!

Enquête link: https://forms.gle/Zb78or3rjrk4UNe29

Pirata

Pirata

09-10-2020 om 16:26

Ik zit niet in de doelgroep, maar het beste concept is het bezoeken van de groente- en fruitafdeling.
Of die tuintjes van AH waardoor half NL groente begon te telen.

Frisse tegenzin

Frisse tegenzin

09-10-2020 om 16:54

Broodtrommelpolitie.

Iets ontwikkelen dat kinderen meer groente laat eten is prima maar houdt het alsjeblieft buiten de school.
Met een kind dat vanaf de geboorte iets heeft aan de maag heb ik menig keer op school gestaan om aan de juf uit te leggen dat mijn Marietje niet meedeed aan de schoolgruiten en andere projecten die "gezonde eetgewoontes" moesten bevorderen. Mijn kind eet gezond binnen haar mogelijkheden en daar passen mandarijnen en radijsjes niet in. Dus prima als dat in het project zit maar Marietje eet niet mee.
Tijdens de overblijf werd er vaak gekeken wie wat bij zich had. Ik vind dat frisdrank verboden kan worden maar als Pietje alleen brood met pindakaas lust kan dat niet verboden worden door de broodtrommelpolitie. Liever een boterham met pindakaas helemaal opgegeten dan maar 1 hapje van de verplichte boterham met kaas of worst.

123

123

09-10-2020 om 17:57

Rauwkost

Mijn kinderen kregen elke middag een grote schaal rauwkost. Daar lag in verschillende variaties van alles op. Vriendjes en vriendinnetjes die kwamen spelen waren stuk voor stuk lyrisch hierover. De ene keer was de bloemkool razend populair, de andere keer de tomaatjes etc.

Dees

Dees

10-10-2020 om 11:13

Hier

Afgehaakt bij vraag 1 mijn kind is tussen de 4 en 8 maar dit in groep 5.

Hier wordt bij het ontbijt brood gegeten bij het tussendoortje fruit of rauwkost en bij de lunch brood, rauwkost, vla/kwark en een snoepje......gisteren een vriendinnetje te spelen de kids werden lyrisch van de mango die ik had neergezet.

Anna

Anna

10-10-2020 om 13:47

Dank voor het meedenken

Bedankt voor degene die de enquête tot nu toe hebben ingevuld en die in de commentaren hebben meegedacht, dit waardeer ik zeer!

@Dees ik heb nu ook groep 5 toegevoegd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.