Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Gezin gezocht voor verslag gezinsonderzoek (schoolverslag)

Hoi hoi.

Mijn naam is Ellen, ik ben 31 jaar en ik volg de master Orthopedagogiek aan de UU. 
Voor het vak Familie in Systemisch Perspectief moet ik een gezinsonderzoek uitvoeren en ik zoek een gezin wat hier voor open staat!

Er is een eis vanuit school (om het ons ook niet te moeilijk te maken): als gezin besta je uit twee opvoeders en minimaal 1 thuiswonend kind van 6-18 jaar. Er speelt geen hulpvraag thuis, zoals dat er begeleiding nodig is.

Ik kom zelf uit het noorden van het land, mocht er iemand in Noord-Nederland geïnteresseerd zijn (of wat richting het noorden), dan komt dat mij heel goed uit!

Wat houdt het in?
- Het vooraf invullen van een vragenlijst (door ouders)
- Het huisbezoek 'moet' tussen 15 november en 18 december plaatsvinden (wat eerder mag ook ivm feestdagen, het is al druk genoeg!)
- Eenmalig een huisbezoek (observatie + korte interviews)
- Beide ouders zijn aanwezig bij het bezoek

Lijkt het u leuk om deel te nemen of kent u iemand die hier voor open staat? 
Dan hoor ik het graag! 

ik val helemaal niet in je doelgroep, maar even een tip. Niet iedereen zal weten wat een gezinsonderzoek inhoudt. Waar gaat het over, wat voor soort vragen stel je? 

En mogen mensen ervan uitgaan dat je bevindingen vertrouwelijk zijn? Of lopen mensen kans dat als jij iets ziet dat je bedenkelijk vindt, melding doet bij instanties? 
Probeer je even te verplaatsen in de positie van mensen die een vreemde over de vloer krijgen die van alles gaat noteren over hoe het er bij hun aan toe gaat. 

Precies dat laatste. Ik verwacht niet dat iemand hier positief op reageert. Volgens mij heeft viavia een gezin vinden wel kans van slagen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.