Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Marleen01

Marleen01

11-10-2018 om 11:07

Hoe verschoont u de luier van uw baby?

Hallo ouders,

Ik ben benieuwd naar hoe u de luier bij uw baby aandoen,
wat is volgens u de beste manier?

Daarbij mag u denken aan of u de beentjes optilt of dat u de baby draait of de heupjes omhoog drukt met de handen.

Het is voor een klein onderzoek op stage!
Alvast bedankt.

Jackie

Jackie

11-10-2018 om 12:50

hier

Gaat je onderzoekje alleen over het wel of niet optillen van de benen en/of het draaien? Ik til zelf de beentjes altijd op, ik houd kind dan altijd vast bij de voetjes met linkerhand en met rechterhand verschoon ik. Heupen omhoog drukken begrijp ik niet helemaal? Draaien doe ik nooit.

Flavia

Flavia

11-10-2018 om 12:56

draaien

draaien doet het kind wel, daarom hetzelfde als Jackie.

Kind met het hoofdje naar links, dan met linker hand bij de enkels/voetjes optillen. En met de andere hand haal ik de vieze luier weg, leg de schone eronder en maak de billetjes schoon.

Jackie

Jackie

11-10-2018 om 13:16

Enkels

Ja het zijn eigenlijk de enkels die ik dan vast heb inderdaad, niet echt de voetjes. Om even precies te zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-10-2018 om 13:27

Ook zo

En bij dwarse peuters klem ik ze vast met de linkerbovenarm terwijl ik de enkels in de linkerhand heb.

Inanna

Inanna

11-10-2018 om 14:00

anders

Baby lag op de commode met het hoofd naar links. Ik deed mijn linkeronderarm onder de knietjes en duwde de benen naar links, waarbij je dus in feite de baby dubbel vouwt.
Later hadden we een commode waarbij de baby met de voetjes naar je toe ligt, verder hetzelfde principe, onderarm of hand onder de knieën/tegen de onderkant van de bovenbeentjes en naar achteren duwen.

ik doe t zo

Ligt aan de leeftijd dat wel.
De kleintjes rol ik half om en trek dan de luier weg en dan de andere kant. Of ik duw de voetjes richting buik dan gaan de billen ook omhoog. Wij kregen een paar jaar geleden t advies om niet aan de enkeltjes " omhoog te trekken" ivm de heupjes, dus dat doen we niet.De voetjes richting buik duwen vind ik bij een poepbroek t handgste.
Heupjes omhoog scheppen met de handen alleen bij hele kleintjes om dan de luier eronder te schuiven.
De wat groteren zeg ik vaak voetjes omhoog en die duw ik dan weer naar de buik. Bij plassen is t bruggetje maken en dan trek ik de luier er onder uit. En met de luier weer omdoen mogen ze altijd bruggetje maken. Dan schuif ik die eronder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.