Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

T_Gimber

T_Gimber

28-02-2020 om 13:31

Kinderhelm en veiligheid

***Voor ouders/verzorgers met kinderen in de onderbouw van de basisschool***

Beste ouders/verzorgers,

Voor onze opleiding geneeskunde in het Erasmus MC doen wij, 6 derdejaars geneeskundestudenten, maatschappelijk onderzoek over de beschermende werking van fietshelmen bij kinderen die in het kinderzitje vervoerd worden. Zou u 5 minuten de tijd hebben om ons te helpen en de volgende enquête in te vullen?

https://www.enquetesmaken.com/s/kinderhelmen

Met vriendelijke groeten,

Timber Gerver

hoi Timber

Alle aanvragen voor enquêtes moeten gesteld in de rubriek die daarvoor bestemd is.

Mijn kinderen zijn al veel te oud, maar ik heb wel een vraag aan je:
Je vraagt in je enquêtevraag hierboven ( die voor de onderbouw is, dus 4-8 jaar) hoe de ouder aankijkt tegen een fietshelm in een kinderzitje.
Hier fietst bijna alles van af 4/5 jaar gewoon zelf, dan vind ik de helm een ander verhaal.

Hangkous

Hangkous

01-03-2020 om 09:20

Toch wel langer achterop.

Jongste heeft hier tot een jaar of 8 nog wel achterop gezeten, na zijn 6e verjaardag op zo'n kussentje met rugsteun.
Hij kon vanaf zijn 3e jaar fietsen maar ik vond het heel moeilijk om 2 kinderen die zelf fietsten in het gareel te houden toen ze pas 6 en 4 waren. Voor die tijd was jongste niet verkeersvaardig. Gingen we met zijn drieën op pad dan moest jongste achterop. Als ik alleen met jongste ergens heen moest dan fietste hij zelf. Soms wel als ongeleid projectiel maar dat terzijde.
Als moeder zonder auto moest ik hem ook wel eens halen bij een vriendje aan de andere kant van het dorp waar hij met de auto heen was gegaan na schooltijd. Dan ging hij toch echt achterop, als 11 jarige voor het laatst. Toen nam hij altijd zijn fiets mee naar school, kon hij zelf fietsen naar vriendjes en weer naar huis al dan niet onder begeleiding van mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.