Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Anne-Loes
03-04-2015 om 13:00
Kort, leuk onderzoek naar inleven en herinneren van een situatie!
Dag ouders!
Ik ben een (Nederlandse) student aan de Universiteit van Gent en ik ben druk bezig met het schrijven van mijn scriptie. Hiervoor ben ik dringend op zoek naar mannen en vrouwen in de leeftijd van 25 tot 55 jaar en die minimaal 1 kind hebben. Valt u binnen deze doelgroep? Zou u dan mee willen doen aan mijn onderzoek over het inleven in een situatie en de herinnering daarvan. Daarnaast is ook van belang welke productvoorkeuren mensen van 25 tot 55 jaar hebben.
Het is een kort en eenvoudig experiment van max. 10 minuten. In het experiment wordt onder andere een situatie geschetst die u waarschijnlijk wel bekend voor komt. Door deel te nemen aan het onderzoek maakt u kans op een waardebon van bol.com t.w.v. €50,-.
Het experiment start door op de onderstaande link de klikken, let op: er zijn twee links, 1 voor mannen en 1 voor vrouwen:
- Voor MANNEN:
https://ghentunipss.qualtrics.com/SE/?SID=SV_2m1vdJe1yprlsNv
- Voor VROUWEN:
https://ghentunipss.qualtrics.com/SE/?SID=SV_6hEZnezOqO5aAex
Alvast heel erg bedankt als u deel wilt nemen!
Groetjes,
Anne-Loes

Anne-Loes
08-04-2015 om 09:22
link doet het niet
Dag mijk,
De link van de vrouwen is inmiddels offline gehaald, want ik had meer als voldoende vrouwen. Heb enkel nog heel veel vaders nodig.
Bedankt dat u het in wou vullen.
Groetjes,
Anne-Loes

Marilou
08-04-2015 om 09:48
Taal
Anne-Loes, fijn dat je al veel reacties hebt.
Let alleen (ook straks in de uitwerking van je onderzoek) goed op je Nederlands. Ik hoor toch wel veel klachten over het slechte taalgebruik van de "jeugd" (incl. studenten).
Je schrijf nl. o.m. "ik had meer als voldoende vrouwen". Het is "meer dan". (En: het is even groot als...).
En "Bedankt dat u het wou invullen", moet zijn "... wilde ...".
Het is zonde als je veel taalfouten maakt. Degene die je scriptie beoordeelt kan afgeleid raken van de inhoud en je scriptie slechter beoordelen dan hij inhoudelijk waard is.
En als je het met je werk straks ook doet, kunnen mensen je minder serieus nemen. Dat is vast niet wat je wilt.
Succes met je scriptie!

Barvaux
09-04-2015 om 09:51
Marilou
Afkortingen in een tekst gebruiken leidt ook heel erg af, zeker vlak na elkaar en de ene keer met één punt en de andere keer met twee. Gewoon voluit schrijven, zeker als taalpurist zijnde!
Wat is er mis met namelijk en onder meer (o.m. kan overigens ook ongehuwde man betekenen)? Of beter nog dan nm. o.m. is natuurlijk: "Je schrijft bijvoorbeeld"

Marilou
10-04-2015 om 10:49
Barvaux
Dank voor je tip niet twee afkortingen na elkaar te gebruiken, ga ik voortaan op letten!
En er is niets mis met namelijk en onder meer, maar nl. o.m. gaat sneller en is overigens ook meer een gewoonte geworden in niet officiële teksten.

Barvaux
12-04-2015 om 18:45
nee
Ik vind wel dat er iets mis is met afkortingen, wat een onzin als je meer dan 120 woorden tikt! Zeker als het dan voor de ander onduidelijk wordt want dan mis je helemaal je doel en dan ook nog als je een ander op de vingers tikt voor zoiets onzinnigs.

Noet
12-04-2015 om 22:28
daarbij
Is groter als ook gewoon correct nederlands alleen taalbetweters proberen groter dan als enig juiste er door te drukken!!

Anneque
13-04-2015 om 18:18
Groter als
Dat zou ik nou ook weer niet als "ook gewoon correct nederlands" willen aanmerken. Nee, het wordt tegenwoordig niet meer fout gerekend door taalkundigen, maar het wordt niet aangeraden om dat zo te schrijven. Het stuit nog steeds op veel weerstand. Onder meer bij mij
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.