Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Justin

Justin

11-09-2018 om 17:14

Marktonderzoek schoolpakketten

Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Justin Ellen en ik ben 20 jaar. Ik studeer ondernemerschap & retail management aan de Hogeschool Rotterdam. Ik zit nu in het 2e leerjaar en in dat jaar moeten we een start up ontwikkelen. Er moet klantonderzoek gedaan worden, het product moet ontworpen worden en zo zijn er nog een hoop factoren om alles rond te krijgen.

Nu had ik als idee om gepersonaliseerde schoolpakketten te verkopen voor scholieren. nu is het begrip scholier heel breed, dus wil ik mij beperken tot basisschool kinderen. Ik zal het idee wat duidelijker uitleggen met het oog op de leerlingen. mijn visie is: om iedereen die te maken heeft met school te voorzien van de juiste schoolspullen, om zo diegene gemotiveerd en zelfverzekerd het nieuwe schooljaar in te laten gaan. Hoe leuk is het als je op de eerste schooldag naar school gaat en je gelijk de coolste van de klas bent omdat je een complete set aan schoolspullen hebt met een leuk thema. Zo ga je met een nog leuker en gemotiveerder gevoel naar school. denk hierbij aan schriften, etui's, agenda's, cover mappen etc. allemaal in hetzelfde thema.

Nu klinkt een gepersonaliseerd schoolpakket heel normaal, maar ik wil de kinderen iets unieks bieden. Daarom zal bij elk pakket een persoonlijk briefje meegaan om het kind succes te wensen met school om zo het kind met een goed gevoel het schooljaar in te laten gaan. Ook zullen er in samenwerking met bedrijven leuke kleinigheden gratis in de doos zitten, waardoor het pakket meer leuke en speelse waarde krijgt voor het kind.

Ik heb nog geen concrete prijzen omdat alles nog uitgedacht moet worden en of het ook iets is wat ouders leuk vinden om voor hun kind aan te schaffen.