Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Justin

Justin

11-09-2018 om 17:14

Marktonderzoek schoolpakketten

Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Justin Ellen en ik ben 20 jaar. Ik studeer ondernemerschap & retail management aan de Hogeschool Rotterdam. Ik zit nu in het 2e leerjaar en in dat jaar moeten we een start up ontwikkelen. Er moet klantonderzoek gedaan worden, het product moet ontworpen worden en zo zijn er nog een hoop factoren om alles rond te krijgen.

Nu had ik als idee om gepersonaliseerde schoolpakketten te verkopen voor scholieren. nu is het begrip scholier heel breed, dus wil ik mij beperken tot basisschool kinderen. Ik zal het idee wat duidelijker uitleggen met het oog op de leerlingen. mijn visie is: om iedereen die te maken heeft met school te voorzien van de juiste schoolspullen, om zo diegene gemotiveerd en zelfverzekerd het nieuwe schooljaar in te laten gaan. Hoe leuk is het als je op de eerste schooldag naar school gaat en je gelijk de coolste van de klas bent omdat je een complete set aan schoolspullen hebt met een leuk thema. Zo ga je met een nog leuker en gemotiveerder gevoel naar school. denk hierbij aan schriften, etui's, agenda's, cover mappen etc. allemaal in hetzelfde thema.

Nu klinkt een gepersonaliseerd schoolpakket heel normaal, maar ik wil de kinderen iets unieks bieden. Daarom zal bij elk pakket een persoonlijk briefje meegaan om het kind succes te wensen met school om zo het kind met een goed gevoel het schooljaar in te laten gaan. Ook zullen er in samenwerking met bedrijven leuke kleinigheden gratis in de doos zitten, waardoor het pakket meer leuke en speelse waarde krijgt voor het kind.

Ik heb nog geen concrete prijzen omdat alles nog uitgedacht moet worden en of het ook iets is wat ouders leuk vinden om voor hun kind aan te schaffen.

Ik zie graag de feedback tegemoet en of er interesse zou zijn in zo'n dergelijk product.

Met vriendelijke groet,

Justin

Inanna

Inanna

11-09-2018 om 17:25

niet nodig

Een hoop van de spullen die je opnoemt, hoefden mijn kinderen niet aan te schaffen op de basisschool.
Een tas, een broodtrommel en een beker. Dat was het. Mijn dochter had ook nog een etui, mijn zoon niet eens, die had alles los in zijn laatje liggen.
Schriften, mappen, potloden, etc. kregen ze op school.
Ik zou er dus geen interesse in gehad hebben.

Brugklassers

Ik schat in dat het hooguit voor brugklassers iets zou kunnen zijn. Op de basisschool heb je het niet nodig en oudere kinderen willen niet hele speciale spullen mee naar school.

vlinder72

vlinder72

11-09-2018 om 18:07

Ook niet

Ik denk dat de meeste kinderen op Nederlandse basisscholen alles wel krijgen op school. Mijn zoon neemt alleen elke dag een broodtrommel en een dopper met water mee. Schoolspullen zijn niet nodig maar hij moet wel een plant meenemen.

Schriften, pennen, potloden etc. hoeven wij niet zelf te kopen.

Mijn kinderen op de Middelbare zijn supersaai. Ze willen de eenvoudigste schriften, geo's en van die standaard Big pennen. .

V@@s

V@@s

11-09-2018 om 18:15

de grootste lol

is juist winkelen voor dit soort spullen.

Wilma

Wilma

12-09-2018 om 00:56

Inderdaad

Op bs hoefden mijn kinderen ook helemaal niets aan te schaffen. Pas op vo. En de eerste jaren was dat nog wel leuk, want (ietsje) onderscheidend etc. Inmiddels wordt ook hier gekozen voor het meest basic spul.(het wordt beschouwd als noodzakelijk kwaad dusse) Dus... helaas.

V@@s

V@@s

12-09-2018 om 07:11

dus ontdaan van alle poespas

is het wellicht interessant voor oudere jaars die geen behoefte meer hebben om er zelf voor te winkelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.