Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-06-2014 om 22:08
Beste ouder,
Voor een internationaal wetenschappelijk onderzoek naar de relatie tussen vrijetijdsbesteding en welzijn in de adolescentie ben ik op zoek naar jongeren van 14 t/m 17 jaar oud. Heeft u een zoon of dochter in de leeftijd van 14 t/m 17 jaar? Dan zou het mij en het onderzoek enorm helpen wanneer deze (ongeveer 20 minuten) anoniem een vragenlijst invult over vrijetijdsbesteding, welzijn en persoonlijkheid. Onder deelnemende jongeren verloot ik 2 bioscoopbonnen t.w.v €20. Indien gewenst, zal ik jongeren die deelnemen (en hun ouders) de bevindingen van het onderzoek meedelen.
Via deze link komt uw zoon/dochter bij de vragenlijst:
http://qtrial2013.qualtrics.com/SE/?SID=SV_6yTI0A3mqZgSajP
(of http://bit.ly/JRPonderzoek)
Onderwerp van het onderzoek is de relatie tussen vrijetijdsbesteding en welzijn. Jongeren vullen hun vrije tijd zeer verschillend in. Sommigen sporten bij een club, anderen volgen muziekles en weer anderen spelen computerspelletjes op hun kamer. Daarnaast verschillen jongeren in de manier waarop ze geluk proberen na te streven. Deze manieren worden ook wel de ‘Orientations to Happiness’ genoemd. Volgens deze theorie kan geluk worden bereikt door betrokken te zijn bij activiteiten die plezier brengen, betekenis geven of zo fascinerend zijn dat de tijd voorbij vliegt. We verwachten dat het welzijn van jongeren deels afhankelijk is van de overeenkomst tussen deze principes en hun vrijetijdsbesteding. Onze resultaten zullen een beter inzicht geven in de rol die vrijetijdsbesteding speelt in het welzijn van jongeren.
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking!
Met vriendelijke groet,
Lotte van Doeselaar
([email protected])
29-06-2014 om 11:55
Einddatum
Jongeren kunnen nog tot in ieder geval 10 augustus aan dit onderzoek meedoen.
Hartstikke bedankt voor jullie hulp!
24-07-2014 om 15:38
Het onderzoek loopt nog steeds en helaas hebben we nog veel jongeren nodig.
Kent u nog iemand in de leeftijd van 14 t/m 17? Dan zou het super zijn wanneer u het bericht naar hem/haar door zou sturen.
Enorm bedankt voor alle hulp!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.