Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoek naar het speelgedrag van kinderen van 7-9 jaar

Beste ouder/verzorger,

Voor mijn studie Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft ben ik momenteel bezig met een project wat zich bezighoudt met het speelgedrag van kinderen van 7-9 jaar en het onderwerp Spelend Leren. Hiervoor moet ik een speeltoestel ontwerpen waar kinderen mee kunnen spelen op het schoolplein tijdens de pauzes. Het is de bedoeling dat ze hier ook wat van leren in de richting van techniek, het zogenaamd spelend leren.
Om mijn doelgroep beter te leren kennen, wil ik u daarom vragen om deze enquête in te vullen met behulp van uw kind met een leeftijd tussen de 7 en 9 jaar.
Uw antwoorden zullen geheel anoniem verwerkt worden en alleen voor educatieve doeleinden gebruikt worden.

Het onderzoek is hier te vinden: https://docs.google.com/forms/d/1m8o3qqU9U3xtJrnnUMELB1gP5NWSMWgZrgp9jP_WIyQ/viewform?usp=send_form

Alvast bedankt voor uw medewerking!

Vriendelijke groet,
Alma

StudentAlma

StudentAlma

16-02-2015 om 19:27 Topicstarter

Benodigde tijd

Wat ik nog ben vergeten te melden is dat het invullen van de enquête maar een paar minuten duurt.

Hanne.

Hanne.

16-02-2015 om 22:00

ingevuld

Ik heb de lijst ingevuld. De eerste vragen lijken mij voor een ouder lastig in te vulken. Ik heb geen idee met wat voor speelgoed mijn kinderen op school spelen. Ik ben er niet bij en zij vertellen het me niet.

Thursday Next

Thursday Next

16-02-2015 om 22:19

leuk

ik zal hem, vanwege die eerste vragen, morgen even samen met mijn dochter van 8 invullen.
Weet je trouwens dat het speeltoestel/klimrek oorspronkelijk ook bedoeld is om kinderen wiskundige figuren te leren?
>>
Hinton's (=de uitvinder van het klimrek) father, a mathematician, had built a similar structure from bamboo when Hinton was a child; his father's goal was to enable children to achieve an intuitive understanding of 3-dimensional space through a game in which numbers for the x, y, and z axes were called out and each child tried to be the first to grasp the indicated junction. Thus the abstraction of Cartesian coordinates could be grasped as a name of a tangible point in space.
>>
Dochter heeft net een project over uitvinden gedaan waarbij zij het klimrek behandelde. Heeft er ook zelf 1 ontworpen met o.a. meerdere kabelbanen.

StudentAlma

StudentAlma

17-02-2015 om 12:33 Topicstarter

Bedankt

@Hanne.
Hiervoor had ik bedacht dat het onderzoek samen met het kind ingevuld zou worden, maar als het kind dit niet zegt dan houdt het natuurlijk op. Alsnog bedankt voor het invullen!

@Thursday Next
(Alvast) bedankt voor het invullen! En wat leuk zeg, dat wist ik helemaal niet! Ik zal het eens opzoeken! En dat klinkt zeker als een leuk klimrek

Hanne.

Hanne.

17-02-2015 om 12:47

slecht gelezen

Oeps, ik had over het samen invullen heen gelezen, dan is het inderdaad logischer.

Nur

Nur

24-02-2015 om 11:36

Beperkter

Wat het spelen op het schoolplein en in de klas betreft hebben kinderen natuurlijk minder vrije keuze over waar ze mee kunnen spelen. Ze spelen dan misschien met dingen waar ze thuis minder vlug voor zouden kiezen omdat ze minder mogelijkheden hebben op school. Er is vaak maar beperkt speelgoed aanwezig (zeker in de klas)

Gedaan hoor!

Was zo gebeurd.

Pien

Pien

24-02-2015 om 14:07

Ingevuld

Samen met zoon.

Hij vroeg: "Wanneer gaat die mevrouw dan nieuw speelgoed uitvinden? Mag ik daar dan ook mee spelen?"

)

dc

dc

25-02-2015 om 00:06

Architecture workshops

Bij ons op school kwam een keer deze organisatie:
http://www.architectureworkshops.org/

De kinderen vonden het echt geweldig. Misschien kun je daar iets mee?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.