Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Marlot van Dykhuizen

Marlot van Dykhuizen

04-10-2018 om 11:13

ONDERZOEK - OPVOEDING; niet alleen wat je doet, maar ook hoe je denkt en voelt

Geachte heer, mevrouw,

Ieder kind is wel eens dwars en opstandig. Hoe opvoeders hierop reageren beïnvloedt het gedrag van kinderen, maar het gedrag van uw kinderen lokken ook reacties uit van opvoeders. De relatie tussen gedrag van opvoeders en kinderen wordt waarschijnlijk in stand gehouden door complexe emotionele (d.w.z. je gevoelens) en cognitieve (d.w.z. je gedachten) processen. We weten echter nog weinig over hoe dagelijkse gedragingen, gevoelens en gedachten elkaar precies beïnvloeden. Om gezinnen met vragen over opvoeding en de ontwikkeling van hun jonge kinderen beter te kunnen helpen moeten we deze processen beter leren begrijpen. Hiervoor vragen we uw hulp! Ik hoop dat u mij wilt helpen met het werven van deelnemers voor dit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam! 

Wat houdt het onderzoek in? 
Het doel van dit onderzoek is om te onderzoeken of en hoe gedragingen, gevoelens en gedachten van de ouder en het gedrag van het kind elkaar beïnvloeden. Het onderzoek bestaat uit twee delen, namelijk een vragenlijst en een dagboekstudie. In totaal duurt het onderzoek 12 dagen. Ouders vullen digitaal een vragenlijst in op dag 1 en op dag 12. Dit duurt maximaal 30 minuten per keer. Op de andere dagen krijgen de ouders een oproepje om korte vragen te beantwoorden over hun eigen gedrag, emoties, stress, cognities en over het gedrag van hun kind. Dit duurt ongeveer 5 minuten per dag. De ouders kunnen alles digitaal invullen, waardoor de belasting voor de ouders minimaal is. 


Wat voor participanten zoek ik? 
Voor het onderzoek zoek ik participanten verspreid door heel Nederland. Ik richt mij op ouders van jonge schoolkinderen (4 – 8 jaar), die vragen hebben over opvoeding

Wat levert het onderzoek u op?
• Tips en oefeningen voor het omgaan met stress, negatieve gedachten en gevoelens
• Tips en oefeningen voor het omgaan met dwars en opstandig gedrag
• Persoonlijke resultaten van het onderzoek
• U maakt kans op een cadeaubon ter waarde van €25 (als u minimaal 80% invult)

Wat vragen wij van u?
• Dag 1: invullen van een vragenlijst (maximaal 30 minuten)
• Dag 2 t/m 11: invullen van een aantal korte vragen over uw dag (“dagboekje” van maximaal 5 minuten per dag)
• Dag 12 invullen van een vragenlijst (maximaal 30 minuten)
• Deelname is geheel vrijwillig
• Deelname heeft geen nadelen

Het onderzoek zal plaatsvinden van 4 november tot 16 november.
Graag hoop ik dat u mij wilt helpen, u kunt mij bereiken via de mail ([email protected]) voor vragen/opmerkingen.

Met vriendelijke groet,

Marlot van Dijkhuizen
Master student Forensische orthopedagogiek, Universiteit van Amsterdam

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.