Home » Forum » Online boodschappen bestellen

Online boodschappen bestellen

7 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
Mark
Online boodschappen bestellen

Ken of ben jij iemand die online boodschappen bestelt?
Dan ben ik op zoek naar jou!

Deze week ben ik begonnen met afstuderen aan mijn studie Design for Interaction aan de Technische Universiteit Delft. Samen met Picnic ga ik op zoek naar manieren om boodschappen doen met je familie of partner nog makkelijker te maken!

Voor mijn onderzoek ben ik op zoek naar families die regelmatig online hun boodschappen bestellen en hun ervaringen met mij willen delen..

Ben of ken jij iemand die online boodschappen bestelt? Reageer hieronder of stuur me even een persoonlijk berichtje via https://mark098845.typeform.com/to/xcqkjN

AnneJ
Anoniem

Het is denk ik handiger als je hier een link naar je onderzoek plaatst waar mensen anoniem kunnen reageren.

https://www.ad.nl/economie/onlinesuper-picnic-geeft-personeel-meer-loon-...

Zelf doe ik online boodschappen bij AH. Picnic is nogal negatief in het nieuws gekomen hoe ze met hun personeel omgaan. Volgens dit bericht lijkt het wel wat verbeterd.

Paasei
Geen Picnic

Ik bestel heel regelmatig online mijn wekelijkse boodschappen. Bij Jumbo of Appie. Er zijn 2 redenen waarom ik niet kies voor Picnic;
1/ het assortiment is veel te beperkt. Als ik nog ergens anders aanvullende boodschappen moet halen schiet het niet op.
En ja, je kunt opgeven wat je 'mist'. Ook wel eens gedaan. Maar dat zet geen zoden aan de dijk.
2/ ik houd er niet van om met een mobiele app te moeten werken. Zit liever achter mijn computer cq laptop op een website. Werkt veel overzichtelijker.

AnnaNiem
Picnic

Picnic is een stadsdingetje. Hier op het platteland zijn ze er nog niet. Dus helaas, toch Appie, Jumbo of gewoon boodschappen doen. Zoveel meer tijd kost dat ook niet en de winkel is 7 dagen per week open dus flexibeler dan die bezorgblokken.

Dees
Picnic

Hier gewoon de picnic prima voor de boodschappen, heel soms mis ik iets vaak komt dat er vanzelf weer bij (omdat ik het voorstel als product). Ik denk dat ik in een jaar tijd 2 keer een product heb moeten halen in super omdat picnic het niet heeft. Die producten heb ik op een later moment wel kunnen bestellen.

De meeste andere bedrijven werken met flinke bedragen aan statiegeld voor de kratten, daarnaast zijn ze een stuk duurder en de tijden zijn ideaal je weet ruim tevoren wanneer de komen binnen een tijdsframe van een uur en op de dag zelf hoor je binnen een tijdsframe van volgens mij een half uurtje wanneer ze komen. Ideaal dus

zonnebloem
Paasei

Assortiment van Picnic veel te beperkt? Daar kan ik mij nou niets bij voorstellen. Wat zijn dat dan voor dingen, die de Picnic volgens jou niet heeft?

Ik ben al sinds het begin klant bij Picnic, en toen was het assortiment inderdaad beperkt. Maar inmiddels hebben ze gewoon vrijwel alles.

Bo
Picnic/AH

Ik bestel mijn wekelijkse boodschappen bij AH en af en toe bij Picnic. Waarom ik liever AH heb? Ik vind de kwaliteit van de producten een stuk beter! Het huismerk van Picnic is dat van Hoogvliet en dat vind ik echt minder. Vers vlees, verse vis of brood vind ik ook van mindere kwaliteit.

Ook ik vind het assortiment te beperkt en ze hebben vaak niet het merk/soort dat ik wil hebben. De 'mist u iets optie' heeft slechts 1 keer tot een toevoeging aan het assortiment geleid. Ik wil een 'one stop shop' dus als ze iets niet hebben, bestel ik gewoon het liefst bij Appie.

Verder komen ze maar een uurtje per dag bij mij in de straat, vaak rond 16 uur en dan ben ik nog niet thuis. AH heeft heel veel keuzemogelijkheden. Met een bezorgbundel hoef je maar voor 50 euro te bestellen en dat haal ik makkelijk.

Die plastic tasjes snap ik ook niet, verdwijnen zo in de plastic container en is dus niet duurzaam. Je kan ze niet gebruiken en ik ga ze niet bewaren tot de volgende keer. Liever de kratten zoals AH, nu krijg ik soms wel 15 nutteloze plastic tasjes. Of de bezorger moet ze gelijk mee terug nemen.

Gelukkig kan je nu wel een bijbestelling doen, dat kon eerst niet en was een groot manco. Dat is een flinke verbetering, maar kon bij AH natuurlijk al lang.

Tot slot vind ik het prettig op 's avonds op mijn laptop te bestellen (beter overzicht) en Picnic kan alleen op mijn mobiel. Dat is niet handig als je een grote bestelling hebt.