Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Mats van Gemert

Mats van Gemert

20-05-2019 om 11:58

Rotondes vs. Kruispunten met verkeerslichten

Beste allemaal,

Iedereen beleeft rotondes en kruispunten met verkeerslichten op een andere manier. Ook in verband met de veiligheid van uw kind zult u wellicht een voorkeur hebben, of misschien heeft u los hiervan sowieso een voorkeur voor een bepaald type kruising als automobilist.

Voor mijn studie heb ik een enquête opgesteld over dit vraagstuk. Invullen duurt maximaal 10 minuten, ik zou er erg mee geholpen zijn als u de enquête in wilt vullen. Nadere informatie staat in de enquête zelf, hierbij de link:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfRfGc6B48bJ945t_Cwm8rj8EF0721wwCF2yRX2pY3GwMh7gw/viewform?usp=sf_link

Met vriendelijke groeten,

Mats van Gemert

Bennikki

Bennikki

20-05-2019 om 12:49

Mats

Prima enquête! Leuk om in te vullen.

Lou

Lou

20-05-2019 om 13:51

Prima

Inderdaad prima enquête. Succes met je onderzoek.

Merz

Merz

20-05-2019 om 13:58

ingevuld

Hangkous

Hangkous

20-05-2019 om 14:04

goede enquete

Heb hem ook ingevuld.

Thursday Next

Thursday Next

20-05-2019 om 14:06

beter lezen Thursday...

het gaat alleen om automobilisten. Dat vermeld je netjes hoor Mats!
Ik ben dus gestopt na een paar vragen en heb toen de inleiding en je forumbericht echt gelezen.

wimb

wimb

20-05-2019 om 14:12

geen buitenland.

Bij "provincie" kan ik geen buitenland selecteren. Naar mijn mening zijn de regels in de diverse europese landen nog teveel verschillend.
Wimb

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-05-2019 om 16:45

Fijn

Hier kon ik wel wat mee. Bijvoorbeeld eens mijn grieven uiten over voorsorteerrotondes met gescheiden rijbanen. Echt verschrikkelijk vind ik ze. Het is me wel eens overkomen dat ik drie keer opnieuw moest aanrijden, omdat ik steeds in de verkeerde baan zat. Ja, heel suf, vind ik zelf ook.
Fietsers op rotondes vind ik ook heel irritant, zeker in de spits, en helemaal als ze ineens van rechts komen (waar dat helemaal niet mag omdat ze dan spookrijden).

Phryne, wat vind je erger

Een rotonde met tweerichtingen fietspaden, zodat fietsers van twee richtingen kunnen komen maar dat je erop bedacht bent, of dat ze maar van één richting mogen komen en als ze dat dan toch doen, je je een rotje schrikt?
De Fietsersbond is vaak voor twee richtingen omdat fietsers toch graag tegen het verkeer in rijden omdat ze dan maar één keer hoeven over te steken.
Ik voel me niet op mijn gemak als ik de rotonde "op de verkeerde manier" neem, terwijl het toch mag.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-05-2019 om 18:25

Een kant

Liefst gewoon eenrichtingsfietspaden, dat lijkt me voor de fietser ook veel veiliger.

mirreke

mirreke

21-05-2019 om 13:33

Goede enquête

En leuk onderwerp. Ik vind rotondes een fantastische uitvinding.

Mats van Gemert

Mats van Gemert

22-05-2019 om 23:33

Super

Iedereen enorm bedankt voor het invullen van de enquête!

Jij bedankt!

Door de enquete weet ik nu dat ik rtondes fijner vind dan kruispunten met verkeerslichten!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-05-2019 om 09:27

Rotondes

In de spits zijn rotondes een drama. Zoveel mensen die staan te twijfelen of ze wel of niet... Hier staan ze vaak ook helemaal vast, waardoor je ook niet simpel rechtsaf kunt. Geef mij maar stoplichten, lekker duidelijk en meestal kun je gaan als hij op groen staat.
Overdag op rustige tijden rijden rotondes natuurlijk beter door, maar ik rijd niet zo vaak op die tijdstippen.

Triva

Triva

23-05-2019 om 09:36

Phryne

Dan is een rotonde op die plaats niet geschikt. Dat komt ook voor, maar dat betekent niet dat élke rotonde niet geschikt is in de spits.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.