Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Fleur

Fleur

20-04-2020 om 16:13

Samen kunnen we informatie over vaccinaties verbeteren!

Als student in gezondheidsbeleid doe ik onderzoek naar de perceptie van ouders op de HPV-vaccinatie en de informatievoorziening over vaccinaties in Nederland. Zo hoop ik aanbevelen te kunnen geven die aansluiten op de voorkeuren van ouders. Bent u ouder van een kind tussen de 7 en 18 jaar oud en wilt u mij helpen met mijn onderzoek? Dan kunt u deze vragenlijst online invullen: https://forms.gle/aczi1of8ZxwRq4CX8

Alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet, Fleur ter Ellen

V@@s

V@@s

20-04-2020 om 17:44

foute vraagstelling

Een 12/13 jarige laat je niet meer vaccineren. Die heeft namelijk zelf inspraak in zijn of haar medische behandeling. Die moedig je hoogstens aan om zichzelf te laten vaccineren.

V@@s

V@@s

20-04-2020 om 17:45

en zo kun je het helemaal niet formuleren

"Ja, ik heb mijn kind gevaccineerd met het HPV-vaccin"

Daar kun je toch alleen maar met ja op antwoorden als je toevallig zelf de prikzuster geweest bent. Ik verwacht van een master toch iets meer zorgvuldigheid.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2020 om 18:09

Vaas

Geen hpv vaccin? Dan ook geen wifi. Kunnen we heeeel lang volhouden...

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2020 om 18:15

Enquete

Prima enquete hoor!

V@@s

V@@s

20-04-2020 om 19:20

ik ben meer van het overtuigen op een andere manier Ad Hombre

Maar hier is de vaccinatie ondanks ernstige prikangst ook gewoon gehaald.

Maar echt, ik verwacht meer van masterstudenten en dan val ik heus niet over een spelfoutje. Maar wel over verkeerde vraagstellingen.

(denk trouwens dat dat wel één van de redenen is van het eerder geven van het HPV vaccin, als je dat al op 9 jarige leeftijd doet dan gaan de ouders er nog gewoon over).

Fleur

Fleur

20-04-2020 om 19:22

Reactie op V@@S

Bedankt voor uw reactie. Die vraag is inderdaad niet helemaal goed gesteld. Ik heb hem aangepast.

Met vriendelijke groet,

Fleur

V@@s

V@@s

20-04-2020 om 19:25

niet voor maar tegen

We vaccineren ook niet voor HPV maar juist tegen HPV. Overigens is mijn eerdere kritiek al verwerkt. Dat is dan wel weer positief.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2020 om 20:45

Vaas

Mijn 13 jarige gaat zich gewoon laten vaccineren omdat hij dat zelf wil, hoor.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-04-2020 om 00:56

Vanzelfsprekendheid

Ik denk dat een belangrijke oorzaak voor de lage vaccinatiegraad voor HPV is dat de folder zo uitgaan van de keuze en vrijblijvendheid. De eerdere vaccinaties haal je omdat het CB je een afspraak stuurt, en voor HPV moet er ineens een afgewogen keuze worden gemaakt. Heel raar. Die keuze heb ik iig niet aan mijn kind gegeven. Dwingen kun je niet, maar in het gesprek heb ik de keuze min of meer weg gelaten.

@Emma

@Emma

21-04-2020 om 05:02

Antwoord

"Ja, mijn kind is gevaccineerd" kan ik niet aanvinken
Natuurlijk geef je je kind geen keuzevrijheid. Net als gezond eten, je manier van vakantie vieren, hoe vaak ga je douchen enz: die dingen zijn gewoon zo.

@Emma

'Natuurlijk geef je je kind geen keuzevrijheid.'

Mijn dochters mochten zelf bepalen of ze zich tegen HPV lieten inenten.

Ad Hombre

Ad Hombre

21-04-2020 om 15:55

HPV

"Heel raar. Die keuze heb ik iig niet aan mijn kind gegeven. Dwingen kun je niet, maar in het gesprek heb ik de keuze min of meer weg gelaten."

Verstandig

"Mijn dochters mochten zelf bepalen of ze zich tegen HPV lieten inenten."

Sydney

Zucht. Waarom moet je mij weer hebben? Anderen in dit draadje geven precies hetzelfde aan, maar die laat je met rust. Dit is pesten, walgelijk gewoon.

Koffiekop

Koffiekop

21-04-2020 om 17:11

Ingevuld hoor!

En even hier reageren op de discussie: mijn (destijds) 12-jarige had niet echt inspraak. Natuurlijk hebben we het erover gehad. En gelukkig was ze het direct met onze zienswijze eens. Anders hadden we er nog even een goed gesprek over moeten voeren . Maar ook met 12 vond ik dat ik als ouder voor de volle 100% verantwoordelijk ben voor haar gezondheid. Dat soort beslissingen kun je met 12 echt nog niet zelf overzien en dus nemen. Ondanks haar prikangst is ze dus gewoon haar inenting gaan halen. Sterker nog, ze heeft zich over een vriendinnetje ontfermd die echt niet durfde. Maar samen ging het wel goed. Ik was dus erg trots op haar.

Ad Hombre

Ad Hombre

21-04-2020 om 21:54

Sydney

Ah, dat was 'm. Het zal de parmantige zelfingenomen manier zijn waarop je dat zegt. (in mijn beleving dan, he)

Projectie Ad

Dat vind ik een voorbeeld van projectie. Je bent zelf nogal stellig en uitdagend, 'parmantig zelfingenomen', en beticht daar een ander van. Dat kan wat irritatie oproepen dus.

Dat ouders hun kinderen moeten 'dwingen' voor hun bestwil tot hun achttiende jaar, en volgens sommigen nog langer, kan een politiek correct dingetje zijn dat sommige ouders vervuld van een zelfvoldaan gevoel een bovenstebeste ouder te zijn. En liefst zoekt men daar dan ook nog bevestiging van of geeft elkaar het prettige gevoel dat dit je taak is: je kind vanzelfsprekend leiden/dwingen naar het bestwil.

Andere ouders hoeven daar niet vanzelfsprekend in mee te gaan. Zelfs niet als het om vaccinatie gaat. Een hot topic dat je leert niet altijd in te gaan op de kennelijk uitnodigend bedoelde uitdagende manier van spreken daarover. Want dan wordt je ingedeeld bij de 'antivaxxers'. Dus Sydney, neem het niet persoonlijk, het is een dingetje.

Ad Hombre

Ad Hombre

21-04-2020 om 22:59

AnneJ

Jee Anne. Dat had ik vast zelf niet kunnen bedenken.

Ik krijg genoeg shit over me heen, ook van Sydney dus ik heb geen medelijden met haar.

Fleur

Fleur

22-04-2020 om 09:45

Interessante discussies

Beste allen,

Allereerst bedankt voor het invullen van mijn vragenlijst!
Ten tweede, wat een interessante discussies zijn hier ontstaan naar aanleiding van mijn vragenlijst! Zou iemand misschien zijn/haar mening willen toelichten in een online interview met mij? Dit zal 30-45 minuten duren en kan via Skype/Zoom of een ander programma dat u fijn vindt.

U kunt mij dan mailen op: [email protected]

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Fleur

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.