Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Tiffany

Tiffany

20-09-2019 om 18:59

Scriptie: Jongeren met LVB en groepsdruk

Hallo!

Mijn naam is Tiffany van Dam. Momenteel doe ik de opleiding Persoonlijk Begeleider niveau 4.
Om mijn opleiding af te ronden moet ik een scriptie schrijven. Mijn scriptie gaat over jongeren met een licht verstandelijke beperking en groepsdruk.
Een onderdeel van mijn scriptie is dat ik een enquête moet laten invullen. Ik heb ervoor gekozen om de enquête te richten naar de jongeren met een licht verstandelijke beperking. Het is een enquête met ja/nee en multiple choice vragen. Ben of ken jij een jongere met een licht verstandelijke beperking?
Zou de jongere met een licht verstandelijke beperking dan via deze link: https://www.survio.com/survey/d/D3H5A7A9J3R9R6M4U de vragen kunnen beantwoorden en als laatst op verzenden willen klikken?
Je beantwoord de vragen anoniem.
Je zou mij en (toekomstige) begeleiders er enorm mee helpen!

juf Ank

juf Ank

20-09-2019 om 20:25

ik zelf

werk met mensen met LVB en heb een zoon met LVB. Ik denk niet dat ze deze enquête in zullen vullen zoals jullie het bedoelen. Er is vaak een behoorlijk gebrek aan zelfinzicht en de kans is groot dat ze zich niet echt beseffen dat ze iets doen omdat iemand anders het zegt. Bovendien als je zegt 'omdat het van iemand anders moest' dan herkennen zij dat vaak niet: je zult de situatie anders moeten omkleden. Ik denk dat het heel moeilijk is om echt een beeld te krijgen omdat mensen met LVB niet snel geneigd zullen zijn een enquête in te vullen en daarnaast de kans groot is dat zij door gebrek aan zelfkennis weinig zullen aangeven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.