Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Single parents gezocht voor klein interview

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een paar alleenstaande ouders met kinderen tussen de 0 en 6 jaar die mij kunnen helpen met mijn studie door mee te doen aan een klein interviewtje. Ik ben een tweedejaars student Industrieel Ontwerpen (Technische Universiteit Delft) en momenteel doe ik onderzoek naar de wensen onder alleenstaande ouders om passende producten te kunnen ontwerpen. Het interview zal rond de twintig minuten duren en kan online (via Zoom bijvoorbeeld) plaatsvinden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes,
Dorrit

Tabitha

Tabitha

15-10-2020 om 20:55

Nieuwsgierig

Ik ben wel heel benieuwd wat voor producten anders zijn voor ouders die single zijn dan voor ouders die samen zijn.
Ik val buiten jouw criteria, dus ik kan je verder niet helpen.

Dorrith

Dorrith

15-10-2020 om 22:28 Topicstarter

Soorten producten

Bedankt voor de interesse! De gedachte (en vraag) is dat alleenstaande ouders (met meerdere kinderen) wat vaker een extra handje kunnen gebruiken. Nu bestaan bijvoorbeeld dubbele buggies, maar misschien zou er vraag zijn naar een dubbel zitje wat op de buggy past, maar ook als wipstoeltje of fietszitje kan werken. Of producten die helpen bij het tegelijk baden of verschonen van beide kinderen. Zou daarom graag wat wensen horen van de doelgroep!

Flavia

Flavia

16-10-2020 om 11:04

Maar Dorrith

Dat zijn dezelfde producten als andere ouders die dingen alleen moeten doen, dat heeft niets met alleenstaand te maken.

Mijn dochter is de leeftijdsgroep al geruime tijd voor bij maar ik heb 1-6 alleen gedaan.
Waar ik het meeste behoefte aan had: iemand die af en toe opvang deed zodat ik ook een keer tijd voor mezelf had 's avonds.
Een luisterend oor.

Maar de spullen die er zijn waren prima voor wat ze doen moeten. Juist dingen die dubbele functies hebben zijn lastig want dan kun je niet je kind even in het wipstoeltje parkeren want dat moet je nog van de fiets afhalen.

Zodra je meerdere kinderen hebt ga je dingen na elkaar doen, tegelijk is geen optie tenzij je met meerdere personen bent, maar de producten die je nodig hebt veranderen daar niet door.

Alleenstaand ouderschap is in dat opzicht echt niet anders dan een ouder die op dat moment alleen thuis is.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-10-2020 om 11:38

Lastig

Het lastigste vond ik als ik met een kleuter, maxicosi, boodschappentas en werktas thuis kwam, en dan alles naar de eerste verdieping (zonder lift) moest brengen. Dat ging niet in een keer, dus dan deed ik eerst de maxicosi en liet de tassen beneden staan. Een draagconstructie voor alles zou handig zijn geweest, en een goede workout om met 30 kilo bepakking de trap op te lopen
Of koken met een kleuter voor de tv en brullende dreumes in de box.

Mijntje

Mijntje

16-10-2020 om 18:40

samen

Maar als je samenwoont betekent het niet dat je de hele tijd samen bent. Dan zeul je ook in je eentje met je boodschappentas, maxicosi en werktas. Ik liep altijd alleen achter een kinderwagen, die duwden we niet samen. Qua producten weet ik dus niet wat je zou kunnen ontwerpen. Het is denk ik meer dat je in je eentje alles moet beslissen (schoolkeuze/medische trajecten) waar het lastig is als alleenstaande ouder. Maar wat daar nou voor product bij past? (een mobieltje, die hebben we al)

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-10-2020 om 19:11

Mijntje

Als je samen bent kan een van de ouders ‘s avonds of in het weekend boodschappen doen. Ik wilde de kinderen niet meenemen dus dan ging ik voordat ik naar de opvang ging. Maar met kleine kinderen zit je ‘s avonds gewoon ‘vast’. Voor iets simpels als een vergeten pak melk moet het hele spul mee, of heb je een oppas nodig.

Alleenmoeder

Alleenmoeder

16-10-2020 om 19:28

Alleen

Als je een partner hebt ga je toch niet in je eentje 3 hoog met boodschappen, buggy, maxicosy, werktas en baby de trappen op na een dag werken?

Boodschappen deed ik zonder kind (als ze nog even op kdv was) of in het weekend samen met kind en dan geen stress van werk en afhalen.

Dorrith

Dorrith

19-10-2020 om 13:26 Topicstarter

Dank!

Bedankt voor alle reacties! Het levert veel nieuwe inzichten op. Producten die helpen bij het dragen van zware tassen en kinderen zouden dus wel fijn zijn, begrijp ik. En natuurlijk kan dat inderdaad ook gunstig zijn voor ouders die wel samenwonen. Ik ga verder met mijn onderzoek. Bedankt allemaal! Meer reacties zijn altijd nog welkom!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.