Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Marijke

Marijke

14-04-2020 om 11:44

Vragenlijst over buiten spelen

Hoi allemaal!

Ik ben bezig met mijn afstudeeropdracht voor de master Industrieel Ontwerpen aan de Universiteit Twente, waar ik onderzoek doe naar hoe we kinderen (vooral in de stad) kunnen motiveren om meer buiten te gaan spelen.

Om dit mogelijk te maken, ben ik momenteel onderzoek aan het doen naar het buiten speel gedrag en wat motivaties en belemmeringen zijn voor buiten spelen in steden. Om deze informatie te krijgen heb ik een vragenlijst gemaakt en zou ik graag jullie ideeën hierover willen horen.

Deze vragenlijst duurt maar 2 minuutjes om in te vullen. Alvast hartelijk bedankt voor uw hulp in mijn onderzoek!

Dit is de link naar de vragenlijst: https://forms.gle/dXcngmmEhEHExija7

Tot en met 13 jaar

De enquete is voor ouders van kinderen tot en met 13 jaar blijkbaar.

Die van mij zijn ouder. Mijn idee zou zijn om een manier te vinden om bij de (her)inrichting van buurten, renovatie en groot tuinonderhoud, er expliciet rekening te houden met de speelmogelijkheid van kinderen.

In mijn oude buurt heeft men een 'hofje' willen creëren bij een U opgestelde portiekwoningblok. Alleen de bewoners beneden krijgen een sleutel voor toegang tot de binnentuin. Daardoor kunnen veel kinderen niet zomaar in de tuin spelen.
Na gedoe met over het met pijlen bewaakte hek klimmen is er nu permanent iemand die het slot vernielt zodat men wel in en uit de tuin kan komen.

Bovendien was het een heerlijk groen en rustige binnenplaats, in het verlengde van ieders tuin, waar bosschages waren, bessenstruiken en een voetbalveldje.

Nu is er een fietspad met achterlangs fietsenhokken, het groen is weg en er spriet hier en daar een boom, men kan nu bij elkaar naar binnen kijken, en kunnen er motoren langsdampen omdat de fietshokken van voren naar achteren, in de tuin, zijn verplaatst.

Dus echt prettig en veilig spelen is het niet meer, helaas.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.