Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Nino

Nino

08-10-2018 om 11:34

Welke (actie)figuren spelen een belangrijke rol in het leven van uw kind? (± 8 jaar)

Beste ouders en verzorgers,

Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek. Ik ga een interactief middel ontwikkelen waarmee jonge zieke kinderen (± 8 jaar oud) kunnen communiceren. Om de beleving van hun ziekte een positieve wending te geven.

Ik zit momenteel in de conceptfase en zou graag willen weten welke (actie)figuren belangrijk zijn voor kinderen van die leeftijd! Helaas heb ik zelf nog geen kinderen en is het niet altijd gemakkelijk om kinderen van die leeftijd te spreken. Ik hoop daarom dat ouders en verzorgers van kinderen in die leeftijd mij zouden kunnen helpen.

Mijn vraag: Welke (actie)figuren of helden zijn belangrijk voor uw kinderen (jongetjes en meisjes)? Naar welke televisieprogramma's kijken ze graag en zijn er misschien figuren uit films of games waar ze erg naar op kijken?

Graag zou ik van jullie horen!

Met vriendelijke groet,
Nino ten Brink

Ludo Holleman

Ludo Holleman

08-10-2018 om 12:34

Pas op...

Is het alleen een leeropdracht, of is het de bedoeling dat dat interactieve middel ook echt op de markt komt?

Pas in het laatste geval ontzettend op met de rechten. Voor het gebruik van populaire (actie)figuren moet je royalties betalen. Daarvoor zijn die figuren nu juist bedoeld. Om er geld aan te verdienen.

Overigens speelt die rechtenkwestie natuurlijk ook een rol als het alleen maar een leeropdracht is. Je zult dan immers - in de bijbehorende scriptie - moeten aangeven hoe je de financiering wilt rondkrijgen als het product echt op de markt zou komen.

Succes!

Nino

Nino

08-10-2018 om 14:29

Reactie op rechten

Bedankt voor uw tip over de eigendomsrechten. Het middel zal uiteindelijk op de markt komen. Ik ben ervan op de hoogte dat je niet zomaar bepaalde figuren na kan maken.

Echter zou ik wel graag willen weten in welke hoek ik zal moeten gaan ontwerpen. Bijvoorbeeld realistische of cartoon figuren.

Populair

Spiderman is populair. Sowieso veel action heroes: captain america, black panther, batman, iron man,...
star wars nu weer wat minder.Dat was een paar jaar terug heel populair. Zou wel weer terug kunnen komen als er straks weer nieuwe televisieseries komen. Tv heeft vaak meer impact dan film op jonge kinderen.

Jasmijn

Jasmijn

08-10-2018 om 15:58

Die van mijn zoon zijn:

- Phineas en pherb (schrijf je dat zo?)
- Minecraft

En op de tv kijkt hij meestal salvage hunters op Discovery, dus of je daar iets aan hebt? En auto's vind hij ook heel interessant.

vlinder72

vlinder72

08-10-2018 om 18:55

En hier

Spiderman
Iron man
Black panther
Groot
Rocket

rode krullenbol

rode krullenbol

08-10-2018 om 21:39

Hiero

In ieder geval één: Supermamma

Triva

Triva

09-10-2018 om 03:33

Youtubers!

Die zijn algemeen populair dus zoiets zou als vlog moeten denk ik.

Raffie

Raffie

09-10-2018 om 08:52

En voor meisjes

zit je al gauw goed met unicorns denk ik...

Nino

Nino

09-10-2018 om 11:53

vrouwelijke superhelden

Bedankt voor jullie input. Ik kan hier zeker mee uit de voeten! Echter hoop ik nog meer te weten te komen over de actiefiguren en personages die een belangrijke rol spelen bij de dames.

Reacties zijn erg gewenst!
Bedankt

Meisjes

Voor (jonge) meisjes: eenhoorns inderdaad. En (iets oudere meiden misschien?) Meisje Djamila (vlogster). Mijn dochter (11) volgt haar al zeker 2 jaar geloof ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.