Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

ASS en slaapproblemen

Hallo,

Ik ben student pedagogiek en voor een schoolopdracht begeleid ik een ouder van een kind met ASS. Het kind kampt met slaapproblemen. Het slaapt in bed van de ouder en heeft moeite met inslapen en doorslapen. Ik heb literatuuronderzoek gedaan. Er zijn veel slaaptrainingen te vinden voor deze problemen, maar deze zijn niet passend voor kinderen met ASS. Daarom ben ik nu op zoek naar ervaringsdeskundigen die tips voor mij hebben rondom het thema slaaproblemen bij kinderen met ASS.

Ik hoor het graag!

M.v.g. Sanne

Wat goed dat je ook hiermee probeert te helpen. Maar ik denk dat je wat meer info moet geven willen we hier advies over kunnen geven. Is er bekend (of een vermoeden) waar de slaapproblemen vandaan komen? Slikt het kind bijvoorbeeld medicatie die dat kan veroorzaken? Kijkt de behandelaar/behandelaren hier ook al naar? Hoe oud is het kind? Hoe leerbaar/intelligent is het? Nou ja, dat soort relevante zaken.