Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Besparen door korter te douchen - Onderzoek voor nieuw product

Hallo!

Zouden jullie me kunnen helpen met een klein onderzoekje? Ik ben Industrieel Ontwerper in opleiding en ben bezig met een opdracht van een grote speler op het gebied van domotica. Nu ben ik bezig om een product te ontwikkelen die er voor moet zorgen dat mensen korter gaan douchen. Dat bespaart een hoop water en gas. Juist met kinderen valt misschien nog een hoop te besparen, vandaar dat ik hier kom met mijn enquête.

Ik heb een aantal manieren bedacht om dit te bewerkstelligen en in deze enquête vraag ik wat jullie er van vinden.

Klik hier om naar de enquête te gaan.
https://docs.google.com/forms/d/17Rx9cnjC8gusNBwuh0i4C5udkGJFw6fnVai4bfG1DpY/viewform?usp=send_form
Het is volledig anoniem. Ik vraag alleen naar gezinsgrootte aan persoonlijke informatie. Het is een Google Forms enquête.

Alvast hartelijk bedankt!

Hombre

Hombre

21-05-2014 om 20:49

Plassen

Plassen onder de douche! Dat spaart pas water en het is volledig veilig! Maar hoe maak je er een product van...?

Tante Tiny

Tante Tiny

21-05-2014 om 22:03

Leuke enquête !

zeker invullen, is zo klaar.
En met...... invulruimte voor eigen opmerkingen

Heb hem ook ingevuld

Miste de "hamvraag"
Wie van uw gezin doucht het langst en hoe lang?

antw: Puberdochter, minstens 30 min.

Zo'n apparaat wat de douche uitzet na een minuut of 7 lijkt me wel wat

Katniss

Katniss

21-05-2014 om 22:37

Idd

Puberdochters ja, dat zijn de grootverbruikers. Gelukkig middelt het mooi uit met de rest van het gezin. 9-jarige die binnen 2 minuten klaar is ('jahaa ik heb mijn haar gewassen'), en ik heb 's morgens ook maar 5 minuten de tijd.

Jasam

Hier in huis kan een vergelijkbaar effect worden bereikt door een verdieping lager de warmwaterkraan open te draaien. De douche wordt daardoor niet uitgezet, dat doet de doucher al snel zelf

Het hoeft hier nog niet, maar ik houd het achter de hand voor als de kinderen de puberleeftijd hebben bereikt.

Groeten,

Temet

Als hij dan een kouwe straal geeft, ja

maar hier wordt het water niet koud.

Re: van dochter: Mam, als je de kraan beneden gebruikt, dan sta ik nog langer onder de douche, want dan wordt het zo'n "pielstraaltje" en dan krijg ik mijn haar niet goed uitgespoeld.

amk

amk

22-05-2014 om 19:54

Jasam

bij ons houd je dan echt niets meer over, het is statndaard al een mini straal.

De grootste besparing: maximaal 1x per week douchen en verder gewoon de washand hanteren.

Tine Winkel

Tine Winkel

22-05-2014 om 19:57

amk

als je de door de onderzoeker gewenste besparing wil halen (1 minuut op een gemiddelde van 8,5 minuten, was het toch?), volstaat het zelfs om slechts 1x per week de douchebeurt te vervangen door een washand! (ervanuitgaande dat iemand slechts één maal per dag doucht)

bakko

bakko

22-05-2014 om 20:15 Topicstarter

Bedankt!

Bedankt voor de reacties allemaal! Ook voor de leuke tips, ik heb er veel aan.

Wada

Wada

23-05-2014 om 00:40

tip

Ik heb niet de enquete ingevuld, maar ik wel een idee voor een besparing: een douche die heel makkelijk en snel aan en uit kan op exact de goede temperatuur (waarbij je dus niet hoeft te klooien met het aanzetten totdat de goede temperatuur is bereikt), vooral tussendoor. Voor een deel is dit te verwezenlijken met een thermostaatkraan, maar het hangt ook van je warmwatervoorziening af hoe snel deze weer op temperatuur is. Als dit inderdaad heel makkelijk en snel gaat, en de badkamer is warm genoeg (!), dan kun je makkelijk de douche tussendoor uitzetten bij inzepen, inshampooen, scheren, etc. En dan weer snel aanzetten om uit te spoelen. Dit kan veel water schelen. Maar het is alleen prettig en praktisch als het water meteen goed op temperatuur is en je het zonder warm water niet koud krijgt.

Lucerna

Lucerna

23-05-2014 om 09:16

Besparen

Wij douchen ook niet elke dag (*slechts* één keer per dag, las ik dat nou echt?) en daarbij douchen we op één puber na al korter dan 8 minuten per persoon. Er valt ook nog wel wat te winnen met waterbesparende douchekoppen. Die bestaan gewoon, al jaren. Het vreemde vind ik dan weer de populariteit van douchezuilen en -tempels, met extra grote stortdouchekoppen en zijsproeiers enz.

Maar om het binnen je eigen gezin te houden: een ander idee kan zijn om het douchewater in dezelfde douchebeurt te hergebruiken met een soort snelfilter en een pomp. En niet elke dag douchen helpt ook.

Tine Winkel

Tine Winkel

23-05-2014 om 13:25

slechts eenmaal per dag douchen?!

Ja, Lucerna, dat las je goed. Ik was ook erg verbaasd toen ik hoorde van enkele collega's (met een kantoorbaan, dus geen vuil werk) dat zij altijd 's ochtends en 's avonds douchen. Maar misschien hebben die een ander nachtleven dan jij en ik?

Lucerna

Lucerna

23-05-2014 om 13:32

Tine

Euhm... ik vermoed meer dat het een kwestie is geworden van "zich eventjes opfrissen" ofzo... Het voordeel is wel dat je dan héél snel kunt besparen op je gas- en waterkosten

Denise

Denise

23-05-2014 om 13:39

ieder zijn pleziertje

Ik heb met een vriendin zo nu en dan een discussie over douchende pubers. Haar puberzoon kan zo 20 minuten onder de douche staan. Zelf kan ik er ook wat van, variërend van 10 tot 20 minuten. Vind het heerlijk om lang te douchen. Vriendin doucht max 5 minuten zegt ze, maar zij gaat wel 2 tot 3 keer per jaar naar de sauna. Dus wij hebben altijd de discussie dat wat zij uitgeeft aan een sauna, dat ik daar makkelijk het hele jaar lang wat langer voor kan douchen en wat er aan water stroomt door zo'n sauna (o.a. de douches, en de stoombaden enz enz), dat is helemaal verspillend. (vriendin vind het waterverspilling dat haar zoon zo lang doucht) Ik zelf zou het alleen verspilling vinden als je de kraan aanzet en er niet onder staat, maar als je zelf onder de douche staat en heerlijk geniet van deze luxe...ja ieder zijn ding toch?
Ik douche trouwens 1 keer per dag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.