Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Broodbeleg vervolg

Beste ouders,

Wij zijn 3 studenten van de Universiteit van Maastricht en wij zijn bezig met het ontwikkelen van een nieuw gezond broodbeleg voor kinderen (basisschool leeftijd) met extra gezondheidsvoordelen.

Wij willen graag uw mening m.b.t. dit brood beleg en de volgende onderwerpen:
- Wat voor smaken vinden kinderen lekker? Zoet of juist hartig? En kunt u voorbeelden noemen?
- Welke gezondsvoordelen zou u graag zien in het product? (denk bijv. aan; goed voor de groei, belangrijk voor de botten, voor de gezonde ontwikkeling)
- Wat voor verpakking zou u als ouder aanspreken?
- Wat voor verpakking/product zou uw kind aanspreken?

Bij voorbaat dank!

Chocolade voor en chocolade achter als ik ze de kans geef

- Wat voor smaken vinden kinderen lekker? Zoet of juist hartig? En kunt u voorbeelden noemen?

Als er maar chocolade in zit!

- Welke gezondsvoordelen zou u graag zien in het product? (denk bijv. aan; goed voor de groei, belangrijk voor de botten, voor de gezonde ontwikkeling)

Fairtrade en biologisch.

- Wat voor verpakking zou u als ouder aanspreken?

Een papieren/milieuvriendelijke.

- Wat voor verpakking/product zou uw kind aanspreken?

Maakt niet uit, als er maar chocolade in zit.

Aiselle

Aiselle

10-02-2014 om 17:15

verpakking

Een verpakking die een kind zelf goed kan leegmaken en waarmee het goed kan doseren. Dus geen diepe, smalle potten (alle glazen potten zijn waardeloos van vorm), en geen hagelslagpak met een klein tuitje waarbij als je nog een klein beetje wil, er een hele berg ineens komt.

Gezondheid maakt me niet zoveel uit. Ze moeten hier toch variëren op brood. En al zou het heel gezond zijn, als het heel duur was, kocht ik het niet.

Hanne.

Hanne.

10-02-2014 om 20:22

reactie

- Wat voor smaken vinden kinderen lekker? Zoet of juist hartig? En kunt u voorbeelden noemen?

Wisselt sterk per kind. Een van de kinderen eet vrijwel alleen hartig, de anderen kiezen vaker voor zoet. Voorbeelden van dingen die veel gegeten worden zijn: smeerworst, smeerkaas, kaas, pindakaas, hagelslag, appelstroop, leverworst, honing.

- Welke gezondsvoordelen zou u graag zien in het product? (denk bijv. aan; goed voor de groei, belangrijk voor de botten, voor de gezonde ontwikkeling)

Ik geloof niet in een product dat een gezondheidsvoordeel claimt. Dat zou mij een afknapper zijn. Ik wil dat mijn kinderen gezond eten doordat er voldoende variatie in de voeding. Niet door kunstmatig toegevoegde extra's.

- Wat voor verpakking zou u als ouder aanspreken?
Ik geloof niet dat ik voorkeur voor een verpakking heb. Iets wat goed hersluitbaar is misschien.

- Wat voor verpakking/product zou uw kind aanspreken?
De jongsten zullen zich nog wel door een (Strip)figuur oid aangesproken voelen. De oudste niet die zou weer als een blok vallen voor gezondheidsclaims of claims over dat het goed is voor het mileu.

Qua verpakking:

Alle smeerbare producten die nu nog in de al eerder genoemde potten zitten, in een kuipje!

bibi63

bibi63

17-02-2014 om 21:35

Tja

De favorieten van kinderen zijn toch meestal zoet (in alle varianten) en wbt hartig: smeerworst, smeerkaas, pindakaas, div. worstsoorten.
En als ik een wens zou hebben: dan bovengenoemde producten langzamerhand met wat minder (slecht) vet, zout en suiker.
Gr. Bibi

Juno

Juno

18-02-2014 om 18:49

Ander geluid

Geen kuipje ivm afval maar juist glas en geen geknutseld eten, al denken de kinderen daar anders over. Sorry, ik denk dat ik niet tot jullie doelgroep behoor .
Kinderen hier kunnen smullen van hele foute Nutella maar gaan voor de lunch toch vaak voor een broodje met veel rauwkost. Zowel zoet als hartig wordt hier gewaardeerd maar het hangt van het tijdstip af wat ze willen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.