Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-05-2025 om 16:50
Beste ouders,
Wij nodigen jullie uit om deel te nemen aan een wetenschappelijk onderzoek van Amsterdam UMC. Dit onderzoek richt zich op de psychische gezondheid van volwassenen met een hormonale aandoening (namelijk intersekse/DSD diagnose) ten opzichte van mensen zonder deze aandoening (controle), en daarvoor hebben we uw hulp als controledeelnemer nodig! Het onderzoek gaat niet specifiek over ouderschap, maar we hebben jullie alsnog hard nodig. Voor deze studie maken we namelijk matchingsprofielen op basis van gender en leeftijd, om dit te doen hebben we een groot aantal deelnemers nodig tussen de 30 en 55 jaar. Jullie zijn daarmee onze perfecte doelgroep! Helpt u mee?
Wat houdt deelname in?
Als deelnemer vult u eenmalig een vragenlijst in van ongeveer 30 minuten. De vragen gaan over onderwerpen zoals angst, trauma, lichaamsbeleving en seksueel welzijn. Sommige vragen kunnen mogelijk confronterend zijn, maar ook leerzaam of inzicht gevend. Door deel te nemen levert u een bijdrage aan de verbetering van de psychologische zorg voor volwassenen met een hormonale aandoening. Als extra dank voor uw deelname, verloten we 10 VVV-bonnen van 25 euro onder de deelnemers.
Privacy
Mocht u meedoen met het onderzoek, uw gegevens zullen veilig bewaard worden op servers van het Amsterdam UMC (voor 10 jaar). Alleen de onderzoekers hebben toegang hebben tot uw gegevens.
Doet u mee?
Wat ontzettend fijn! Klik dan op deze link die u leidt tot de eerste pagina van het onderzoek:
Bent u benieuwd naar de resultaten?
Aan het einde van de vragenlijst kunt u vrijwillig uw e-mailadres achterlaten. Uw e-mailadres wordt gescheiden van uw overige gegevens opgeslagen en na de verloting verwijderd.
Contact
Twijfelt u over deelname, heeft u vragen of wilt u de vragenlijst liever per post of telefonisch samen doornemen? Neem dan gerust contact op met Astrid. U kunt haar bereiken via e-mail: [email protected].
Alvast hartelijk dank voor uw interesse!
Met vriendelijke groet,
Tim van de Grift (hoofdonderzoeker/projectleider) & Astrid van der Velde (onderzoeker/student)
07-05-2025 om 20:17
ik ben begonnen met invullen, maar helaas niet afgemaakt omdat ik het toch te veel vond. Wel heb ik twee opmerkingen:
- de stelling “ik neem mijn gezondheid voor lief” lijkt een slordige vertaling van iets “for granted” nemen, maar in het Nederlands betekent voor lief nemen van origine iets anders. Het is me niet zo duidelijk welke betekenis jullie hier bedoelen.
- de stellingen over gezondheid voelen voor mij niet kloppend. Ik heb een handicap/chronische aandoening die er altijd is en waar ik alert op moet zijn, maar verder besteed ik niet zo enorm veel aandacht aan fitheid of gezondheid. Dat maakt dat ik bij die vragen steeds twijfelde met welke invalshoek ik ze moet invullen.
Succes met het onderzoek verder.
07-05-2025 om 21:01
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom er gekozen is voor de leeftijd van 30 t/m 55 als het om volwassenen gaat, en niet voor 18 t/m 75 of zo