Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Doelgroep enquête

Beste ouders,
Voor mijn examen-project moet ik een doelgroep onderzoek maken over familie's tussen de 30 en 55.
zouden jullie mee willen werken en de volgend enquête willen invullen
https://www.survio.com/survey/d/A2W5K3V9L9B1X5G3N

en wat is het doel van deze enquete? 

JustinBieber2004

JustinBieber2004

24-03-2022 om 13:32 Topicstarter

Met behulp van deze enquête kan ik verder met mijn examen-opdracht. Ik weet dan namelijk waar ik deze generatie mensen kan vinden en op welke sociale media ik ze kan bereiken. Dat is niet alleen fijn voor mijn opdracht maar ook zeker voor jullie zelf. Zo weet ik waar ik jullie kan vinden en jullie krijgen dan jullie interesse op je favoriete sociale media kanaal.

Niet netjes om zo anoniem te posten en met zo'n ergerlijke naam. Neem jezelf serieus als je examen wil doen. Bedenk ook eens goed hoe mensen zo'n vraag invullen: Ga je vaak naar de stad? Wat voor stad? Is Den Haag een stad? Of bedoel je naar het centrum? Wat doe ik daar dan? Als ik daar op visite ga bij mijn oma is dat dan wat je bedoelt of winkelen, naar de bioscoop? Je vraagt ook niks over kinderen. Wat héb je aan de antwoorden? 

JustinBieber2004

JustinBieber2004

24-03-2022 om 14:15 Topicstarter

Thomass schreef op 24-03-2022 om 13:39:

Niet netjes om zo anoniem te posten en met zo'n ergerlijke naam. Neem jezelf serieus als je examen wil doen. Bedenk ook eens goed hoe mensen zo'n vraag invullen: Ga je vaak naar de stad? Wat voor stad? Is Den Haag een stad? Of bedoel je naar het centrum? Wat doe ik daar dan? Als ik daar op visite ga bij mijn oma is dat dan wat je bedoelt of winkelen, naar de bioscoop? Je vraagt ook niks over kinderen. Wat héb je aan de antwoorden?

Wat een haat weer. Vreselijk. Het zijn gewoon een paar vraagjes die je simpel mag invullen. De bedoeling van deze enquête is dat ik weet waar ik deze doelgroep kan vinden!

Als jij dit ziet als haat moet je nog veel leren. 

maar een vraag als: waar woont u - in NL, een provincie, in een stad, een caravan...? Wat wil je dan met de antwoorden. Hetzelfde bij een antwoord op de vraag welk werk ik doe.
En een vragenkoppel als: ga je vaak met het OV (nee, doe ik nooit), krijg ik vervolgens de vraag: welke vorm van OV gebruikt u meestal...? 
(overigens, m.b.t. de vraagstelling: de tutoyering en vousvoyering zijn niet van mijn hand). 
Nou ja, er kwamen bij mij dus veel vragen op ...

Succes met je onderzoek!

Het is zo ongeveer traditie op dit forum dat we leerlingen/studenten met alle plezier helpen met het invullen van vragenlijsten. Maar we worden wel graag serieus genomen.
En we verwachten een zorgvuldige vragenlijst met een duidelijk doel. Onhandige vragen kan gebeuren, daar leren leerlingen/studenten van. Net zoals jij kunt leren van onze reacties.  

JustinBieber2004 schreef op 24-03-2022 om 14:15:

[..]

Wat een haat weer. Vreselijk. Het zijn gewoon een paar vraagjes die je simpel mag invullen. De bedoeling van deze enquête is dat ik weet waar ik deze doelgroep kan vinden!


Je stelt je vraag nogal bot, zonder alsjeblieft of dank je wel. Je legt in je openingspost niet uit wie je bent, wat voor examen je doet of waar de enquete voor bedoeld is. De enquete zelf is superslordig.

Maar wij zijn de haters?

Als je serieus iets over wil weten over je doelgroep, dan heb ik een tip voor je: behandel je doelgroep vriendelijk en professioneel.

Ginevra schreef op 24-03-2022 om 17:57:

[..]


Je stelt je vraag nogal bot, zonder alsjeblieft of dank je wel. Je legt in je openingspost niet uit wie je bent, wat voor examen je doet of waar de enquete voor bedoeld is. De enquete zelf is superslordig.

Maar wij zijn de haters?

Als je serieus iets over wil weten over je doelgroep, dan heb ik een tip voor je: behandel je doelgroep vriendelijk en professioneel.

En het is echt zinvol om iets meer over jezelf te vertellen, dat helpt ook om begrip te hebben voor een enquête die misschien iets minder professioneel is. Ik verwacht een andere kwaliteit van een VMBO eindexamen leerling, dan bij iemand die een onderzoek doet voor zijn universitaire studie.

Wat een super enquête, gelijk geantwoord. Kunnen jullie mij ook helpen?  Alstublieft <3

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.