Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Florentine

Florentine

28-08-2014 om 10:32

[Enq] Gezondheidsinformatie

Beste forumleden,

Voor een wetenschappelijk onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen heb ik nog deelnemers nodig. Ik zou het erg waarderen als u mij hierbij zou willen helpen. Het onderzoek bestaat uit het beantwoorden van vragen over gezondheid en het lezen van een kort nieuwsbericht.

Het invullen van deze vragenlijst zal ongeveer 10 minuten duren. Onder alle deelnemers verloot ik 5x een waardebon ter waarde van €50,-.
U kunt deelnemen aan dit onderzoek door op de volgende link te klikken:

https://ugroningenbss.qualtrics.com/SE/?SID=SV_eD04rihfVkoq9BH

Alvast bedankt voor uw hulp.

Groeten Florentine

Probleem

Als ik bij een vraag in wil vullen dat ik helemaal niet van plan ben me met zonnebrandcreme in te smeren moet ik bij de volgende vraag toch de hoogte van de factor invullen waarmee ik me wil insmeren. Anders loopt hij vast...
Wellicht is dit nog aan te passen?

Lucerna

Lucerna

28-08-2014 om 12:44

andere vreemde dingen

Als ik bruin wil worden op het strand, hoe logisch is het dan dat ik wil proberen naar binnen te gaan of kleding aan te trekken? En wat nou als ik nooit om te zonnebaden naar het strand ga, maar alleen met weer waarbij je sowieso je kleding aanhoudt? Dat vind ik lastig met die zonnebaderige vragen.

Mijntje

Mijntje

28-08-2014 om 12:47

meer opties

Als ik niet auto rijd rijd ik dan ook nooit te hard?

Sommige antwoorden moeten eigenlijk wel wat worden aangepast. Dit is maar een voorbeeld.

Florentine

Florentine

28-08-2014 om 15:50

Bedankt

Hartelijk dank voor het invullen!

Op het moment kan ik er nog niet te diep op in gaan, maar zodra we genoeg respondenten hebben zal ik een uitleg geven!
Het klopt inderdaad, het is een foutje in het systeem. De eerste keer hoeft u niets in te vullen bij de vraag over de factor, maar bij de tweede wel. Omdat er al respondenten zijn die het hebben ingevuld kunnen we deze vraag helaas niet meer aan passen. Wel zullen we hier rekening mee houden bij het analyseren van de data.

Barvaux

Barvaux

28-08-2014 om 16:10

hmm

Rijksuniversiteit Groningen en nog te beroerd om eerst je vragenlijstje te testen?

Wanneer ik seks heb gebruik ik een condoom: bij mij nooit, maar houden jullie er dan wel rekening mee dat ik al 21 jaar een vaste relatie heb waarin we kinderen hebben gekregen en waar de één gesteriliseerd is en de andere een mirena heeft?

Die zon vermijdenvragen vind ik ook lastig hoor, maar er staat ook schaduw bij dus wellicht telt een parasol ook?

Juno

Juno

28-08-2014 om 16:41

Nog een hmm

Ik ga dus nooit zonnebaden omdat ik dat eenvoudig weg niet prettig vind. Ik gebruik elke dag zonnebrand op mijn gezicht en bij een glimpje zon smeer ik me in. Ik heb altijd een miniflesje zonnebrandcreme in mijn handtas. Bij de laatste vragen staat dat ik me vaker ga insmeren, vaker de zon ga vermijden, me vaker ga bedekken. Hoe kan ik het vaker doen dan wat ik nu al doe, namelijk dagelijks? Daar heb ik dus 'nee' ingevuld. Strand is voor mij de plek doe ik met stip op één vermijd bij mooi weer, alle vragen gaan over zonnen aan het strand.
Seks hetzelfde als Barvaux, kan me niet heugen dat ik een condoom heb gebruikt. Iets met een vaste relatie sinds een kwart eeuw.

Florentine

Florentine

28-08-2014 om 16:52

Pilot

Hartelijk dank voor uw reactie.

Uiteraard hebben we een pilot uitgevoerd. We hebben de proefpersonen de vragenlijst hardop laten invullen waardoor we een kijkje konden nemen in hun denkproces. Helaas zat hier niemand bij die zich zeer zeker niet in zou smeren bij die temperatuur. Alsnog is er geen groot probleem aangezien we deze vraag nu weg zullen laten bij de respondenten die 'zeer zeker niet' hebben ingevuld.

Aangezien we niet willen dat iemand voordat hij of zij de vragenlijst invult het doel van het onderzoek al weet, kan ik helaas niets zeggen over deze andere vragen die u heeft. Zodra we genoeg respondenten hebben zal ik een uitleg geven.

Mijntje

Mijntje

28-08-2014 om 18:58

oja

hier ook geen condoom maar ook geen wisselende contacten, maar dat wordt niet gevraagd En ik ga ook nooit zonnen maar smeer zonnebrand omdat ik niet tegen een gewone dagcreme kan. De conclusies van mijn denkproces zijn niet echt helder met deze enquete, vrees ik. Desalniettemin: veel succes.

Florentine

Florentine

29-08-2014 om 09:38

Bedankt

Bedankt voor uw reactie en bedankt voor het invullen!

Puck

Puck

02-09-2014 om 12:49

subjectief

Antwoorden zijn ook zo subjectief. Hoe vaak doe je iets: genoeg, te vaak, te weinig. Tja, wat voor mij te vaak is kan een ander wel heel erg weinig vinden. Ik ben gestopt, hier kon ik niets mee en ik denk dat je met de uitkomsten op deze manier ook helemaal niets kunt.

Florentine

Florentine

03-09-2014 om 15:44

Uitleg

Iedereen hartelijk bedankt voor het invullen van deze vragenlijst! Mede dankzij dit forum heb ik voldoende respondenten gekregen waardoor we besloten hebben de vragenlijst te sluiten.

Met dit onderzoek hopen we meer informatie te krijgen over de gezondheidscommunicatie in de media. Steeds vaker worden er positieve berichten over het behandelingssucces van een ziekte vrijgegeven in de media. Wij willen onder andere met dit onderzoek gaan uitzoeken wat voor effect zo'n bericht op de lezer heeft. Aan de hand van literatuur hebben we namelijk de verwachting dat wanneer een ziekte binnen zeer korte tijd vrijwel volledig te genezen is, dat men laks kan gaan worden en zich minder gezond zal gaan gedragen dan voor het lezen van een dergelijk bericht.

Dit onderzoek ging dan ook niet over huidkanker, maar over het artikel die u gelezen heeft. Hierdoor waren we juist geïnteresseerd in wat u denkt dat voldoende is en niet naar losse cijfers. De ene proefpersoon kan bij 1 keer verbranden dit al te veel vinden, terwijl de ander hier geen probleem van zal maken. Juist vragen als genoeg, te vaak etc. zijn dus van belang voor ons onderzoek. De vragen over onder andere de autogordel waren verbloemingsvragen, we wilden hier weten of er wel of niet ingesmeerd wordt wanneer de zon schijnt zonder dat men op dat moment al door heeft waar dit onderzoek over gaat.

Nogmaals bedankt voor het invullen en als u meer vragen heeft betreffende dit onderzoek dan beantwoord ik deze graag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.