Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Enquête Seksualiteit en Seksuele Opvoeding en Voorlichting

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Ik heb hier een poosje geleden ook topic over gemaakt. Hierop hebben we al best veel respons gekregen maar er zaten ook nog wat tips voor ons bij. Wij hebben daarom besloten om er nog een keer naar te kijken en er nog even wat extra moeite in te stoppen.

Als u ons hiermee zou willen helpen, zijn we u erg dankbaar.

Even een korte introductie:

Ik ben Lisa de Jong, een tweedejaars biologiestudente. Op het moment doe ik onderzoek naar het thema Seksualiteit & Seksuele Opvoeding en Voorlichting. We zijn hiervoor voornamelijk geïnteresseerd in de reacties van ouders. Dus vandaar dat ik het via dit forum probeer. Met dit onderzoek proberen we bijvoorbeeld verbanden te leggen tussen de mate van genoten seksuele voorlichting en de huidige sekslevens van degenen die deze volledig anonieme enquête in zouden willen vullen. U kunt bijvoorbeeld denken aan het vraagstuk: ‘Zijn mensen die een matige seksuele voorlichting hebben genoten, minder seksueel actief?’ of ‘Zijn mensen die een matige seksuele voorlichting hebben genoten, minder experimenteel op seksueel gebied?’. Kortom: ‘Wat is het effect van seksuele voorlichting op het seksleven op latere leeftijd?'

Ook zijn we benieuwd naar hoe de seksuele voorlichting door de jaren is veranderd; welke onderwerpen aan bod zijn gekomen in ieders voorlichting en hoe het zit met het taboe wat er in veel huishoudens toch nog is rond dit onderwerp. Daarom zouden we graag verschillende leeftijdsgroepen bereiken.

Waar we ook erg nieuwsgierig naar zijn, is het effect van seksuele voorlichting aan de ouders op de voorlichting die zij hun kinderen hebben gegeven of gaan geven: ‘Zijn ouders die een goede voorlichting hebben gehad van plan het anders aan te pakken dan andere ouders?; Dit is waarom we graag reacties zouden willen van ouders.

Het is dus eigenlijk een tweeledige enquête: ‘Het effect van voorlichting op het huidig seksuele leven’ en ‘het effect van voorlichting aan ouders op de voorlichting aan hun kinderen.’ Daarnaast worden er nog een paar vragen gesteld over veranderingen op cultureel maatschappelijk gebied. Bijvoorbeeld over de constante veranderingen van het lichamelijk ideaalbeeld en modetrends.

Alles bij elkaar, is het dus een redelijk brede enquête die ons veel inzicht kan opleveren. Daarom hopen wij ook dat u ons zou willen helpen door deze volledig anonieme enquête in te vullen.


Alvast bedankt voor uw hulp. 

Groetjes

Lisa, Denise en Robin.


Dit is de link naar de enquête:

Enquête Seksualiteit en Seksuele Voorlichting

Tjongejonge - het is wel heel veel, wat jullie willen weten... Ben gestopt hoor, vond t te lang duren.

Ik krijg nu een beetje het gevoel dat alle moeite die ik er de eerste keer in had gestoken, alsnog voor niets was. Nu er een nieuwe enquete is.

MRI

MRI

28-05-2021 om 10:05

Egel. schreef op 27-05-2021 om 22:17:

Ik krijg nu een beetje het gevoel dat alle moeite die ik er de eerste keer in had gestoken, alsnog voor niets was. Nu er een nieuwe enquete is.

ik ook, en ik haakte ook af bij deze omdat hij weer zo lang was. Onderzoeksgebied afbakenen lijkt me prioriteit

Lisa.S

Lisa.S

30-05-2021 om 20:10 Topicstarter

Sorry voor de verwarring,

Al heeft u de eerste versie van de enquête heeft ingevuld, zijn we u in eerste instantie heel dankbaar daarvoor. Deze resultaten worden namelijk gewoon meegenomen en verwerkt in combinatie met de respons op de tweede versie. Uw tijd is dus zeker niet voor niets geweest en uw openheid wordt net zozeer gewaardeerd als de mensen die op deze versie van de enquête reageren.

We begrijpen dat de enquête best lang is en dat dit ontmoedigend kan werken. Zeker als u de vorige versie ook heeft ingevuld. Het onderverdelen in verschillende enquêtes was een tijdje ook de bedoeling maar we hebben er toch voor gekozen om dit samen te voegen. Dit omdat we zo een breder beeld kunnen krijgen en wellicht verbanden kunnen ontdekken tussen verschillende categorieën. Zo kan het bijvoorbeeld interessant zijn om te kijken naar de voorlichting die een persoon gekregen heeft en zijn/haar huidige seksuele activiteiten. Als we deze onderwerpen in verschillende enquêtes hadden ondergebracht, had dat niet gekund. En aangezien we met z'n drieën zijn, kunnen we al deze data uit één enquête wel managen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.