Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-01-2015 om 20:49
Hallo, ik ben Anne-Maart Stoker, een VWO 6 scholiere. Dit jaar doe ik mijn eindexamen. Eén van de onderdelen van mijn eindexamen is het schrijven van een profielwerkstuk.
Voor mijn profielwerkstuk heb ik het onderwerp "eet- en drinkproblemen bij prematuren" gekozen. Mijn onderzoeksvraag is: Is de mate van prematuriteit een voorspeller voor eet- en drinkproblemen?
Ik heb een enquête gemaakt, en ik hoop zo antwoord te krijgen op mijn vragen. Ik zou het zeer het zeer op prijs stellen als u mee zou willen werken aan deze enquête. De enquête is geheel anoniem en bestaat uit 30 korte vragen.
Met vriendelijke groet,
Anne-Maart Stoker
05-01-2015 om 21:53
Lastige enquete voor oudere prematuren
Jammer dat de enquete zo beperkt is en alleen maar gericht is op jonge prematuren. Ook zijn prematuren vaak tweelingen daar wordt niet naar gevraagd. En ook bij deze kinderen zijn verschillen, in complicaties en ontwikkeling. mijn tweeling wordt dit jaar 16 jaar oud en is destijds aan de onderste behandelgrens (26 weken) geboren. Ze hebben vele problemen gehad, de een meer dan de ander. De oudste eet zeer goed (geboortegewicht 990 gram, nu 1.70 m.) Haar jongere zus is 1.64 m, Geboortegewicht 945 gram. Ze eet goed maar minder dan haar tweelingzus. Beiden zien ze er gezond uit. Hun geestelijke ontwikkeling is echter de laatste jaren het belangrijkst gebleken. Eetproblemen en drinkproblemen zijn problemen van tijdelijke aard. Voor moeders van oudere prematuren is deze enquete dus lastig in te vullen. Succes met je werkstuk!
06-01-2015 om 16:27
Bedankt!
Bedankt voor het invullen!
Bedankt voor uw feedback, ik ga kijken wat ik er mee kan doen voor mijn onderzoek.
Het klopt dat het een klein onderzoek is. Het is voor mijn profielwerkstuk dus het gaat maar over een klein onderwerp. Er zijn maar beperkte mogelijkheden.
Fijne dag!
Met vriendelijke groet,
Anne-Maart
21-01-2015 om 18:39
Ingevuld
Heb ook een extra opmerking geplaatst. Hij is nog maar 2 weken oud dus de latere vragen kon ik niet invullen. En daarnaast was hij randprematuur (36 weken) en dat is toch een heel verschil met een baby die bijvoorbeeld met 26 weken is geboren.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.