Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Nathalie

Nathalie

11-05-2014 om 13:28

Enquête verlegen kinderen

Beste ouders,

Mijn naam is Nathalie Nieuwhof en als studente aan de TU Delft ben ik bezig een product te ontwerpen voor verlegen kinderen tussen de 6 en 12 jaar oud. Om dit product zo nuttig mogelijk te maken, zou ik graag wat meer informatie willen over hoe u als ouders de verlegenheid van uw kinderen in deze leeftijdsgroep ziet.

Ik zou het enorm waarderen als u mij wilt helpen hierbij! De enquête is te vinden op https://verlegenheid.typeform.com/to/m9IGp9 en is in max. 5 minuten in te vullen.
Ik zou het fijn vinden als u bij het antwoorden van de enquête één kind in gedachten neemt. Heeft u meerdere kinderen tussen de 6 en 12 jaar? Dan zou ik het waarderen als u de enquête voor elk kind apart invult. Dat helpt mij de resultaten gescheiden te houden.

Als u nog vragen of opmerkingen heeft, dan hoor ik dat graag en dan zal ik er zo spoedig mogelijk op reageren.

Ingevuld, maar...

Ingevuld, maar ik ben geïntrigeerd door het product dat je aan het ontwerpen bent. Kun je daar iets over vertellen, in welke richting je zit te denken? Ik kan me er met mijn zeer verlegen kind namelijk niets bij voorstellen. Een knuffel om mee te oefenen? Een app? Voor zover ik me kan voorstellen is verminderen van verlegenheid vooral een kwestie van heel veel oefenen, begeleiden, samen doen - maar als je iets anders vindt, prachtig!
Horen we nog iets over het resultaat (zowel van enquête als van ontwerp)? Zou ik erg waarderen.

Nathalie

Nathalie

12-05-2014 om 22:17

Ontwerp

Hallo Elanor,

Heel erg bedankt voor het invullen! Ik snap dat u nog wat sceptisch bent over het product - ik zie het zelf ook als een grote uitdaging. Op dit moment ben ik nog erg vroeg in het proces en heb ik dus nog geen duidelijk idee van wat het uiteindelijk gaat worden. Het is in ieder geval wel in opdracht van een bedrijf dat knuffels maakt. Op dit moment ga ik het meest in de richting van een knuffel als hulpmiddel. Daarbij staat veel oefenen dan inderdaad centraal, maar ik wil vooral op zoek naar een manier om dat oefenen wat fijner en comfortabeler te maken, zodat er minder geneigd wordt een lastige situatie uit de weg te gaan.

Ik zal zoveel mogelijk van de resultaten hier terugkoppelen, hoewel ik vanwege de aard van het project niet zeker weet in hoeverre ik dit 'mag' doen. Zoals gezegd is het een project met een opdrachtgever en is bepaalde informatie gevoelig. Hopelijk heeft u hier begrip voor.

Laat het me alstublieft weten als u verder nog vragen heeft en alvast heel erg bedankt voor uw medewerking en interesse!

Evanlyn

Evanlyn

12-05-2014 om 22:33

Hier geen verlegen kind,

maar ik heb wel een knuffel gebruikt om in gesprek te komen met een autistisch kind. Dat werkte als een trein.

Nathalie

Nathalie

12-05-2014 om 22:59

Knuffel om in gesprek te komen

Hallo Evanlyn,

Wat interessant! Zou u me misschien iets meer kunnen vertellen over hoe u die knuffel precies heeft gebruikt? (Ik zou me bijv. kunnen voorstellen als 'praatpop', maar ook als voorwerp om een gesprek mee te starten.) In ieder geval bedankt voor het delen van dit feit.

Evanlyn

Evanlyn

13-05-2014 om 23:14

nou,

hij wilde als kleuter nooit iets vertellen over zijn dag. Toen heb ik de vraag laten stellen door een knuffel (een jongenspop). Die kreeg wel antwoord. Natuurlijk reageerde de knuffel dan ook weer en zo ontstond er een gesprek.

Hij vond het wel grappig en zo kwam hij "los". En misschien vond hij het ook prettig om niet direct in mijn ogen te hoeven kijken, dat weet ik niet. De pop had een vriendelijk gezicht en grote ogen, ze zijn bij duizenden verkocht door Dille en Kamille (misschien nog wel).

Hij was toen nog erg klein hoor, inmiddels kletst hij honderduit tegen me! Maar het heeft ons wel over een hobbel heen geholpen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.