Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Frustraties aan servies

Voor mijn Bachelor proef doe ik onderzoek naar ergernissen bij servies, om zo een nieuw servies te ontwerpen dat inspeelt op die ergernissen. Ik vraag me dus af welke ergernissen jullie thuis, op je werk of op restaurant ondervinden aan het servies. Je mag gerust heel uitgebreid vertellen, alle beetjes helpen ).

Bv. Ik werk in een restaurant en niet alle borden zijn even gemakkelijk om te serveren aan de klanten. Ze worden te warm of ze glibberen van tussen mijn vingers wanneer ze de kans krijgen.

Kopjes die niet goed op schoteltjes passen!
Vooral een grote ergernis bij een conferentie, je moet in je nette kleding de afstand overbruggen van de koffieschenktafel naar zo'n sta-tafel en dan schuift je koffiekopje alle kanten op, gulpt er koffie over je koekje of bij pech over kleding. Tegenhouden gaat niet, want in de andere hand de conferentiemap die ik ook net heb gekregen.

Ik erger me aan:
Kopjes en bekers en soepkommen die je ondersteboven in de vaatwasser zet en waar dan een plas water op blijft staan door de vorm...
En borden met een ruwe onderkant zodat je krassen in je tafel krijgt als je ze draait of verschuift.
En oortjes aan kopjes of bekers die te klein zijn voor je vingers; of zo zijn gemaakt dat als je een volle beker wil dragen aan het oor, hij uit balans door je vingers glipt en je alsnog de hele beker moet pakken of er een hand onder moet doen.

Borden met hoge randen, dat snijdt vervelend. 
Theepotten die leken bij het schenken. 

En alles wat niet in de vaatwasser kan

Ik stoor me niet snel aan servies, want ik heb thuis gewoon servies dat ik wel fijn vindt en bij andere mensen kan ik me daar wel overheen zetten.
Ik vind vooral kopjes/mokken met geen of een te klein oortje irritant en van die veel te kleine haagse bakkies bij bedrijven/conferenties voor koffie. Daar past net niks in. Ik drink thuis altijd mokken koffie of thee, gewoon een fatsoenlijke hoeveelheid zodat de dorst ook over gaat en er iets te plassen valt als ik naar de wc ga.

Voor mij een hele typische ergernis: Rond kampeerservies. Je gaat weg met een vouwwagen met beperkte pakruimte, de laatjes van de bermkeuken zijn rechthoekig. Als je in die rechthoekige laatjes ronde borden neerzet dan blijft er een hoop loze ruimte over, borden kunnen schuiven en drukken andere dingen stuk. De (van echt glas) theeglazen die ik meeneem kunnen aardig strak gezet worden, zodat ze niet breken maar vierkante borden, een slaschaal, soepkommen en dan niet stapelbaar maar nestbaar dat zou handig zijn.

Ik vind het niet fijn als:

  • 't niet in de vaatwasser kan
  • er water blijft staan op de onderkant van bekers of schaaltjes
  • t niet goed stapelbaar is, d.w.z. niet compact of dat t gestapeld niet stevig staat (of glazen muurvast komen te zitten)
  • t niet in de magnetron mag
  • borden te klein zijn om een boterham op te leggen


TineWinkel schreef op 29-12-2021 om 14:50:

Ik vind het niet fijn als:

  • 't niet in de vaatwasser kan
  • er water blijft staan op de onderkant van bekers of schaaltjes
  • t niet goed stapelbaar is, d.w.z. niet compact of dat t gestapeld niet stevig staat (of glazen muurvast komen te zitten)
  • t niet in de magnetron mag
  • borden te klein zijn om een boterham op te leggen


Dat zijn gebaksbordjes! 😂

Borden met ribbeltjes aan de binnenkant. Mijn ouders hebben die, en mijn vader gaat dan, als de soep bijna op is, met zijn lepel langs die rand. Argh, ik kan echt niet tegen dat geluid. Zij eten dus soep uit een diep bord, niet uit een soepkom.

Ik sluit me aan bij borden met hoge randen en als kopjes/bekers niet goed stapelbaar zijn. En messen die niet snijden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.