Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Het stimuleren van Bewegen bij Jongeren

Hallo allen!

Vanuit de Hogeschool van Amsterdam doe ik onderzoek naar hoe we adolescenten meer kunnen stimuleren te bewegen en voor dit onderzoek ben ik op zoek naar adolescenten tussen de 12 en 18 jaar!

Zoals bekend bewegen steeds meer adolescenten onvoldoende. Dat is niet alleen schadelijk voor hun directe gezondheid, maar heeft ook effecten voor hun gezondheid als zij volwassen zijn. Verder is het bekend dat adolescenten met een ziekte meestal nog meer moeite hebben om te bewegen wat erg vervelend is.
Het beweeggedrag van adolescenten is bepalend voor het beweeggedrag op latere leeftijd waardoor een vroege interventie heel belangrijk is. Maar welke en hoe?

Is uw kind tussen de 12 en 18 jaar? Klik dan nu op de volgende link: https://www.thesistoolspro.com/goto/SeriousGaming en doe mee met de enquete!

De vragenlijst duurt ongeveer 10 tot 15 minuten en bevat vragen over beweeg- en game gedrag, en hoe middelbare scholieren tegen het veranderen dit gedrag staan.

Verder ben ik ook nog op zoek naar 16 deelnemers in de leeftijd van 12 voor de ‘brainstormsessie’ welke ongeveer 1 lesuur duren. Tijdens deze sessie kunnen we dieper ingaan op de materie en specifieker achterhalen waarom ‘adolescenten’ een methode of boodschap wel of niet aanspreekt. Meedoen? Stuur dan een mail naar: [email protected]!

Het onderzoek is volledig anoniem. Data zal niet op naam worden genoteerd. Er wordt alleen gevraagd naar geslacht en leeftijd.

Voor verdere vragen of opmerkingen ben ik te bereiken via:

mail: [email protected]
Telnr: +31 6 51 879 101

Met vriendelijke groet,
Koen Langeslag

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.