Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

CharlotteSoetewey

CharlotteSoetewey

03-04-2014 om 10:51

Het tabletgebruik bij kleuters in de thuiscontext

Beste,

voor mijn masterproef doe ik onderzoek naar het tabletgebruik bij jonge kinderen van 2,5 en 5 jaar.

Indien uw kind zich in deze leeftijdscategorie bevindt en u mij wilt helpen bij mijn onderzoek:

https://websurvey.kuleuven.be/index.php/14370/lang-nl

Ik verloot hierbij ook twee cinematickets!

Alvast bedankt!

CharlotteSoetewey

CharlotteSoetewey

03-04-2014 om 10:52

Verbetering

2,5 TOT 5 jaar, sorry een tikfoutje!

Limi

Limi

03-04-2014 om 13:31

ik miste

de optie(s) in de trant van: het is bij ons niet nodig om grenzen/beperkingen te stellen --- omdat degene die ik in ZOU stellen, nu bij lange na niet gehaald worden.

De enquête gaat niet echt uit van hele brave kleuters die echt alleen maar naar JimJam kijken. (En dito brave varianten op de laptop en tablet.) De kleuter die het zelf prima reguleert qua inhoud en tijd dus....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-04-2014 om 21:21

Ben gestopt

Sorry, maar ik kan hier echt niks mee. Ik vind de vragen vrij sturend en vooringenomen. En de keuzes soms op het onmogelijke af.

Met name hoe vaak, ik de kinderen en de kinderen onderling ruzie hebben over het gebruik van de tablet en dat dan onderverdeeld in 1 maal per jaar, meerdere malen per jaar, een maal per maand, meerdere malen per maand, en dan terug naar weken, dagen, etc. Jeetje zeg, het begint al bij wat je ruzie noemt, en verder heb ik 3 kinderen die heel verschillend zijn, dus wat moet ik daar nou bij invullen. En tenslotte heb ik daar echt nog nooit over nagedacht. Ik snap dat je graag wil weten of er hier in huis veel meningsverschillen zijn en of die dan veel te maken hebben met tabletgebruik, maar moet dat echt zo gespecificeerd worden? Dat vind ik echt niet te doen.

Ook de vraag over her samen tv kijken. Mijn jongste kijkt alleen maar naar Nick en Disney junior. Dan hoef ik geen ruzie met hem te maken over wat hij ziet, hoef ik niks te verklaren, uit te leggen, aan te vullen. Dora wijst zich namelijk vanzelf... En om daar nou meer dan tien vragen over te gaan beantwoorden, pffff.

Wat wil je nu eigenlijk precies weten? En moet dat dan zo in detail? Daardoor vind ik het een zeer vermoeiende, langdradige enquette. Sorry....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-04-2014 om 21:33

En om het wat opbouwender te maken.

Persoonlijk zou ik uitgegaan zijn van een gemiddelde week en dan gevraagd hebben hoe vaak ik met mijn kleuter een verschil van mening heb en hoe vaak dat dan over tv gebruik gaat. En dan nog, als wij 's morgens naar school moeten vertrekken wil hij graag nog even blijven kijken terwijl ik het de hoogste tijd vind om te vertrekken. Hebben we dan ruzie? En verschil van inzicht of onderhandelen we dat even uit? Zeg het maar.

Mijn kind kijkt denk ik best veel tv, maar alleen maar naar dingen die bij zijn leeftijd passen. Daar hebben wij dus geen ruzie over. De oudste twee kijken naar hele andere dingen. Daar ben ik het niet altijd mee eens, maar ook daar hebben we hier geen ruzie over.

Dat gevoel kan ik niet kwijt in je enquete.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.