Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Hoe denkt u over thuiswerken?


Ik loop al gelijk vast omdat ik niet weet of mijn werk beroepsniveau 3, danwel 4 is... 
Bij hoger onderwijs kan het zowel 3 als 4 zijn. Maar misschien valt mijn werk ook wel gewoon onder mbo. Geen idee wat het officieel is. Maakt dat uit?

DemiCIW

DemiCIW

23-05-2023 om 20:59 Topicstarter

Angela1967 schreef op 23-05-2023 om 15:33:

[..]

hi,

ik kwam er niet goed achter wat jullie willen weten over wat ánderen ervan vinden. Moest ik invullen wat ik denk dat anderen vinden over hun eigen thuiswerken? Pas later kwam ik erachter dat jullie wilden weten wat anderen vinden van 'mijn' thuiswerken. Dat is niet duidelijk op te maken uit de vragen. Daarom heb ik niet 'goed' geantwoord denk ik.

En het is jammer dat ik geen toelichting mag geven op de laatste vragen . . . want het is wel heel cru gesteld zo. Ik denk niet dat je met die laatste stellingen een genuancueerd beleidsadvies zou kunnen geven?

gr Angela

Bedankt voor het invullen, Angela! En ook bedankt voor uw feedback. We zullen in het vervolg beter rekening houden met de vraagstelling en het toevoegen van een “opmerkingen” sectie.

Het onderzoekje wordt verder ook niet gepubliceerd. Wij gebruiken de resultaten puur om voor een vak op school een website te maken, voor een tentamencijfer

DemiCIW

DemiCIW

23-05-2023 om 21:02 Topicstarter

Egel. schreef op 23-05-2023 om 15:59:

Ook ingevuld, ik vind dat de beginsituatie ook helemaal niet duidelijk is. Hierboven had ik al gemeld dat ik de leeftijd die de thuiswonende kinderen nog mogen hebben mij niet duidelijk is: niet op ingegaan ondanks veel berichtjes.
Maar ook in de vragenlijst: áls je één dag per week thuis zou gaan werken, dan...'
ik wérk dus al thuis, meestal meer dan één dag per week. Dat maakt toch uit?
en er wordt niets meer over kinderen gevraagd. Het maakt toch nogal uit of ze baby zijn, of basisschoolkind, of 18?

Allereerst, heel erg bedankt voor het invullen! Wij hebben geen rekening gehouden met de leeftijd van de kinderen, dus dit maakt voor uw antwoorden niet uit.

En als u al thuis werkt, dan heeft u er waarschijnlijk een bepaalde kijk op, die anderen wellicht niet hebben. Dit is alleen maar mooi voor de resultaten. De vraag of u al thuis werkt, had er echter wel ingepast om de resultaten te interpreteren.

Wel goede, kritische opmerkingen die wij in de discussie van ons onderzoeksverslag gaan opnemen, dus bedankt daarvoor!

DemiCIW

DemiCIW

23-05-2023 om 21:04 Topicstarter

Jesse_1 schreef op 23-05-2023 om 17:03:

Ik loop al gelijk vast omdat ik niet weet of mijn werk beroepsniveau 3, danwel 4 is...
Bij hoger onderwijs kan het zowel 3 als 4 zijn. Maar misschien valt mijn werk ook wel gewoon onder mbo. Geen idee wat het officieel is. Maakt dat uit?

Het maakt voor ons niet per se heel veel uit of u beroeps niveau 3 of 4 antwoordt. We hebben een korte, krachtige definitie van de beroeps niveaus erbij gezet die rechtstreeks van het CBS komen, dus we hopen dat het zo duidelijk is.

Wat bedoelen jullie met 'hoeverre'? Wat voor soort antwoord hoort daarbij (ver, dichtbij, een soort cijfer) ik weet niet hoe ik het moet kwantificeren.
En wat wordt bedoelt met 'uw omgeving'? Is dat de huiselijke omgeving, familie / vrienden / mensen uit de wijk / mensen uit de woonplaats?

DemiCIW

DemiCIW

23-05-2023 om 21:16 Topicstarter

Jesse_1 schreef op 23-05-2023 om 21:08:

Wat bedoelen jullie met 'hoeverre'? Wat voor soort antwoord hoort daarbij (ver, dichtbij, een soort cijfer) ik weet niet hoe ik het moet kwantificeren.
En wat wordt bedoelt met 'uw omgeving'? Is dat de huiselijke omgeving, familie / vrienden / mensen uit de wijk / mensen uit de woonplaats?

‘Hoeverre’ wordt mee bedoeld: in welke mate. Hierin kunt u gewoon een korte toelichting geven wat wordt gevraagd.

En omgeving wordt mee bedoeld: familie, vrienden, buren, gezin, kennissen, etc.

DemiCIW schreef op 23-05-2023 om 20:59:

[..]

Bedankt voor het invullen, Angela! En ook bedankt voor uw feedback. We zullen in het vervolg beter rekening houden met de vraagstelling en het toevoegen van een “opmerkingen” sectie.

Het onderzoekje wordt verder ook niet gepubliceerd. Wij gebruiken de resultaten puur om voor een vak op school een website te maken, voor een tentamencijfer

Vak ? School? Dus alle informatie in het begin is niet 'waar'? Dat de informatie gebruikt kan worden voor onderzoeken?

Gr Angela 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.